HONDA fórum
2024. június 19. szerda, 06:57,  Gyárfás, Hajnalka Legújabb regisztráltunk: jeklizoltan 0 




A válaszok és azok válaszai a hozzászólásra, kifejtve
Téma neve

#20969 integra_type_r 0  2020. november 8. 16:42:50 re: #20968 (Kázmér + )  ←  ‹›  +2 | rejt
van nyugi...
úgyhogy még érdemes rá gyűjteni... [SMIL:/nevet/laugh8.gif]



#20968 Kázmér +  2020. november 8. 16:16:36 re: #20967 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A videót elnézve csak egy kérdés merült fel bennem?
Maradt még a világon olyan S2000-es, amit még nem törtek össze??? [SMIL:/okoska.gif] [SMIL:/smile3.gif] [SMIL:/smile2.gif] [SMIL:/szetvert.gif]
2020. november 8. 16:42:50: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #20969 

#20967 integra_type_r 0  2020. november 8. 10:36:18 re: #20958 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt

az esetek többségében inkább a terhelésváltás szokott a probléma lenni...




2020. november 8. 16:16:36: megválaszolva Kázmér +  által, → #20968 

#20966 integra_type_r 0  2020. november 8. 10:29:06 re: #20959 (Kázmér + )  ←  ‹›  +2 | rejt
közel vannak...
de félreváltani nem csak emiatt lehet...

akkor is előfordulhat, ha az autó nem "egyenes vonalon" halad...
ha pl. van egy kis oldalgyorsulás, az autó "szögben" áll...
akkor az agy a másodperc tört része alatt nem feltétlen tudja "kompenzálni" mi is a ténylegesen az autó hossztengelyével párhuzamos irány...
ilyenkor simán mellécsúszhat...

#20965 -Törölt felhasználó- 2020. november 8. 10:20:13 re: #20964 (op9.. + )  ←  ‹›  0 | rejt
Eskü kicsit jobban érzem magam :D bár én továbbra is azt mondom h ha nem vezettem volna 70%ban egy jobbkormányos autót nem történt volna meg, de tény h bármilyen autó után azért meglepően rövid úton jár a váltója, de nagyon direkt, és nekem mindig nagyon nagyon bejött. Azt olvastam is több helyen h nagyon sokat dolgoztak a váltó kuplung érzésen, a váltóban pont annyi ellenállás van hogy azért kicsit keményebb kézzel kelljen vele bánnod, de mégsem durván, de ne is legyen ez a puha érzés mint más autóban, szerintem amúgy inkább a durva irányban van, ami sokkal jobb egy ilyen kocsiban, sosem ugrik ki, nagyon jó érzés váltani vele, így utólag belegondolva a legerősebb pontja. Amiről írtak még hogy ugye mindig megnyomod a fényszórómosót, a könyököddel, nekem ez sosem volt gond, de ez nyilván testalkat függő paraméter, bár nekem is odaért a könyököm, de gondolom máshogy mozgatom a karom mint azok az emberek akik erre panaszkodtak...

#20964 op9.. +  2020. november 7. 23:29:04 re: #20963 (op9.. + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Van is egy statisztika az s2ki oldalon.
51 válaszolóból 35-en elváltották.

"Even trained professional racing driver miss shifted with such throw."

De tele van a net a "híres" 3-ból 2-be, csak rá kell keresni.
2020. november 8. 10:20:13: megválaszolva -Törölt felhasználó- által, → #20965 

#20963 op9.. +  2020. november 7. 22:57:54 re: #20959 (Kázmér + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Ebből a videóból vágtam ki a képkockákat, de itt is látni, h mennyire kis úton jár:

2-es, és 4-es.

Neki is sikerült elváltani, pedig a 3. S2000-ese volt.
Neki is.
Szintén.
Szintén.

Azért nem mondanám lehetetlen küldetésnek. Verseny körülmények között a váltás "rutinból" történik, és jobb esetben próbálod minél hamarabb a kormányra vissza tenni a kezed, mert nincs agyon szervózva.
2020. november 7. 23:29:04: megválaszolva op9.. +  által, → #20964 

#20962 grego +  2020. november 7. 21:50:17 re: #20961 (Yakumo + )  ←  ‹›  +1 | rejt
Pontosan. Adrenalin meg az hogy olyan gyorsan váltasz hogy a bowdenes szar nem tudja lekövetni.

Most legutóbb FK2-nél volt először hogy 5 helyett 3 lett...de szerencsére nem tiltáson volt 4-ben.

#20961 Yakumo +  2020. november 7. 21:08:52 re: #20959 (Kázmér + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Ezt amúgy én sem értem.
Grego is többször elmondta (nekem is) meg leírta itt, hogy az EP3-ban is többször előfordult nála ez a "4-es helyett kettest húztam" dolog, de nekem egyszer sem sikerült ilyesmi, pedig 3 EP3 is volt.
(volt gyári váltós, volt short shifterrel, de egyiknél sem "sikerült" ez a mutatvány)

Feltételezem, hogy kell hozzá egy emelkedett adrenalin szintes helyzet vagy hasonló, mert normál esetben nálam elképzelhetetlen. [SMIL:/mosoly.gif]

De vannak persze "csodák", egyszer a Honda Szallerbeck-ben is láttam egy megtört Integrát, ami fának csapódott és az ok az volt, hogy a tulaj 3-mas helyett 1-est rakott egy kanyarban (???) le is pukkant a motor a hirtelen túl magas fordulattól meg persze a fékező hatás miatt ki is csúszott/pörgött.
Szóval megtörténik az ilyesmi, ez van.
2020. november 7. 21:50:17: megválaszolva grego +  által, → #20962 


2020. november 7. 21:09: Szerkesztve Yakumo +  által, megtekintés

#20960 -Törölt felhasználó- 2020. november 7. 20:29:25 re: #20959 (Kázmér + )  ←  ‹›  +1 | rejt
közel vannak, de nem könnyű elcseszni, 3 év alatt egyszer húztam félre, és inkább a jobbkormányos autóm miatt a bal jobb kéz váltás miatt...

#20959 Kázmér +  2020. november 7. 20:22:06 re: #20958 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A S-nél ennyire közel vannak egymáshoz a fokozatok, h ennyiszer van szó melléváltásról?
Nekem még egyik hondámban sem sikerült melléváltanom, de S-t még nem vezettem, nem ismerem a váltóját.
2020. november 8. 10:29:06: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #20966 
2020. november 7. 22:57:54: megválaszolva op9.. +  által, → #20963 
2020. november 7. 21:08:52: megválaszolva Yakumo +  által, → #20961 
2020. november 7. 20:29:25: megválaszolva -Törölt felhasználó- által, → #20960 

#20958 -Törölt felhasználó- 2020. november 7. 20:06:41 re: #20957 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
mondjuk én sem direkt váltottam 3ikban 9000nél 2-esbe :D
2020. november 8. 10:36:18: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #20967 
2020. november 7. 20:22:06: megválaszolva Kázmér +  által, → #20959 

#20957 integra_type_r 0  2020. november 7. 12:58:42 re: #20934 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
nem elvitatva amit mondasz...

de abban azért jelentős különbség van amikor provokálod (és tudod, mert már megtapasztaltad, hogy hogy indul meg és meddig) és keresztben megy...

meg amikor abszolúte nem számítasz rá és megindul, és "a semmiből" kell reagálni illetve megfogni...
általában ez utóbbi szokott kevésbé menni...

de a kettő nem ua és összefüggés sincs köztük feltétlenül...
2020. november 7. 20:06:41: megválaszolva -Törölt felhasználó- által, → #20958 

#20956 -Törölt felhasználó- 2020. november 6. 19:26:08 re: #20952 (op9.. + )  ←  ‹›  0 | rejt
jó ez abszolút jogos, kisebb ív volt, de 4 sávos, szóval az nyilván sokat segített

#20954 FixGab +  2020. november 6. 18:27:12 re: #20948 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›  +1 | rejt
A fordulatszám szabályzó egy véletlen visszaváltáskor nem igazán véd meg semmitől.

#20953 Yakumo +  2020. november 6. 17:01:14 re: #20951 (op9.. + )  ←  ‹›  0 | rejt
Első mondatra: Na végre valaki beírta ezt. (komolyan, minden szarkazmus nélkül) [SMIL:/nevet/thumbsup.gif]

#20952 op9.. +  2020. november 6. 16:42:26 re: #20934 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Szintén kanyarban váltottál 3-ból 2-be?
Csak mert az kb. olyan, hogy elfordítod a kormányt, megrántod a kéziféket, és nem számítasz rá, hogy megindul a segge.
Ez azért picit másabb, mint amikor a határon mész, és számítasz rá, hogy megindulhat.
2020. november 6. 19:26:08: megválaszolva -Törölt felhasználó- által, → #20956 

#20951 op9.. +  2020. november 6. 16:36:12 re: #20941 (czizs + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Itt a gázfröccs semmit nem számított volna, mert gyorsabban ment a 2-es végsebességénél.

Nekem úgy tűnt, h nem a határon akar autózni, legalábbis az ötödikbe 4500-5000 körül válthat.
Szerintem vagy véletlenül lett 2-es, vagy azt hitte, h 3-asban van.
2020. november 6. 17:01:14: megválaszolva Yakumo +  által, → #20953 

#20950 op9.. +  2020. november 6. 16:26:04 re: #20934 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›  0 | rejt
Én sajnos másik hátsó kerekest nem vezettem határon, így nincs összehasonlítási alapom.
4 és fél éve van meg, az évadnyitókon, és zárókon szoktam szalalomozni, de most nyáron a kalocsai reptéren olyat csinált, mintha rántópadon lettem volna.
Éreztem, hogy a határon van, de olyan hirtelen indult meg a hátulja, amit máskor nem tapasztaltam.
Sajnos nem vettem fel, de szívesen visszanéztem volna, hogy milyen gyorsan/lassan reagáltam, hogy megfogjam, de nem sikerült.

Hringen a 3-as kanyarban kellett volna váltanom a 4-et, de a tudatalattim a 2-est javasolta, ekkor nekem is megindult a segge, de sikerült megfogni. Igaz, nekem bent van a CDV, így lassabban/finomaban jön meg a blokkolás. De ez kb. semmi nem volt az előzőhöz képest.
Egyébként CDV van a faceliftes AP1-esekben is?

#20949 grego +  2020. november 6. 15:02:44 re: #20936 (czizs + )  ←  ‹›  +1 | rejt
Gyári K20-am nem fosta össze magát a 10600 rpm-től mikor elváltottam 4. helyett 2-be. 8 év alatt 3x történt meg, egyszer Hondatával éppen logoltam, onnan tudom mennyi volt a fordulat 0.5 sec-ig.

#20948 -Törölt felhasználó- 2020. november 6. 12:56:19 re: #20936 (czizs + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Van benne rev limiter, 9200nál, de nyilván ezt a manővert azért biztos nem élvezte, de ezek az autók, főleg az S2000 szerintem sokkal többet kibír mint az emberek gondolják. Amúgy azt én is elismerem hogy tisztelni kell, mert valóban azt szokni kell hogy magas fordulaton konkrétan egy másik autó, csak a nagy félelmet akartam eloszlattatni, de tény hogy nekem ez a 4ik hátsókerekes autóm volt, és ezekből még kettő hasonlóan puritán sportos, szerintem azért egy opel astrából jobb ötlet először Mx5be vagy vmi kipakolt 3-as Bmw-be ülni, hogy azzal csússz keresztbe a Margit híd közepén, mint ahogy én tettem :D
Viszont a simogatással szerintem az a baj, hogy ezek a sima szívó motorok nagyon ellustulnak, és akkor jönnek ezek a gyenge totálkár mérések, láttam RS4-es audit is belülről, iszonyú dzsuva tud lenni benne. S2000ben úgysem a motor fog tönkremenni :) Nekem anno egy új féltengely kellett, meg új diffi. Kicsit szar h ennyire felkapott lett, mert nagyon adnék egyet, de így 20ezer euroért nekem már sok, ér annyit, mert értéktartó és nyilván mindig vágynak majd rá, csak én tudom hogy nem bírnám ki h ne gyilkoljam, ahhoz meg drága, hogy esetleg ezt üssem oda valahova, vagy ebben legyen egyre több kilóméter, vagy ezen gyűljön kavicsfelverődés, vagy bármi a szép magyar utainkról.
2020. november 6. 18:27:12: megválaszolva FixGab +  által, → #20954 

#20945 Yakumo +  2020. november 6. 11:17:18 re: #20941 (czizs + )  ←  ‹›  0 | rejt
Én is néztem, ilyen mozdulatokkal csak kettesbe és csak szándékosan tehette a váltót.
Megesik az ilyen az emberrel, amikor azt gondolja hirtelen (és NEM helyesen [SMIL:/szetvert.gif] ) hogy most majd jól megforgatja vagy raccsingol egyet, de ehhez az autóhoz vagy autónál ez nem éppen okos dolog. (pláne az adott sebességgel és helyzetben)

Ahogy előttem is írták, kellő tisztelet és nem elhanyagolható ismeret szükséges ahhoz, hogy akár ehhez hasonlót is megléphessen az ember ezzel az autóval.
De inkább volt hiba (azért persze elég nagy) mint bénázás. Egyszerűen elb*szta, de azt erősen. [SMIL:/mosoly.gif]

#20944 LZITR 0  2020. november 6. 11:16:36 re: #20941 (czizs + )  ←  ‹›  0 | rejt
Nekem is ez jött le, kevés volt a gáz vagy sokat váltott vissza.
Ha ezt akarta, akkor szerintem még egy kicsit későn is váltott, én előbb tettem volna...

#20942 maudelux +  2020. november 6. 10:16:31 re: #20934 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›  +1 | rejt
Az én autós evolúciómban (Fiat Uno ---> Ford Fiesta ---> Citroen Xsara Picasso ---> Peugeot 307 ----> Honda CRV), nulla hátsó kerekes tapasztalattal az S2000 a húúú és a hááá egyben. Nyilván nálam rengeteg ember sokkal tapasztaltabb/gyorsabb/rutinosabb vezető, amivel nincs is baj, de az én szintemen, az én tudásommal ez az autó tiszteletre méltó és óvatosan kezelendő. Azért sem rugdosom szanaszét, mivel nem ezért vettem. Ha egyszer ne adj isten el kell adnom akkor úgy szeretnén továbbadni a következő tulajdonosnak, hogy ugyanazt a megelégedettséget és nyugalmat érezhesse, amit én éreztem vásárláskor.

#20941 czizs +  2020. november 6. 10:07:22 re: #20936 (czizs + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Megnéztem még párszor a videót. Azért még azzal kiegészíteném az előző mondandómat, ha szándékosan váltott vissza ennyit a srác, akkor valóban az ő hibája, mert ahhoz meg kevés gázfröccsöt adott...
2020. november 6. 16:36:12: megválaszolva op9.. +  által, → #20951 
2020. november 6. 11:17:18: megválaszolva Yakumo +  által, → #20945 
2020. november 6. 11:16:36: megválaszolva LZITR 0  által, → #20944 

#20936 czizs +  2020. november 6. 09:32:28 re: #20934 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›   →  ↑  +3 | rejt
"béna volt" - a videó alapján szerintem elég gyorsan ellenkormányzott. Lehet, hogy egy nagyon hirtelen visszakuplungolással vagy gázzal megmenthette volna, de én max azért hívnám a srácot bénának, mert félre váltott, de az meg inkább szerencsétlen volt.
"140-150"-nél vissza kettőbe, az olyan 11ezer+ RPM, nem? Ott az internet szerint már össze tudnak érni a szelepek a dugótetővel...
Az, hogy te tudsz vezetni, és jó érzékeid vannak, vagy egyszerűen szerencsés vagy, az nem azt jelenti, hogy az s2k ne tudna alattomos lenni. Örülj neki, hogy ennyire jó sofőr vagy, de vedd figyelembe, hogy nem lehet mindenki egy Loeb, aki ilyen autót vesz. Nekem már csíkozta össze a nadrágomat olyan helyzetben is, amiben egyáltalán nem számítottam rá, hogy meg fogunk csúszni.
2020. november 6. 15:02:44: megválaszolva grego +  által, → #20949 
2020. november 6. 12:56:19: megválaszolva -Törölt felhasználó- által, → #20948 
2020. november 6. 10:07:22: megválaszolva czizs +  által, → #20941 

#20935 KawaBazsy 0  2020. november 6. 08:24:09 re: #20934 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›  0 | rejt
Nem mentem még S2000-el, de nem az lehet a gond, h mivel felül jön meg az erő, ezért alábecsülik? Ha egy kocsi már alulról nagyobb gázra tolja a fenekét, akkor megtanulja az user óvatosan kezelni a gázt, ha nem akar állandóan keresztbe állni (ld Dodge Viper címszó alatt pl, de az F-150 segge is hamar előz).


Az eredeti hozzászólás
#20934 -Törölt felhasználó- 2020. november 6. 01:00:03 re: #20933 (op9.. + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Itt mindenki arról beszél hogy mennyire nehéz vezetni az S2000-et, nekem AP1-em volt, maximum annyit mondanék h gyorsabban kell reagálni a rövidebb tengelytáv miatt mint mondjuk egy ötös bmw-ben, ami hosszabb, de egyébként szuper autó volt, és igen rengeteget mentem vele határon, állandóan keresztben vettem vele mindent, de iszonyat szépen mozgott, szerintem az a baj h sok ember alábecsüli mert csak 240 ló, de közben meg csak nyomkodta a pedált vmi erősebb de sokkal inkább nem sportkocsiban, fantasztikus autó, semmi őrület nincs benne amiről az emberek beszélnek, én esőben is küldtem neki, sőt még hóban is mentem vele párszor, és a sperr miatt sima volt.
Velem amúgy hasonló dolog történt Pesten, jobbkormányos autóbol ültem át 5 percen belül a balkormányos S2000be és már nem emlékszem pontosan a fordulatokra de ilyen 140-150-el mentem esőben 3ikban és 4ik helyett húztam neki egy kettest, ami be is ment simán :D azonnal elkezdett csúszni de simán meg lehetett fogni, nem akarom bántani a srácot, de béna volt, ezért érdemes amúgy néha szar gumival is menni akár heteket, tök jól ráérzel, aztán mehet a semi slick, csak akkor lehet nem szarsz be ha annak is elfogy a tapadása. Csak reagálni akartam arra hogy mekkora widowmaker az S2000, amivel én nem értek egyet, szerintem csak nem tudnak vezetni az emberek. Van a csoportban egy gokartos srác, fekete S2000-e van, annak idején ő is nézte az enyémet mikor eladó volt, szerintem ő sem tart az autójától. Bár tuti nem is vagyok olyan szinten mint ő, bár én motorral is megyek keresztben néha :)
2020. november 7. 12:58:42: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #20957 
2020. november 6. 16:42:26: megválaszolva op9.. +  által, → #20952 
2020. november 6. 16:26:04: megválaszolva op9.. +  által, → #20950 
2020. november 6. 10:16:31: megválaszolva maudelux +  által, → #20942 
2020. november 6. 09:32:28: megválaszolva czizs +  által, → #20936 
2020. november 6. 08:24:09: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #20935 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.38, 0.31, 0.26
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.059 mp, 34 query