Tegnap nekem is sikerült egy-egy órás próbaútra elvinnem az új Jazzt és az E-t. A JAZZ-ről itt, az E-ről másik topikban írok majd. Korábban írt véleményekhez annyit tennék hozzá, hogy nekem élőben kimondottan tetszett az új Jazz. Minőség érzetre kívül belül szintet lépett felfelé az előző generációkhoz képest. Nyugodt közlekedésre tökéletesen alkalmas (és a Jazz vásárlók 99,9%-ka erre használja) városon kívül belül, ebben az esetben észrevétlenül és nagy csendben dolgozik a hajtáslánc. Állásból elinduláskor nagyon dinamikusan tud megindulni, ez kimondottan tetszett, menetközben kelletlenül veszi tudomásul a hirtelen gyorsítási igényeket. Ezzel rá is szoktatja a felhasználót a közlekedésben való intelligens, értem ez alatt a hirtelen gyorsítások és lassítások nélküli részvételre. Szerintem szuper kis autó lett. Aki jól felszerelt, gazdaságos, automata, praktikus mindenre jó autót keres, és szerintem elég sokan vannak az ilyen vásárlók, az meg fogja venni. Nekem nem kéne, de én az autóvásárlók kézi váltós VTi-n és Type R-en szocializálódott 1%-nál is kisebb rétegébe tartozom. Tökéletes átmenet az elektromos autózás felé tartó világban, de az E-ről egy másik topicban.
Én próbáltam a crv-ben a hybrid rendszert de öszintén megmondva nem voltam hasraesve tőle. Sőt szerintem rohadt nagy csalódás. Ha lepadlózod ordít a motor, városi használatra jó de ha kell az erő akkor én nem bírnám sokáig. Sőt a tesztkör végén is már ki akartam szállni belőle. Hangos és ahhoz képest nem megy jól, és rohadt nagy luxusnak tartom hogy egy benzinmotorral termelek áramot amivel meghajtok egy villanymotort. Miért nem lehetett úgy hogy a benzinmotor is hajt és a villanymotor rásegít és fékezés közben termelek áramot vagy rögtön 230V-ról tudom tölteni.
Alul jól megy, villanymotor ugye. De amikor mondjuk mész 60-al és nyomsz egy padlót, akkor van a 2.5 sec késés. Megvárja míg a benzinmotor felpörög és elég áramot termel ahhoz hogy ráadja a kakaót a villanymotorra.
Amúgy jól ki lehet látni az osztott A oszlop miatt (aminek a szélvédő melletti része műanyag borítású fényezett elem). Városban fürge amúgy, de városon kívül hát nem tudom. Szép meg jó, viszont a navi képernyőjén semmit nem lehet látni annyira halvány, bár lehet, hogy állítható de nem keresgéltem. A menüje tragédia. De lehet csak szokni kell mint mindent.
Nem is a játék kategóriára gondoltam. 2.5 sec az vicc.
Meg lehetne azt a hibrid hajtást jól csinálni, nem tudom mi oka van ennek a borzalmasan lassú reakciónak...
Lexus GS450h nem sportkocsi de mikor rálépsz a gázra a 200 lovas villanymotor azonnal dologozik, nem gondolkodik. Szerintem itt kezdődik egy rendes hibrid.
NSX árába más is beleszól, nem a hibrid léte miatt drága. )
Ismerősömnek van M4 performance. Az már uszály kategória! Örök vita, de sose lesz olyan egy 1600kg-os autó vezetési élménye mint egy 1100-1200kg-os autónak. Hiába ugyan annyi a súly/lóerő aránya. Ezek a GT-k nem arra valók csak a gyártók elhitetik, hogy mindenre Is jó!
Jó de azért hibrid és hibrid között is van rengeteg különbség. Múlt héten kipróbáltam az új hibrid Jazz-t. Pontosan 2.5 másodperc telik el a gáz lenyomása és a reagálás között. Ez pl. egy sportos autóban maga a halállal egyenlő. Az új NSX-ben totál nem ez van. De nem is annyiba kerül.
Ezt nem is vitatom, hogy a súly hátrány, de szerintem ügyes mérnökök a lehetőségeikhez képest mindent megoldanak, hogy az autó jól viselkedjen. Azért hoztam fel példának az RCFet, hogy 200kg-mal nehezebb egy BMW M4nél, de nem gondolnám, hogy sokkal rosszabb sportkocsi lenne. Főleg úgy, hogy mint mi "átlag" emberek egyiket sem tudjuk kiautózni.
fk8 esetében nyilván komoly probléma lenne 2-300 kg többlet a 320 lóhoz...
A hibrid technológia a jövő vagyis jelen, nekem nagyon tetszik, szerintem van benne potenciál bőven. Én várom, hogy jöjjenek még komoly hibrid autók.
a 3-4 millió az csak a gt és limited edition közötti különbség...
akkor még nincs akku, 2 villanymotor, torque vectoring, torque steering, r&d költség, meg a többi sallang...
sajnos a súly egy sportautónál mindig hátrány mint előny...
a teljesítmény, a kezelhetőség és a súly "balance"-a a kulcs...
ha a mostani modell (fk8) is nehezebb lenne 200-300kg-val, akkor a futottak még kategóriában lenne...
Így van. Talán nem +10m de 3-4milla tuti.
A súly szerintem kevésbé gáz egy jó konstrukciónál. Most 1400kg, ha megoldják 1600kg-ba, tök jó autó lehet belőle. Főleg amilyen pluszt ad a hibrid hajtás hozzá.
Az RCFem ~1800kg, a versenytársaihoz képest 200kg nehezebb. Fogalmam sincs miért csinálták ilyen nehézre a japók. De mindegy is, mert sosem fogom tudni kiautózni ezt az autót. És igy is óriási élményt nyújt.
Szóval simán jó lehet a TypeR is "túlsúlyosan"