Olyan messzire elmennél?
Bogyiszló különben. Én nem nagyon merek ajánlani ilyen dolgokat, mert ha véletlenül nem úgy sikerül ahogy elképzeled, engem ne szidjon senki. Én csak a saját munkámért tartozok felelősséggel. A fórumról ajánlották nekem is különben, és bejött.Kis falusi háznál dolgozik a srác, nem egy 10 beállós ipari komplexum. Ha gondolod, nincs feléd senki, akkor szólj, elküldöm a számát.
Én nem is mondtam, h olcsók. Az teljesen természetes, h az állapotot meg kell fizetni. Apám toyotája 19 éves, van benne vagy 50 Ekm, full gyári mindenütt. De az öcsém toyotája is szintúgy, 18 éves hibátlan, de legalább abban van km, már 100 fölött van valahol, azt pontosan nem tudom, de nem is lényeg.Szóval vannak ilyenek, és én általában az ilyet szoktam megvenni.
Semmi bajom sincs azzal ha sérült volt, és valaki ilyet vesz, csak legyen joga arról is tudni, h milyen szinten van az autó helyreállítva. Sajnos botrányos dolgok vannak a használtautó piacon, nagyon -nagyon meg kell nézni mindent.
Különben az accordom kb. 10 lehetett, amikor oldalról megnyomta egy 83 éves mama, mert nem "látta" a stoptáblát, 100 méterre attól a helytől, ahol lakott már vagy 50 éve.Addig full teljes törés és karcmentes volt minden lemez rajta. De megcsinálta egy srác Szekszárd mellett úgy, h egyetlen e,ber sem mondta meg, h mi és hol volt rajta javítva. Még janati sem látta meg rajta,pedig végigbogarászta, de rétegmérő kimutatta volna. Nagyon profi volt a srác, le a kalappal előtte.A vevő sem vette észre, én meséltem el neki.....
Jó, kicsit túlzó voltam, de egy átlag autónál, átlag áron azért na.
Rétegmérő nélkül is látni ha törött volt, olyat senki nem fúj, hogy ne látszódjon a szín eltérés vagy hiba. Hézagok is árulkodnak, az aljáról meg senki nem szokta/tudja eltüntetni a húzatópad nyomait.
Nyugaton egy 10 éves autónak már nincs értéke, ez csak otthon megy, hogy 15-20 éves autókat akarnak venni az emberek gyári állapotban. Persze van olyan állapotú, de az annyiba is kerül, azt már nem akarják megfizetni.
Egy 4-5 éves, ezáltal nagyobb értékű autónál adom a mérőt.
A mostani 15 éves Accordomon csak 1 elem volt fényezve, mert meghúzta az előző tulaj.
A 8. gen Accordomon csak a lakkozást javították, de még így is gyári értéken belül volt a rétegvastagság.
Vannak azért "csodák", csak kitartóan kell keresni.
Ettől függetlenül én sem szoktam kardomba dőlni használt autó vásárláskor, amikor kiderül, hogy javítva volt, csak nem mindegy milyen állapotról volt javítva.
Be is baszna, ha nem mérnék rétegvastagságot azért, mert 10 éves az autó.Nehogy már ne tudjam, h mi a kocsi előélete, és nem kókány módon van összegányolva.
(Attól eltekintve, h az én autóim teljesen sérülés és karcmentesek is voltak 10 évesen, és ilyeneket is szoktam venni. Ja, és még a jazzünk is teljes gyári festésű volt , pedig volt vagy 12-13 éves amikor vettük. Azóta is csak az ajtók alján kellett javítani.)
Az a te dolgod, ha nem érdekel az autó állapota, de sztem nem kellene így hozzáállni, h elhajtanád a vevőt, ha ránézne erre is.
Ne viccelj már, lassan 10 éves autónál ami nem Ferrari és hasonló, nehogy már valaki rétegvastagságot mérjen, az olyat el is hajtanám onnan. Csodák nincsenek, egy ilyen korú autónál amiben ennyi km van és nem vitrinben tartott, ott már van rozsda, karc, horpadás, kőpötty, kopások, stb.
Ezek természetes dolgok, de aki 10-15 éves autónál szalon állapotút keres ingyen vagy kevesebbért, az keresgéljen csak.
A problémád kapcsán meg egyszerűen le kell fotózni előtte az autót, hogy emiatt lett javítva. Ha jön valaki rétegvastagság mérővel, csak meg kell neki mutatni, hogy milyen hiba lett javítva, nem törve volt az autót, meg rongyosra rohadva.
Az én Accordomnál is így volt: javítva volt egy elem, de fotókon megmutatta, hogy egy felszíni horzsolás volt a baja, ez lett javítva. Engem túlzottan nem izgatott innentől. Aki meg 10-en éves autót szeretne, mindenféle javítás nélkül, az keresgéljen kitartóan, mert nem lesz egyszerű dolga.