Oké, akkor nem ti vittétek el előlünk, mert eredetileg Szolnokon vettük volna meg. De mivel tököltem, és 2 órát gondolkodtam egy új autó vásárlásán , így elvitték előlem...mondom még kiderül, hogy te voltál.
Nálunk már 1.5 éve van és eddig 2 szervizt kért (3x.000 km), Szolnokra járunk vele egyébként mi is, nagyon korrektek. (Ott is vettük.)
Nem kellett semmit se gariztatni, többit már leírtam itt párszor, igazából tetőablak zörgést sikerült orvosolni, néha rossz úton van kis zizegés. Meg a jobb hátsó ajtóban levő kis hangszóró burkolata rezonál, de ezt csak néha hallani. 8 gen 2.0 Accordot váltott, kellett a teljesítmény. Teljesen más a két autó, az Accord egy kényelmes utazóautónak jó volt, kényelmesebb bőr ülésekkel. Annál azért az összeszerelési minőség is jobb volt, de ez is ki lett már tárgyalva párszor, azért Civicről beszélünk még és egy 2017-es szériáról, sajnos általánosságban elmondható szerintem, hogy romlik a minősége mindennek. Na de ez már közelebb áll szerethetőségben a CL9-hez, mint a CU1. Szerintem a félbőrt el lehet engedni egy idő után (meg az Accordhoz hasonlítgatást is el kéne ), de valóban rakhattak volna bele egy kicsit jobb üléseket. Kényelmes ez is, de akinek a referncia a 7gen Accord vagy a 8gen, nála egyértelműen gyengébb ilyen téren. A futómű, úttartás, a motor meg a váltó zseniális. Ja és a tank méret... Hát az tényleg kicsi... Főleg, ha csináltatsz egy reflash-t
Majdnem vettem a nyáron egy USDM fehér qpét, 1.5T-t, pont mielőtt zárták volna a határokat. Igaz CVT volt, de megbarátkoztam volna vele - próbáltam egy olyat ami csipszelve volt, igen jól szedi a lábát. De nem volt aki kijöjjön velem...
Ennyire volt összetörve, mármint ennyi volt a kárelőzmény:
És így nézett ki:
De egyre jobban figyelgetem az Si-ket, ha kinyitnak egyszer a határok és lehet végre menni ÉS lesz valahol eladó olyan aminek vállalható a sérülése akkor arra lecserélem a Swiftet. FK8 lenne a nagy vágy, de még nem jött el az idő. Megvenni éppen meg tudnám, de még 3-4 évig nem időszerű. HA jól haladnánk mindennel, akkor TALÁN akkor. De egy Si aránylag olcsón rántható 250LE-re, az nekem bőven jó, főleg mivel 100kg-al könnyebb a Type-R-nél.
Az accordba 240 ekm volt ha jól emlékszem, 80-al vettem.
Ebbe eddig 17 ezer van.A covid azért betett a sok csavargásnak nálunk is.
Nagyon szereti nálunk mindenki. Egyetlen dolog van, amit továbbra sem tudok megszokni, h nem félbőr a belső. Az elmúlt 20 évemet félbőrös autóban töltöttem, nekem az a kedvencem. Volt egy prestige Szolnokon, az teljes bőr, az majdnem elcsábított, de annak nincs kipuff hátul. Úgy meg nekem nem oké. Ráadásul ezüst színű volt, azt nem akartam. Főleg miután megláttak ezt a szürkét élőben, onnantól más szín nem jöhetett szóba. Na mindegy, majd megszokom a szövet belsőt is egyszercsak.
Nálam nincs párásodás, semmiféle nyikorgás.Gyári szőnyeget nem szabad venni bele, az ugyanolyan rossz mint a régiekben. Esetleg ha nagyon vele akarják adni, akkor legyen.
Nagyon jó vezetni, lehet kenni a szájának, a futómű meg a váltó hibátlan.
Azt nagyon bírom, h van valamennyi motorhang odabennt, nincs fullra leszigetelve.
Nem romlott el még semmi, minden működik.
A rohadt kicsi tank ami még zavar, elszoktam a dízel után a sűrű tankolásoktól...
A modern autók csodás újdonságát sem szeretem, a start-stop rendszert. Minden elinduláskor ki kell kapcsolni, nem lehet kikapcsolva tartani. Nekem ne álljon le egy turbós autó minden rohadt lámpánál.
Épp most mesélem a vacsinál a gyerekeknek, h már nem lehet kapni az 1,5-ös motorral a civicet, csak az öcsém féle 1,0-sal. Erre rögtön rávágja a lányom, h "Apa, akkor épp jókor vettük meg a civicet, mert te megőrülnél az 1000-es autóban." Úgy érzem, ismernek a kölkeim.
Na így most ennyi jutott eszembe....
Akartam már kérdezni, hogy egyrészt mennyi km van már benne - ha jól emlékszem az Accordba elég kevés szaladt bele, másrészt, hogy ennyi idő után mi az őszinte véleményed? Elégedett vagy, nem vagy elégedett, satöbbi.
R+ módban valóban kemény de amúgy nem olyan vészes állítólag.
Az eggyel kisebb könnyebb kerék egy jó upgrade az biztos. Ezt tapasztaltam az Accord-nál és az FN2-nél is.
Teljes mértékben az ellenkezőjét mondta nekem egy Veszprém környéki fk2 tulaj srác.
Bűn kemény az fk2. Köszönő viszonyban sincs az fn2 puhaságával.
(Az fn2 csak addig kemény, amíg a malomkerekeket valaki le nem veszi.)
Az FK2 megvásárlása után azért lesz nálam első lépés majd a 'lazítás', kap egy jó kis könnyű 18-ast, valami frankóbb ET-vel.
az fk8 futóműve tényleg nagyon jó, comfortban élhető a városban is...
(de nem mondom, hogy egy 10%-al lágyabb verzióban nem tudnék vele együtt élni...)
viszont a 8gen ats-hez képest azért érezhetően keményebb feszesebb még comfortban is...
(pedig én már nem gyári méreten vagyok hanem 255/35r20)
ez tény...
a kiszállás elfogadható, de azért kell hozzá egy jó derék...
Tegyük hozzá, h te ósztriában élsz, és nem ezeken a jó magyar utakon jársz egész nap, ahol a frissen felújított út is olyan, h tengeribeteg leszel rajta.
A másik meg az, h attól függ, h mihez viszonyítod. Szabb és én is accordból ültünk át másikba, amit te lehet nem tudsz, így más a viszonyítási alapunk mint neked. Ráadásul az enyém még ültetve sem volt, gyári volt teljesen.
Egyetlen szóval sem látom, h bármelyikünk azt írta, h szar a futóműve, pont nagyon dícsértem, amikor írtam róla. De attól még keményebb mint az accord, ez nem lehet vita tárgya.
Azért van olyan Honda ami elől hátul független felfüggesztés és úgy pattog mint az istennyila rossz úton
Előbb elpattog mint egy FK2, bár én az FK2-t még nem tudtam elpattogtatni. Lehet azért mert nem megyek vele annyira szar úton
Nem is a keménységben van különbség. Szerintem nagyon érezni, hogy hátul nem csatolt lengőkar van.
Sokkal-sokal később lesz orrtolós mint egy 8-9 gen 5D. Nem pattog el a feneke szar úton kanyarban.
Egyszerre tudja fogni az utat, és simítani is.
Csatolt lengőkarnál vagy fogja az utat, de akkor elpattog. Vagy kényelmes, de akkor meg plötyi.
Kemény az 1.5 t ffutóműve??? Miről beszéltek Urak ... Akinek puha futómű kell az vegyen Citronyőt... Nekünk volt 8.gen, 9.gen, és most 10.gen... A 8, 9 együtt a 12.hatványon sem voltak olyan jók futóműben (meg semmi másban) mint most a 10.gen 20-as kerekekkel..
Per 30 gumaival ugy karcolok mindenhol ahogy a Nagykönyven meg van Írva... Zseniális a Fútóműve....
Persze, az Fk8 lenne a best, de az már igen húzós árban. Mondjuk lassan összeér az Fk2 meg az Fk8 ára.
Most is van fent egy szürke Fk2 amiben 40 ezer km. van és ilyen 10.5 mio. az ára...
Fk2 futóműve kemény, de most beszéltem egy sráccal akinek előtte Fn2 volt és azt mondta, hogy az Fk2 nem annyira kemény mint az Fn2. Persze normál módban.
10 gen Civic-nél melyik volt az a felszereltség ahol állítható futóművet kapott? Vagy egyéni választható extra volt?
Meg FK8-nál eleve nem "csak" 2 futómű (ésatöbbi) beállítás van (FK2-nél Normál meg +R) hanem 3.
Van Sport, +R (ez a kettő kb. megegyezik az FK2 2 beállításával) és pluszban van egy Comfort mód is, ami az ecseri fekete FK8 tulajdonosa szerint 60 évesen is olyan rohadt kényelmes, hogy nem hiszed el.
Bent a városban mindig azt használja, főleg a nyomorék mellékutcákban sok úthibával és elmondása szerint nagyon szépen veszi így a döccenőket és hibákat, de még a fekvőrendőrön is szinte észrevétlenül mész keresztül. (nyilván nem 100-zal, de 60+ évesen csak igazat mond az ember)
Arról nem beszélve, hogy annak az üléséből kényelmesen ki-be lehet szállni, az FK2-nél kevésbé.
Nekem a szív meg az ész is az FK8-at mondta és mondja, csak a zsebem ellenkezik!!!
Az FK2-vel grego véleményére hallgattam, szerinte az túl kemény futóművel van megáldva nekem a mindennapokhoz, és végül sok rágódás után egyet kellett vele értsek. Az accord után a mostani is kemény néha, de ez szerencsére nem vészes, csak szar úton jobban észreveszem. Az FK8-nál viszont azt mondják, ha az ember nem állatkodik éppen, akkor aránylag komfortos a futóműve.
Nem rossz az a 180 lovas diesel sem csak ugye már azok is 10 év körüliek és a méter sok esetben 200 ezer felett van... meg ugye a diesel eléggé leszállóágban van.
Gondolom emlékszel, pont ugyanezt a hármat lestem annak idején én is, annyival bővítve, h az accordhoz hozzávettem a 180 lovas dízelt is.
Aztán a lehetőségeket meg az itteni véleményeket figyelembe véve lett ami lett.