Nekem az accord összességében nem tetszett soha... főleg a 6 gen... huh.... tudtam, hogy soha nem fogok ilyen autót venni, olyan kategória, mint az 5gen civic.... fix, hogy sosem lesz.
Aztán jött a 7gen... elkezdtétek venni... Te, Szabb, stb... meg megláttam Zoli adatlapján a kigyúrtat... végem volt... utána éreztem, hogy kell egy 7gen ATS.
Ja ez szebb is egyébként. Kicsit arányosabbnak is érzem mint a short változatot. Csak ügye mégis nekem valami hiányzik ebből az autóból vagy így ránézésre nem adja nekem.
Mikor régebben civic-em volt és kijött a 7 gen acc főleg az ATS így ránéztem és elkapott a "húbazmegegyszerleszilyenem" érzés. Itt ez nincs meg.
Ott van a 4 ajtós, az teljesen letisztult. Van aki rátett 2 kipuff véget, és akkor még sportos is. Ez közelebb áll az Accordohz egyébként is, ha már hasonlítgatni kell a kettőt. Tudom, hogy ahonnan indult a thread, ott Type R volt az Accord mellett, de a Type-R Civic az mindig egy más kategória volt, mint az Accord.
az accord design nagyon letisztult, szép arányokkal, ezért időtálló...
és valószínű az lesz még 10 év múlva is...
az fk7-fk8 inkább egy statement...
megjelenik benne a márka sportos isnight-ja...a szándékosan kicsit túltolt "over design" reflektál a pörgő, vibráló insta-face-youtube vizuális kultúrára...van benne egyfajta design "feszültség" ami a jelenlegi világunkat jellemzi...
ez az autó már az y generációnak (1980-1995) készült...(pl. az fk8 vevők egy jelentős része y gen az usában...)
így nem meglepő, hogy az idősebbek "nem feltétlenül tudnak" vele mit kezdeni...
de nem is biztos, hogy cél volt...
mindenki már a jövő vásárlóit keresi...
Igen kevésbé. Porchénál azért eléggé kötöttek a vonalak, különben nem lenne Porsche. Izzadtak is hogy a 70 éve kitalált alakból hogyan tudnak funkciót is kihozni.
Ettől függetlenül simán meghívhatná a Honda a Mazda formatervezőjét ötletelni. Nekem az eleje még rendben van de a seggével nem tudok mit kezdeni. Olyasmi valaga van mint a Toyota C-HR-é enyhén szólva is kaotikus semmi harmónia ,letisztultság nincs benne .Kiver a víz ettől a sok bizbasztól, ilyen szárny olyan szárny ilyen rücsök olyan kiálló valami.
Inkább "liftback" és nem hatchback, mivel inkább lankás mint függőleges a háta.
Szerintem az egy jó döntés volt, hogy 5 ajtós lett a kaszni (nyilván ennek gazdasági oka volt). Így azok a (családapák) is megveszik, akiknél a 3 ajtósság kizáró ok volt. Annak is örülni kell, hogy mivel globális platform a civic, ezért hálisten az eddigi szedán futóművét kapta hátul, és elől meg nem a benzintankon ülsz. De ezek igazak egy sima 1.5T-re is. Teljesen más vezetni, mint az előd 5d-ket.
A CL9 meg szép a mai napig, de szerintem a szedán forma semennyire nem praktikus.
A Type-s -t nem lehet megunni szerintem, örök forma, mai napig kiemelkedik a sok új tucat autó közül.
Nekem bejön a Civic is, szerintem most teli találat a Hondától, hogy megint egy alacsony, szélesebb sportos irányba vitte a kasztnit. A design megosztó, főleg a hátulja, de kiemelkedik a többi közt! Az úton, parkolóban felfigyelsz rá a sok fantáziátlan autó közt. Szóval én annyira nem hasonlítgatom őket magamban, főleg egyik egy sedan, másik hatchback, de mindkettő tetszik. Érdekes, hogy az Accord belseje is még a mai napig helytálló. Ahogy nézegetem az autókat, nagyon soknak gagyi a műszerfal desgin-ja és a középkonzol is, csúnya tekerőkkel, manuális klímával. Vagy nem digitális automata klímával. 3 tekerő és felírva a hőfok... Na mindegy, egyébként a Civic sokkal modernebb belül, az mondjuk nálam mindenképp előny már, "újautósabb".