van fogyasztás, de a szállítás azért balhés mert sok barom berendelt árut számolt egy fogyást..
Erre nem lett fogyás a konténerben ott az áru, de nem tudja hova lepakolni. Néha covidosak az emberek így kipakolni se igazán de a baj az hogy nincs hova. A konténer foglalva áll, és kb kína európa forgás az 3 hónap kb, ha 1 hónapot késik a kipakolás akkor máris egyharmada a szállítási kapacitás.
3 hónap alatt meg 1 hónap lazán megtörténik ha mindenhol 1-2 hetet csúsznak azt kész is a balhé.
Nem csak a járműipart érinti, elég sok területre kiterjedt a probléma, ahol műanyag meg elektronika kell, de már a fémeknél is hasonló a helyzet. Az újabb autókhoz az elektronikus komponensek területén annyira gáz van, hogy Kecsekeméten pl. a Merci gyár ismételten leállt alapanyaghiány miatt. A műanyaggranulátumokkal is kb olyan a szitu, mint mikor kb 3-4 éve leállt a BASF egyik gyára. Arról nem is beszélve, hogy tavaly ősz óta Kínából alig lehet konténert foglalni. Francokat van itt válság, úgy pörög a fogyasztás, hogy nem győzik gyártani a cikkeket
(Plusz aki a korona elején "készletet optimalizált" az most jóval nagyobb átfutási idővel tudja teljesíteni az ilyen igényeket.)