Nekem a 2 literes Accord-nál is benzinszagú az olaj cserekor és a Stream-nél is így volt.
Jellemzően közép-rövid vagy rövid távra használom az autókat, ezért is van ez.
Amerikában most lett ez felfedezve, nagy cucc.
Az persze igaz lehet, hogy az 1.5T az átlagnál is jobban bekeverte az üzemanyagot az olajba, de mint írja tanult(abb) kollégánk, az szoftveresen javítva lett.
De maga a jelenség nem újdonság, ez a lényeg, de most az amerikaiak nagyon feltalálták ám......
Minden közvetlen befecskendezéses motornál van olajhígulás. Az 1.5T-nél volt ez nagyobb mértékű mert hidegben nem tudott bemelegedni a motor. Ezt szoftveresen már rég javították, csak a youtuberek meg néhány ember nem kicsit túlfújták a dolgot.
Egyébként viszonylag sok városi menet esetén tényleg érezhetően hígul az olaj üzemanyaggal az 1.5T CIVIC-nél. A nívópálcáról letörölt olaj iszonyat üzemanyag illatú. Az elmúlt hetekben elkezdtünk többet közlekedni a városon kívül is, kíváncsi leszek változik valamit a helyzet, vagy sem.
A városi kis TOYOTA autónk ilyen, na ott aztán full tömény üzemanyag illat van olajszint leséskor. Mondjuk azzal kb. egy évben háromszor hagyjuk el a falut, akkor is 3 X 100 km-t megy csak. A városban meg minden nap megy rövid távokat.
Keveredik a benzin a motorolajjal, és felhigítja, így rontja a kenés hatásfokát. Ha beírod a gugliba, hogy "Honda oil dilution", egy tonna cikk és jútyúb video kerül elő, ahol az 1.5-ös turbós motort fikázzák...