Maintenance Information
NEW: Engine Oil Type.
There is a new type of engine oil that has been developed for Type-R. It is 0W-20 type 2.0 and is available under Honda genuine part number. This type 2.0 oil is the recommend type of oil that should be used in the Type-R engine when either topping up or replacing.
Igen a Sustina pl pont az. Azt bele merném tenni, mert tudja a GF5 szintet.
Mondjuk azt nem értem, hogy ha egyszer kifejlesztették az olajat hogy tudja a GF5-öt, akkor ha már nem fizetnek a tanusítványért akkor visszarontották az olajat GF4-re? GF4 besorolás olcsóbb mint a GF5? Ez nekem olyan homályos.
Ez kb. olyan lenne hogy egy API SN olaj holnaptól legyen inkább API SM vagy SL mert az olcsóbb a gyártónak?
De melyik typeR-re van fejlesztve?
A 9-10 gen. turbósra vagy a szívókra?
Esetleg all in typer oil?
kieg.
közben megtaláltam.
"This is also suitable for all Honda petrol engines that require 0W20 oil."
"If the Honda Genuine 0W-20 Type 2 oil is not available, then any oil which conforms to the technical specification of API SN, ILSAC GF-5, 0W 20 can be used."
Jó hát ahogy Czimby is írja, a CTR könyvben csak 0W20 van. Max ideiglenesen lehet bele 0w30 meg ilyenek.
Ellenben mit fogunk majd akkor mondani ha majd 0w16, 0w8 meg ilyen olajok lesznek. Na akkor meg a mostani 0w20 lesz a "vastag" olaj
Turbós CTR-be API SN 0w20 GF5 olaj kell. Namost keress rá hogy hány olyan olaj van ami nem 0w20 de GF5-ös...
Nem sokat fogsz találni...ha meg nem GF5-öt teszel bele akkor hamarabb búcsút inthetsz a turbónak, és hamarabb elkokszosodik a gyűrű is, meg úgy az egész motor.
A fő érv a nullás olajok mellett, hogy hidegen a legnagyobb a kopás (kb. 80-90%) és az 5W-s és 10W-s olajok még sz@rabbak ezen szempontból (itt a hidegen alatt nem a téli -20 fokot kell érteni nyilván, hanem a hidegindításokat)
Érdekes, ez az olajválasztó (a typeR Civic-re) 5W30-at ajánl. A motul meg 0W30-cal kezdi és onnantól megy felfelé.
Amúgy gyárilag is 0W30-tól 10W40-ig mindent ír a könyv. a 0W20-nál pedig azt írja, hogy kivéve typeR, de a legújabb Bulletin azt írja, hogy a 0W20 az ajánlott a typeR-be.
Ezt mégis hogy? Régen nem volt jó bele a 0W20, aztán most jó lett miközben a motor természetesen semmit nem változott.
ejj akkor mégegyszer leírom, ha akkor se akarod megérteni akkor elengedem a témát..
Guminyomás ellenőrzés -->> igen én csinálom de pl asszonynak elmagyarázni nem tudom
Ahogy a takarékos közlekedést se, most 2 hete én járkálok a mazdával, együtt mgyünk mindenhova, neki 9.4 az átlaga nekem 7.2 és ebben bizony sokszor van budapesten átmenés napközben. Mindezt úgy, hogy ha zöldre vált a lámpa és indulunk direkt figyeltem én "rugom" el neki a legjobban..
Azt vannak a privát indokok, pl ilyen autót akarok. Ez is egy indok, magyarázható, elfogadható.
AZt van a 3. verzió, amikor az autószerelő értelmes, simán beteszi a legtakarésosabb olajat.. Nem kell elmagyarázni semmit, nem kell csinálni semmit.
Na ez az eltérés.. Az egyik az értelmetlenség, az, hogy nem tudod elmagyarázni. A másik indok hogy miért nem. Mondjuk ezen is lehetne optimalizálni..
És lehet úgy is vezetni hogy tudja az autó a legalacsonyabb fogyasztást és spórolni a fékeken és a guminyomást minden nap ellenőrzni, minden felesleges cuccot kipakolni, 10kg-t fogyni, nem autózni feleslegesen, a legkevesebb fogyasztást igérő gumit rátenni, szélárnyékban autózni klímát kikapcsolni . És ezzel rögtön megspóroltuk a sokszorosát co2-ben. Sőt lehet kisebb könnyebb autót is venni amibe kevesebb olaj kell Persze lehet fokozni de ha a gyár megengedi a másik olaj használatát akkor miért ne?
Ott a kezelési útmutató az is mást ír. Mondjuk én azt is el tudom képzelni hogy a 0w20-as az az olaj amit minden időben és helyen jó a motornak. De pl déli országokban tökéletesen megfelel az 5w40-es olaj is, mert az olaj állandóan legalább 20-25 fokos amíg északon simán lehet -30 fokos is ahol már az 5w40-es nem lenne megfelelő. De hogy a hülye felhasználó akik csak beülnek és mennek vele és nem értenek semmit az autóhoz, ne öntsenek rossz olajat a motorba, biztos ami biztos alapján ráírták hogy 0w20 mert a gyártó sem tudja hova kerül az autó az élete folyamán, és a kezelési útmutatót kb senki sem olvassa. Ahogy a kupakokra is ráírják hogy hova mit kell önteni. Pedig mi tudjuk hogy hova mi kell.
megfelelő, de 2% üzemanyag fogyasztás megtakarítást ígér a 0w20.
most ne a 2%on rugózzunk, ami 5400 forint 10e km alatt, (bár most hogy írom, ha ez igaz akkor a sustina olcsobb), hanem hogy 38 kilogram co2.
Legyen 80 ezer autó amibe mehet ez, ez az érték nem elrugaszkodott, de nem ezt teszik bele az 3000 tonna co2, csak ugy, mert az is mehet bele.
Így is lehet nézni.
Nomeg lehet németesen, hogy le van szarva
Tudom hogy drága de nem muszáj azt választani. Én nem mondtam hogy csak az a jó bele, nekünk a liqui moly-val van kapcsolatunk és ők adnak olyan garanciát amit az eneos nem biztos hogy tud. Szóval biztos van olcsóbb olaj és jobb olaj de ha megfelelő az 5w30-as is akkor minek 0w20-as.
Az eneos olajválasztó alapján is 5w30-as kell bele.
Ez: ENEOS Premium Hyper S 5W30 esetleg ez ENEOS Premium Hyper Multi 5W30. Alternatív lehetőség a 0w30-as.
De ha az 5 ajtóst választom akkor minden mehet bele a 0w20-tól a 10w40-ig bármi. Eneos alapján. CU2 Accord CW2 Accord
Amúgy nekünk a liqui moly mondta hogy az autógyártók előírnak egy tudást amit megkíván a motorjuk az olaj iránt. Aztán az olajgyártó cégek csinálnak hozzá olajat vagy ajánlanak valamit az olajaik körül. Általában a megkívánt olajminőségnél mindig jobbat mondanak, vagy ajánlanak.
De a Honda könyvében is benne van hogy 0w20-tól 10w40-ig minden mehet bele, lásd kezelési útmutató 505 oldal.
lattad ennek az olajnak a 0w20-as árát ??
27e ft, szemben az eneos 11e ftjával.. mivel több kell bele mint 4 liter elmondható hogy 20e ftal lenne több egy olajcsere.. a gépjármű motorja 300e km előtt nem megy tönkre, az 30 olajcsere. 30x20 az 600e ft . Ennyiért motort lehet venni, 110e km-el most néztem. Hát ezek után felőlem rányomtathatják azt, hogy honda
szerintem nem, persze mindig a rally versenyen a fára felcsavarodott renault jut róla eszembe így direkt nem használom
Különben meg szerintem teljesen jó..
Eneosnak régen nem tetszett a doboza de néha volt akció és vmely nap találtam meg a számlát (ráteszem a kannákra hogy tudjam fifo sorrendben felhasználni) 4 literes kanna volt 6800 ft. Logikus hogy vettem belőle sokat..
Most már nincs ilyen olcsón, most a doboz számít..
... Mivel éppen nem tudok más technikát arra megállapítani melyik a jobb, akkor legalább tetszetős legyen..
De mostanakkó ne idegesíccs fel, Feri!!!
Most speciel Total motorolajat rakattam az enyémbe, mert ár/érték arányban verhetetlen volt. Akkor most én rosszat tettem a motorral?
Semmi baja nem lesz tőle, látod a dobozon igaz szerencsétlenül de sötét háttérben piros betűk.. Ez elég erőltetett, de kezdésnek nem rossz doboz.
Van is rajta sok plecsni, pl auto bild, ha rákeresel akkor látszik hogy olyan felmérésben győzött az olaj, hogy sokan veszik, így a motorblokk előt állva is mormolhatod hogy, de sokan veszik sokan veszik.
Ha sokan veszik akkor csak jó lehet, lásd az opelt, a bmw-t és hasonló minőségi remekműveket
Szóval fel a fejjel, igazából pont olyan olaj mint az összes többi, semmi baja nem lesz tőle a gépjárművednek.. Majd a következő olajcserénél szépen lecseréled olyanra, ami megnyugtat, de hidd el, baj nem történt..
most piszkosul elbizonytalanítottatok, mert az új sima feliratban van zöld, az olyan megnyugtató. Legszívesebben arra voksolnék, de a sustina neve hosszabb, sokkal komolyabb, sőt az ára is több.. Nem sokkal, de pont annyival hogy elbizonytalanítsa az embert hogy nem lenne e jobb a drágább ? Mert ami drágább az azt sugallja hogy jobb, a hosszabb név is meggyőzőbb.
Teljesen el vagyok bizonytalanodva. De még van kis időm gondolkodni, de ha hirtelen jön egy ajánlat olajra akkor rá kell ugranom és fejben már késznek kell lennie az információnak hogy mi is kell nekem .
Én nem értek hozzá, azt mondja ez valami csúcs olaj, és hogy az olaj katalógusok ezt írták hozzá. Nem örülök neki, mert külön mondtam neki, hogy 0w20-as kell, de azért bízok benne, hogy ez nem jelent gondot. Visszanézve a szervizkönyvet, a márkaszervizben is tettek már bele 5w30-as olajat.
a sima 0w20 még jó volt mrt azon volt zöld rész is, és az tetszik, megy a kertemhez.. Még abból van 1 olajcserére való, (1 liter hiányzik) de ha már veszek 1 litert akkor 16-20 litert ebből a szép flakonosból lazán bevállalnék
8. gen 2.4-es Accorba jó az 5w 30-as motorolaj is? Szerelőm szerint ez is teljesen jó bele. Minden katalógus ezt dobta ki.
Valami nagyon jó minőség, de nem 0w20-as.