Köszönöm a válaszokat mindenkinek! Se nem gyorsulásra, se nem versenyzérsre szeretném az autót használni, viszont szeretek dinamikusan vezetni és igen számít a felszeretlség is.
Az automa váltó gondolatával már megbarátkoztam, erre találtam egy fekete, manuális váltós, 2.4 executive advanced safety type s-t, ami minden vágyam egybegyúrva...
Az olajfogyás problémája mellett még a kormányművel (logó fogasléc) lehetnek gondok.
A türelemmel nincs gond, nem szeretném elkapkodni a vásárlást, nézegetem a magyar és az német piac kínálatát.
De mindenkinek más az elvárása egy autóval szemben. Az Öcsémnek 8. gen. 2,0 volt automatával, és neki tökéletesen megfelelt, neki egy percig nem kellett volna nagyobb motor.
Nem a versenyzésről van szó, hanem mondjuk, hogy tudjál egy egészségeset előzni még 3-4 emberrel, ha már egy utazó szedánról van szó. A 2.0 8 gen alapból sem megy túlságosan, de, ha beleülnek 4-en (ne adj isten csomagokkal) onnatól kezdve fel kell tolni az emelkedőn vagy 6000-en forgatni folyamatosan, hogy valami történjen. Automatában még rosszabb lehet. Lóerő / tömeg arányt kell nézni, meg azt, hogy alul semmi nyomatéka nincs annak a motornak.
A 7 gen 2.0 manual sem túl combos, de még egy fokkal jobb, mint a 8gen.
Sztem is elég kell legyen 150 ló egy középkategóriás autóhoz, versenyezni, élményautónak meg van jobb is. A Bravoról olvastam mindenhol, h az 1.4i 90 ló az gyenge, s a faszt, csak meg kell forgatni, ha menetteljesítmény is kell. Közlekedni meg alul-középen is elég.
Én 2.4 automata 8. genből ültem át 2.0 automata 7. genbe.
Szerintem nincs akkora különbség a kettő motor között (tudtommal a két széria motorja majdnem ugyanaz). Még a 2.4 sem versenyautó, kényelmes utazóautó, ehhez meg szerintem (illetve nekem) elég a 2.0 is. Kicsit féltem tőle, de nem bántam meg. Ahogy írták, 2.4-ből is van manuális, a Type-S-kben ki lehet fogni, de az Executie jobb felszereltségű. Mérlegeld, neked melyik a fontosabb. Én szeretem automatát, és a 8. gen-nél fontos volt a jó felszereltség, így Executive Advanced Safety-t vettem gyári navival. Tényleg full-full felszereltségű volt, nagyon jó állapotban. Sajnos úgy adódott, hogy el kellett adnom, pedig nagyon jó kis autó volt. De csak a fentiek figyelembevételével. Ha gyorsulni akarsz. meg versenyezni, arra nem igazán való.
Sok a lelakott példány, jól körbe kell nézni, és türelmesnek kell lenni. A 2.4-nél lehet probléma az olajfogyás állítólag (enyémmel nem volt ilyen), főleg, ha nem volt rendesen karban tartva az autó. Sajnos ezt nem nagyon tudod kideríteni vásárláskor, csak hosszabb használat után derül ki, főleg, ha nem vallja be a tulaj. Nem hiszem, hogy sokan megtennék eladáskor.