nem feltétlen hülyeség kérdése...
hanem inkább design koncepcióé...
ha a belső véleményezésen meg a fókuszcsoportokon átment, akkor fekete lesz és kész...
így pl minden autóé egy színű lehetett, ami nagyban egyszerűsíti az gyártást...
mert pl. a fehér az csak inkább fehérhez passzol többnyire...(bár ez sem feltétlen igaz...pl. nsx-r, ek9)
sztem a fehéren is gyártástechológiai okokból van ott a csík...
így egyszerűbb volt gyártani...
normál esetben az autó design nagyon fontos része, hogy a felni/gumi kombináció, hogy illeszkedik az autó alap designjához...mennyire harmonizál az autó vonalvezetésével és/vagy a felni formája, küllői mennyire "rezonálnak" az autó vizuális mondanivalójával....
azt is szokták mondani, hogy igazából a felni "csinálja meg" az autót, és rakja külső desing szempontból az "i"-re a pontot...
egy jó felni választás egy átlagos autó designt vizuálisan "meg tud emelni" míg egy szerencsétlen választás a pokolba vagy az unalmas közhely szintjére süllyeszteni...
a gumi szintén fontos, mert az oldalfal magasságával és így a felni/gumi vizuális kontraszt arányával szintén üzen az autó, hogy mennyire sportos az alap design vagy éppen nem...
a fekete felni kis túlzással ezeket a design értékeket tagadja és elmegy úgy a globális autó design mellett, hogy ezeket -design szempontból építő lehetőségeket- kihasználná...
a fekete felni egy autón mindig a legrosszabb kompromisszum, ugyanis azon túl, hogy elmaszkolja a felni (küllő) formáját (és nem add hozzá globális design szempontból semmit) még a gumi felni kontrasztját is eltünteti, ami az az autó sportos mivoltáról is üzenne...(sztem ezért is került rá piros csík a fekete felnire...ezzel az erős vizuális markerrel pozícionálták az oldalfal méretét a guminak, hogy látszódjon, hogy brutál peres gumi van rajta, és ráerősítsen a sportos vonalra...)
sajnos az elmúlt 10-15 évben iparági worst practice lett a fekete felni, mivel pár prémium gyártó is elkezdte majmolni ezt a designt...a többiek pedig mentek utána...abban a hitben, hogy emiatt az ő termékük is prémiumabbnak tűnik majd...
az említett okok miatt fekete felni nálam nem igazán volt opció...
a fehér felni szerintem passzol az autó designjához, az autó agresszív vonalaival szépen harmonizál...egyben van a design...
másrészt "heritage" szempontból is a chw typer-eken mindig fehér volt a felni...(nsx-r, ek9, dc2, ep3, fn, fd, fk2_we)
nem is igazán értem, ez miért nem volt rendelhető opció...
Mi volt az a gondolat, ami rávitt arra, hogy fehérre mázold a felniket?
A 'nagyszárnyra' írtad, hogy komolytalan hatást kelt megjelenéskor... ehhez képest a fehér felni sokkal komolytalanabb szerintem. A fekete felni csík nélkül például szerintem diszkrét is szép.