Egy alig par km-t futott EK9 mivel sosem lesznek mar tobbet VTEC szivok merfoldekkel sokkal tobbet fog erni mint egy szalon allapotu FK8 amin meg a folia is rajta van az uleseken
Azért nem jó, mert ha így lenne akkor minden indításnál az egész olajrendszerben át kellene tolni az olajat az olajpumpának és kurva sokáig világítana az olajnyomáslámpa, így is sokan reklamálnak ha nem alszik el 1 másodperc után. Ha viszont marad olaj a szűrőben a szűrő után és az odáig vezető furatokban akkor az olajnyomás rohadt gyorsan felépül és gondolom az nem árt a motornak. Elég csak hallgatni a motort indítás után friss olajcserénél 3-4 másodpercig csattog az egész, majd hallhatóan megjön az olajnyomás és elcsendesedik a motor. A későbbiekben már nincs ilyen zaj indítás után. Szóval ezért mondom hogy a szűrőben mindig marad olaj, és azzal kellene kezdeni.
Tudom, de akinek fenn van ilyen szűrője, mármint szinte összes autóban ott van, amikor elkezded kitekerni az alsó középső O-gyűrű amint kicsit kijön ott lefolyik az olaj a szűrőházból. Mire kitekered az egész olaj lefolyt, és úgy néz ki mintha nem lenne benne olaj. Múltkor is néztem valamelyik autónál hogy már kifolyt az olaj alul és csak csöpögött, majd utána vettem ki a szűrőt és pár másodperc után megjelent a leeresztőnél az olaj és újra folydogált.
Itt azért más a helyzet mert a szűrő nem a motor alján van ahova lefolyik a cucc. Ráadásul itt majdnem vízszintesen van benn a szűrő, egy picit lejt befelé a rés, de ott semmi nem gyűlik fel. Tudom mert én vettem ki
De először mindig az olajszűrőt szedjük ki, mert ott mindig van olaj és ha már üres a karter akkor szépen belefolyik ami a szűrőben van. Nem sok de azért 1dl mindig összejön