Amikor a Mercit elhoztam, tankolásonként beleborítottam 6-7 deci olajat. Minimum egy teljes motorfelújítást láttam a lelki szemeim előtt, de mondták, hogy próbáljam meg előtte azért a szelepszár szimmeringeket lecseréltetni. Arra mondtak egy olyan ajánlatot, hogy illedelmesen megköszöntem, és utána olvastam, hogyan lehetne megcsinálni. Egy célszerszám kellett hozzá (amit utána beszerzési áron eladtam ), a Victor Reinz szelepszár szimmering készlet valami 3-4 ezer Ft környéke volt, és azóta semmi para.
Korábban, ha melegen indítottad, olyan füstöt eresztett, hogy egy 424-es irigykedve nézett volna rá
Jókat röhögök magamban, mikor azt írják/mondják az emberek, hogy egy cseppet sem eszi, mert az fizikailag lehetetlen, de ez akkor se normális. Szerintem inkább beleírták, hogy levédjék magukat.
Amikor megjelentek a 8gen civicek az 1.8-as motorral ott sok új motor evett 0.5-0,8liter/1000km olajat. És hiába gyűrűzték újra hiába cseréltek motort sokszor ugyanúgy ette. Aztán valamit módosítottak rajta mert a későbbi kiadás már jó volt.
Én elhiszem, csak azt azért nagyon soknak tartom, akkor én már elsírnám magam, ha az enyém annyit enne. (és akárki akármit mond, ott már van baj/kopás rendesen )
Ez miért lenne sok? A szervízkönyv szerint ha 1000km/1l az még határeset. Nálad meg 10000 alatt 6-7dl. Én még nem aggódnék, de azért a km sem kevés, tehát javulni nem fog.
Ha ennyi km-nél ennyi az olajfogyasztás, akkor az tényleg nem drasztikus egyáltalán, sőt teljesen jónak mondható.
Nyilván nem fog ez csökkenni, hanem az idővel egyre többet fog olajat enni, de ha 7-8 ezrenként tényleg lecseréled gondosan az olajat mindig, akkor drasztikusan tuti nem lesz növekedés.
Annyi kiegészítés még, hogy 308000 km van a motorban. Hosszabb távra terveznék a kocsival, normál használat mellett, sűrűbb olajcserékkel (7-8000km) kell attól félni, hogy fokozódni fog az ilyen mértékű olajfogyasztás?