HONDA fórum
2024. június 28. péntek, 17:29,  Irén, Levente Legújabb regisztráltunk: jeklizoltan 0 




A válaszok és azok válaszai a hozzászólásra, kifejtve
Téma neve

#138714 Kázmér +  2021. február 16. 14:04:08 re: #138709 (Szabb + )  ←  ‹›  0 | rejt
Ráadásul ezek tizenéves autóknál jōnnek elő, nem 2 évesen... [SMIL:/smile5.gif] [SMIL:/smile10.gif]

#138713 JohnyFirpo +  2021. február 16. 12:11:49 re: #138712 (glPopMatrix + )  ←  ‹›  +1 | rejt
Akkor ez lehet a kulcs! Pályán, parkettázva! [SMIL:/szetvert.gif]

#138712 glPopMatrix +  2021. február 16. 12:04:02 re: #138711 (Gergice + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nálunk a 2 literes 8gen csak autópályán járt, magas fordulaton 1 év alatt ment bele ~30k, soha nem jelzett olajszintet, 130k környékén volt benne.
2021. február 16. 12:11:49: megválaszolva JohnyFirpo +  által, → #138713 

#138711 Gergice +  2021. február 16. 11:12:23 re: #138710 (glPopMatrix + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Kicsit több, mint 2 évig volt meg, több, mint 30e Km-t mentem vele, 3 kötelező szervizt csináltam rajta. Leginkább hosszabb utakra mentem vele, ekkor fordult elő néha, hogy kijelezte az olajszintet, és kellett minimálisat utánatölteni. De nem 1 litert 1000 km-ként, hanem max fél litert egy szerviz periódus alatt.
170e km volt benne, amikor eladtam.
2021. február 16. 12:04:02: megválaszolva glPopMatrix +  által, → #138712 

#138710 glPopMatrix +  2021. február 16. 09:26:21 re: #138702 (Gergice + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Sok múlik azon is, hogy milyen körülmények közt használod. Mondjuk 1 évig volt meg neked (pontosan nem tudom) és csak városoztál vele, akkor lehet, hogy úgy tűnt nem eszi, vagy kevesebbet.
Haverom vett egy 7gen FL 2.0 -t, valós 160.000 km környékén, gyári fényezéssel, kulturált állapotban.
Egyből kisszerviz, gyertya, olaj (0-30 castrol), üzemanyagszűrő stb. cserélve. Elmentek külföldi útra, kb. 3000km -t tettek meg és villant az olajlámpa.
Utána teletöltötte, majd városozott vele csak, szinte észrevehetetlen volt az olajfogyi, majd ment megint egy hosszabb utat és minimumra visszaesett a szint.

Alsó talpas: magam megnyugtatására cseréltettem én is gyárira, de szerintem nem volt semmi baja az eredetinek sem.
2021. február 16. 11:12:23: megválaszolva Gergice +  által, → #138711 

#138709 Szabb +  2021. február 16. 08:24:33 re: #138707 (Kázmér + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ez így van, annyira megszoktuk a jót a honda-nál, hogy a legkisebb gond esetén is "kiakadunk" holott egy másik márka tulajdonosai örülnének hogy ha ennyi lenne a bajuk.

Az alsó talpas kifordulás mondjuk tényleg gáz.
De azért ez is nagyban függ az autó gazdájától. Láttunk 300-400 ezerrel is Accordokat gyári alsó talpasokkal viszont volt akinek 200 ezer alatti km-esben fordult ki. Mondjuk, hogy mennyire volt valós a km. az ki tudja...
Aki parázik, az cseréltesse ki (gyárira vagy hard race-re!), nem egy hatalmas összeg és problem solved.
2021. február 16. 14:04:08: megválaszolva Kázmér +  által, → #138714 

#138708 Szabb +  2021. február 16. 08:18:29 re: #138701 (White + )  ←  ‹›  +1 | rejt
Borbély Zsolti is tudna erről mesélni, hogy hány 8 gen. 2.4-es Accordot újított már fel...
A fészen is kb. heti szinten merül fel a kérdés, hogy mitől eszi ennyire...
Az egyik magyarázat az, hogy igen sok a németektől behozott példány és ott simán beleteszik az 5W40 meg 10W40 olajakat amit 20 ezrenként cserélnek. 100 ezer km. felett meg jönnek a gondok.
Erre volt az a mondás, hogy amit 0W20-szal használtak az jó azokkal nincs ilyen gond. De sajnos van. Ott is előjött az olajzabálás. Illetve azért 2008 környékén még nem voltak annyira elterjedve a 0W20 olajak.
Másrészről a 0W20-ról is megoszlanak a vélemények. Van aki szerint nem bele való, mások szerint teljesen jó de ha nem azt kapta új korától akkor már mindegy meg ilyenek.
Egy biztos, a K24A mocinál ez az olajevés nem jellemző. Nagyon nem. Annak ellenére hogy öregebb autók és több bennük a méter.


#138707 Kázmér +  2021. február 16. 08:13:55 re: #138706 (aswaaa + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nekem meg a nivából 50 körül a fák között
De megúsztam... Szóval van ilyen bármilyen autónàl, csak a hondások túllihegik, mert alapból alig van műszaki hiba, így arra a 2-3 dologra kihegyezik.
2021. február 16. 08:24:33: megválaszolva Szabb +  által, → #138709 

#138706 aswaaa +  2021. február 15. 23:23:13 re: #138703 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nekem az 5gennél olyan 20nál fordult ki a kereszteződés közepén az alsó talpas. Azóta valahogy mániám ellenőrizni legalább félévente minden autón [SMIL:/smile2.gif]
2021. február 16. 08:13:55: megválaszolva Kázmér +  által, → #138707 

#138705 aswaaa +  2021. február 15. 23:20:29 re: #138701 (White + )  ←  ‹›  +2 | rejt
1-1.2M? wow, én ezt legutoljára, úgy 5éve kb. 50ezerből oldottam meg egy hengerfej tömítéssel, gyűrű szettel és flexhone-nal egy nap alatt. Azóta az autó megtett pár tízezer mérföldet és nem eszik olajat. Amúgy ismert hiba, van bulletin és frissített gyűrű cikkszám is.

LINK

#138704 White +  2021. február 15. 21:48:12 re: #138702 (Gergice + )  ←  ‹›  0 | rejt
Szerintem extrém nagy szerencséd volt a kocsiddal. :)

#138703 Tonx +  2021. február 15. 18:46:32 re: #138702 (Gergice + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Annó az 5gen civicnél is voltak ilyen kitörések. Most az Accordnál is lehetnek sőt ismerek is ilyen embert aki elhagyta előzés közben. Egyszerűen nem úgy kell ellenőrizni őket ahogy sokan szokták. Rázópadon nem jön ki a hiba de megemelt állapotban ha felfelé emelik a kereket akkor lehet érezni ha szar.
2021. február 15. 23:23:13: megválaszolva aswaaa +  által, → #138706 

#138702 Gergice +  2021. február 15. 18:39:58 re: #138701 (White + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Lehet, hogy én ilyen rohadt szerencsés voltam, de az enyémmel nem volt ilyen gond. Szerencsére nem olvasgattam netet a témában, mert akkor a sok rémhír hallatán lehet meg sem vettem volna. Így viszont volt egy fasza kocsim, semmi gondom nem volt vele. Máig sajnálom, hogy el kellett adnom.

Szerintem inkább az van, hogy azokat posztolják a fb-on, amelyikkel gond van. Azok meg nem jelentkeznek, akiknek nincs ilyen problémájuk.

Ez olyan lehet, mint a 7. gen Accordnál az alsó talpas gömbfej kitörése. A fb azzal is tele van. Múltkor rákérdeztem már kíváncsiságból itt is, itt meg alig van ilyen tapasztalat. Azokal is van ilyen gond, de valószínűleg nem általános. És nem azzal van tele az internet, hogy ma sem tört ki az első kerekem, hanem azzal a pár esettel, amikor tényleg gond volt vele.
2021. február 16. 09:26:21: megválaszolva glPopMatrix +  által, → #138710 
2021. február 15. 21:48:12: megválaszolva White +  által, → #138704 
2021. február 15. 18:46:32: megválaszolva Tonx +  által, → #138703 

#138701 White +  2021. február 15. 17:52:59 re: #138700 (Gergice + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Én ki szoktam print screen-elni az olajzabálásról szóló post-okat, és face belső haveri csoportokba lőjük őket tovább.
:)

Van pár közvetlen ismerősömnek 2.4 8gen-je, de 1, azaz egy autó van, ami ezek közül nem zabálja az olajat, az is automata kombi.
Tehát nem lehetetlen, csak készülj fel rá, ha zabálja, akkor 1-1.2M egy motorfelújítás, de van, akinek ezek után is újra zabálta...

Civic-nél igen.

De itt az olaj a lehúzógyűrűknél mászik el, mert bekoxosodik, és már nem látja el eredeti feladatát. Lud77 újított fel motort, elég sok képpel prezentálta, hogy milyen gázok ezek a motorok.
2021. február 16. 08:18:29: megválaszolva Szabb +  által, → #138708 
2021. február 15. 23:20:29: megválaszolva aswaaa +  által, → #138705 
2021. február 15. 18:39:58: megválaszolva Gergice +  által, → #138702 


2021. február 15. 17:54: Szerkesztve White +  által, megtekintés

#138700 Gergice +  2021. február 15. 17:41:13 re: #138699 (Forgeron 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Dehogy eszik ennyi olajat. Legfeljebb csak az amelyik el volt hanyagolva. Nekem 10e km alatt legfeljebb 0,5 litert kellett utána töltenem.
Eddig csak a facebookon volt divat, hogy valaki mindig odaírta ezt a bölcsességet, ha valaki 2.4-est keresett, most már itt is elkezdődött.
egy darabig vettem a fáradtságot, hogy erre rácáfoljak, mostanra már kezdek ráunni. Kismillió tulajdonos megírta az ellenkezőjét, mégis folyamatosan ez terjed.
Előfordulhat biztosan ilyen probléma, de közel sem annyira általános, mint ahogy sokan állítják.
2021. február 15. 17:52:59: megválaszolva White +  által, → #138701 

#138699 Forgeron 0  2021. február 15. 17:34:02 re: #138698 (White + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ne bassz! Tényleg ennyi olajat zabál? Mikor a civitet vettem is ez volt a gond, de egy síkolás meg szelepfedéltömítés megoldotta.. Nem szeretném újra átélni ezt az "örömöt". :D
2021. február 15. 17:41:13: megválaszolva Gergice +  által, → #138700 

#138698 White +  2021. február 15. 13:56:37 re: #138697 (Forgeron 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Nincs ezzel gond. Sokan szeretnek keverékkel járni. 1000 km-enként 1 liter olaj sem ritka a 8gen 2.4 typeS-nél a tulajok saját bevallásuk szerint.
Akinek mázija van, esetleg tud 1:40-es keveréket tankolni is valahol, akkor nem kell utána töltögetni. :D
2021. február 15. 17:34:02: megválaszolva Forgeron 0  által, → #138699 


Az eredeti hozzászólás
#138697 Forgeron 0  2021. február 14. 21:01:46 re: #138677 (Lexxx + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Hali!

Én is 8 gen accord vásárlása előtt állok, csak én kimondottan a 2.4 type s-t szemeltem ki. White :P

Amit találtam a leírtakon felül mint típushiba az a kormányműnél a lógó fogasléc. Ez a hiba az első néhány 10k km után jelentkezik, szóval az eltelt 10-11 év távalatában elvileg orvosolva kellett, hogy legyen minden autónál.
2021. február 15. 13:56:37: megválaszolva White +  által, → #138698 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.57, 0.57, 0.49
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.074 mp, 24 query