Maintenance Information
NEW: Engine Oil Type.
There is a new type of engine oil that has been developed for Type-R. It is 0W-20 type 2.0 and is available under Honda genuine part number. This type 2.0 oil is the recommend type of oil that should be used in the Type-R engine when either topping up or replacing.
Igen a Sustina pl pont az. Azt bele merném tenni, mert tudja a GF5 szintet.
Mondjuk azt nem értem, hogy ha egyszer kifejlesztették az olajat hogy tudja a GF5-öt, akkor ha már nem fizetnek a tanusítványért akkor visszarontották az olajat GF4-re? GF4 besorolás olcsóbb mint a GF5? Ez nekem olyan homályos.
Ez kb. olyan lenne hogy egy API SN olaj holnaptól legyen inkább API SM vagy SL mert az olcsóbb a gyártónak?
De melyik typeR-re van fejlesztve?
A 9-10 gen. turbósra vagy a szívókra?
Esetleg all in typer oil?
kieg.
közben megtaláltam.
"This is also suitable for all Honda petrol engines that require 0W20 oil."
"If the Honda Genuine 0W-20 Type 2 oil is not available, then any oil which conforms to the technical specification of API SN, ILSAC GF-5, 0W 20 can be used."
Jó hát ahogy Czimby is írja, a CTR könyvben csak 0W20 van. Max ideiglenesen lehet bele 0w30 meg ilyenek.
Ellenben mit fogunk majd akkor mondani ha majd 0w16, 0w8 meg ilyen olajok lesznek. Na akkor meg a mostani 0w20 lesz a "vastag" olaj
Turbós CTR-be API SN 0w20 GF5 olaj kell. Namost keress rá hogy hány olyan olaj van ami nem 0w20 de GF5-ös...
Nem sokat fogsz találni...ha meg nem GF5-öt teszel bele akkor hamarabb búcsút inthetsz a turbónak, és hamarabb elkokszosodik a gyűrű is, meg úgy az egész motor.
A fő érv a nullás olajok mellett, hogy hidegen a legnagyobb a kopás (kb. 80-90%) és az 5W-s és 10W-s olajok még sz@rabbak ezen szempontból (itt a hidegen alatt nem a téli -20 fokot kell érteni nyilván, hanem a hidegindításokat)
Érdekes, ez az olajválasztó (a typeR Civic-re) 5W30-at ajánl. A motul meg 0W30-cal kezdi és onnantól megy felfelé.
Amúgy gyárilag is 0W30-tól 10W40-ig mindent ír a könyv. a 0W20-nál pedig azt írja, hogy kivéve typeR, de a legújabb Bulletin azt írja, hogy a 0W20 az ajánlott a typeR-be.
Ezt mégis hogy? Régen nem volt jó bele a 0W20, aztán most jó lett miközben a motor természetesen semmit nem változott.
Ott a kezelési útmutató az is mást ír. Mondjuk én azt is el tudom képzelni hogy a 0w20-as az az olaj amit minden időben és helyen jó a motornak. De pl déli országokban tökéletesen megfelel az 5w40-es olaj is, mert az olaj állandóan legalább 20-25 fokos amíg északon simán lehet -30 fokos is ahol már az 5w40-es nem lenne megfelelő. De hogy a hülye felhasználó akik csak beülnek és mennek vele és nem értenek semmit az autóhoz, ne öntsenek rossz olajat a motorba, biztos ami biztos alapján ráírták hogy 0w20 mert a gyártó sem tudja hova kerül az autó az élete folyamán, és a kezelési útmutatót kb senki sem olvassa. Ahogy a kupakokra is ráírják hogy hova mit kell önteni. Pedig mi tudjuk hogy hova mi kell.
Az eneos olajválasztó alapján is 5w30-as kell bele.
Ez: ENEOS Premium Hyper S 5W30 esetleg ez ENEOS Premium Hyper Multi 5W30. Alternatív lehetőség a 0w30-as.
De ha az 5 ajtóst választom akkor minden mehet bele a 0w20-tól a 10w40-ig bármi. Eneos alapján. CU2 Accord CW2 Accord
Amúgy nekünk a liqui moly mondta hogy az autógyártók előírnak egy tudást amit megkíván a motorjuk az olaj iránt. Aztán az olajgyártó cégek csinálnak hozzá olajat vagy ajánlanak valamit az olajaik körül. Általában a megkívánt olajminőségnél mindig jobbat mondanak, vagy ajánlanak.
De a Honda könyvében is benne van hogy 0w20-tól 10w40-ig minden mehet bele, lásd kezelési útmutató 505 oldal.