A civicnel 5ev/120.000km asszem a csereperiodus az 1.0T eseteben.
Tavaly valaki irt egy postot az angol fb csoportban, hogy ok mar tavaly 6 db 1.0 motort csereltek. Aztan egy ido mulva mar nem volt elerheto a poszt. Nem tudom mi igaz belole.
De idovel ugy is kiderul, mert azert eleg sok piacon forgalmaz a Honda 1.0T vel szerelt autot.
Igen, sűrűn kell leszedni a kartert. Mondjuk úgy 40-50e-ként. Ez 100e után jött elő. De mint írtam ez citroen. A többivel még nem találkoztunk. Vagyis 1.0-ás ford van pár darab, de azok még nem futottak ennyit.
A citrom egy olajnyomás hibakóddal jött be. A hella/Haynes adatbázis szerint ha ez a hiba előjön akkor ne is keresgéljünk az olajgomba környékén hanem rögtön szedjük le a kartert, mert az előszűrő eltömődött. Szóval igen sűrűn előfordul. De ettől függetlenül lehet hogy a Honda 1.0-ja nem lesz ilyen, de ami ezt a hibát előhozza azt ugyanúgy oldották meg, ahogy a ford 1.0-nál is.
De ilyen többször is előfordult?
Bár a citromból nem indulnék ki , annak idején a volt szomszédom 3 napos C3-asa 15 km-nél lett motorhibás, amit cserélni kellett.
Erre:
Ez épp egy citroen 3 hengeres motor, olajban futó vezérműszíjjal (ahogy a Hondáé is) gondolom látod a hibát.
A szíj üzemszerű kopása miatt a reszelék lekerült a karterba ahol az olajpumpa felszívta.
Az autó 6 éves volt kb 150e km-rel, a motorban 100e volt, 50e-nél már cserélték egyszer. A szűrőn egy filcszerű bevonat volt. Gondolom a Honda 1.0-ás motorjában is kopik a szíj.
Én is rájöttem hogy kellene egy 10gen, de szigorúan csak 1.5T, az 1.0-nál van egy olyan hiba amiről még nem tudunk de más típusoknál már sajnos előjött.