Jaja, épp ezért kérdeztem/ lettem kíváncsi a dologra, mert eddig számomra a csepelihondabonto.hu oldala ilyen téren elég jó forrásnak bizonyult, de hogy a K20A6 blokkot 160 lovasnak írják, arra felpattant a szemem. x'D
Persze nem akarok rosszmájú köcsögösködő lenni, mert évek úta az első hiba amit láttam ott és szerintem továbbra is egy nagyon jó adatbázisuk van/ leírásuk a modellekről/ blokkokról, stb.
Egyébként meg rohadt nehéz megtalálni, hogy melyik a valós infó. Én azért elég sokat vadásztam régen és egy adott motorról sokszor van 5féle teljesítmény adat mert ugye az se mindegy, hogy HP, BHP, LE vagy bármi más
A K20A1-nél azt állítja, hogy az csak a JDM modell Stream-ban volt, amikor az európai modellben is az volt, 156lóval. Csak észrevettem volna, ha a Stream-emben jobb oldalt van a kormány...., mert én úgy emlékszem a baloldalt volt
A K20A3-ról nem ír baromságot, bár a 155 lovas Civic-ről én nem tudtam, úgy tudtam, hogy a VSA Civic az 160 lovas volt, de persze ez nem zárja ki egy 155 lovas verzió létezését.
A K20A6 az tiszta, ezt eddig én is így tudtam.
A K20Z2-ről meg csak annyit ír, hogy az a K20A1-t váltotta, (tegyük fel ezt elhisszük) de Accord szinten ezzel semmi nem lett megmagyarázva, hogy akkor abba tényleg 2006-tól az került volna vagy nem és hogy hány lovas meg mittudomén, arról nem is beszélve, hogy mi különbség van egy K20A6-os Accord meg egy K20Z2-es Accord között.
"K20A1 This engine was only ever featured in the JDM-model Honda Stream for the 2001-2006 model years, in both FWD and AWD applications. It produced between 156-158hp at 6,500rpm with 139-140lb/ft torque at 4,000rpm and a redline of 6,800rpm.
K20A3 You may be expecting this to be an upgrade over the A2, but you’d be very wrong! Despite looking almost identical to the K20A2, the changes were mostly internal in favor of improved economy figures.
This model was capable of producing just 160hp (or even less in the 2.0 Civic, at 155hp) and 141lb/ft torque from 270cc injectors. Compression was down to 9.8:1. A PPA intake manifold was used which was triggered at 4,600rpm and i-VTEC kicked in at 2,200rpm.
K20A6
This model is based on the K20A3 for the European and Australian 2003-2006 Honda Accord.
K20Z2
This engine was a replacement for the economy K20A1, featuring a new longer-runner intake manifold, restyled camshafts, and drive-by-wire mechanism. This was capable of just 153hp at 6,000rpm and 139lb/ft torque."
Na, most már átvonulok ide, mert lenne egy Accord-os kérdésem ezzel kapcsolatban: Azt írod K20Z2 Accord. Eskü utána kellett néznem, hogy ez most milyen blokk, mert eddig abban a (tév)hitben voltam, hogy a K-s Accord az K20A6 és kész, de utána olvasva kicsit, látom, hogy a Z2 az elvileg a 2006-os évjárat?
Te tudod, hogy mi különbség van a K20A6 meg a K20Z2 között az Accord-nál? Az lehetséges, hogy az A6 160 lóerő, a K20Z2 meg 155 például? (csepelihondabonto.hu adatainál ezt találtam)
Eddig én rohadtul meg voltam róla győződve, hogy 155 lovas a verdám.....( / )
Viszont ami elég érdekes, hogy a Accord-nál (7gen) csak a K20A-s motort említi meg 2 literesként és 155 lovat ír rá, (a Z2-t nem is említi meg) csak a blokkoknál (K széria) adja meg a K20A6-nál a 160 lovat, akkor szerintem helytelenül és a K20Z2-nél a 2006-os évjáratot meg a 155 lovat.
Jelenleg a családban van egy K20Z2 Accord és egy L13Z1 Jazz, tehát adott az összehasonlítási alap...
A Jazz 99 lóereje nekem abszolút nem jön át.
Én nem szeretem nagyon pörgetni sem, mert 3000-ig viszonylag csendes a motor, felette viszont nincs szép hangja és nem is történik semmi.
Pozitívum a parádés variálhatóság, fogyasztás, könnyű kezelhetőség. (A fék is jobb mint az Accordé.)
Negatívum a magas üléspozíció, a seggem alatt lötyög a benzin és a belső visszapillantó tükörtől nem látok ki a szélvédőn.
A GD nagyon hamar elfogy, de 50-ig oké. Nyilván megy az R20, csak pörgetni kell azt is, azért hoztam párhuzamba a 16V jazzel. de alacsony fordulaton az R20 nekem nagyon nem jön be. Na mindegy, marad a K24.
A 7gen gyorsulása valóban jobb, de csak 9,1 mp a 8gen 9,4 mp-ével szemben, de elhiszem, ha mondod, nyilván van/volt Neked, úgy mondod, és el tudom képzelni, hogy az R20-at még papásabbra hangolták.
(a 2 literes 7gen se egy versenyautó hangolású pedig... )
Mondjuk 4 gyertya meg egy hibás gyújtó trafó csere után fickósabb lett lent is az enyém, de azért nem sokkal.
szerk: Ja és k*rvára OFF vagyok itt ezzel, bocsánat...
A két autó gyorsulása: 9,4 sec (8gen Accord 2.0) a 12 sec-kel (Jazz 1.4) szemben.
Cirka két és fél mp különbség, így eléggé össze kell szedni az Accord-ot ahhoz, hogy legyorsulja a "kis genyát".
Ha automata, akkor ez még kevesebb különbség.
De normál használatnál elindulva a Jazz a rugalmasabb, mert alul előbb megérkezik a nyomatéka, kínlódás nélkül jobban elmegy lámpánál, mint az Accord, mert azt tudjuk, hogy az alul meg gyengébb. (nekem is 2 literes Accord van, manuál 7gen)
Teljesen más a karakterisztikája a kettőnek.
Amit írtam, a GD városban jobb szerintem, ott szerethetőbb a nyomaték miatt és elvégre oda való ez a kisautó...
A 2017+ -os valóban olyan, hogy 4000-ig kell pörgetni, hogy valami nyomatékot kapjál, ahogy előttem is írták emelkedőn vissza kell kapcsolni rendesen. Én ezt nem szeretem a modern kis köbcentis szívó benzinesekben, hogy 4000 alatt semmi élet. A 2 literes 8 gen Accorddal is ez volt a gond, lámpánál otthagyta a GD jazz.
Cserébe viszont valóban jól fogyaszt autópályán az újabb. Ja és ugyanez az 1.3 motor a Civicben borzalmas gyenge, már a jazzben sem fickós, de a Civic... Vezettem azt is , hát utána felüdülés volt átülni az akkori 90 lovas EP1-be.
Szerintem van. Zsolti barátom is vett egy ilyen újabb 1.4-et. Mellette ülve sokkal jobban érződik a nyomaték is, meg minden. Eladta most meg egy ugyanilyen fehár Si-t vett de CVT váltóval
Abban még nem ültem de elmondása szerit fasza
Na mosmá' annyira kíváncsi lettem, hogy vajon tényleg ilyen különbség van az újabb 1.4-esek meg a régiek között, hogy tényleg ki kéne próbálnom egy ilyen újabbat, hogy érezzem én is ezt a különbséget. (régi van)
Na majd bepofátlankodom valahová egy próbavezetésre.