Nem, mert autópályan így nem mész ki a belsőbe egy gyorsabban jövő elé. Sokkal nehezebb észrevenni a tükörből, mint amikor előtted megy és a szélvédőn keresztül látod.
Autópályán nappal a te elméletedet követve elől is fölösleges, hisz úgyse jönnek szembe..
Ha valami világít, mindegy hogy elöl vagy hátul, hamarabb észreveszed mintha nem. Pont ezért találták ki, hogy lakott területen kívül nappal is kötelező felkapcsolni. Majd jött a nappali menetfény.. pedig az autópályán pont van tempó.
Ma mentem az M0-n oda vissza egy jó nagy karikát. Érdekes módon a ködzáró fények csak külföldi autókon voltak felnyomva. Holland, német. Magyaron egy se volt.
Szerintem inkább az megy hogy mindent kapcsolnak. Végre mehet a ködzáró hátul bele a pofádba, agyadat hadd olvassza ki, verődik a fénye mindenfelé, miért ne ha van alapon, elöl meg égeti ügye a ködlámpát azt hiszi attól meg jobban lát vagy látszik nem tudom.
utóbbi napokba én is sok ilyet tapasztaltam. és az ilyen ködös időbe pont baromi jól jönne ha a tetves nappali menetfény mellé égne a hátsó pilács is MINDIG!
Hülyék mindig lesznek, csak mi vagyunk tökéletesek.
De itt ha elfelejti felkapcsolni a lámpát, akkor is ég a menetfény, legalább elölről észre lehet venni, főleg ezeket a mai nagyobb menetfényeket, nem a kicsi 5 centis pöcsöket. De hátul sajna akkor sem ég, pedig nem ártana semminek, ha ott is világítana a lámpa.
Amúgy az az érdekes, hogy sok ilyen "kényelmi" kütyü pont azért került bele mert barmok az emberek és elfelejtik felkapcsolni a lámpát még sötétedés után is meg ködben is. Szóval az emberi hülyeséget semmivel nem lehet 100%-ban kiküszöbölni maximum akkor ha full utasok leszünk a kocsiban.
Magától egyiok sem áll át normál módra ködben, csak a sötétedést észleli. Figyeld a forgalomban az autókat. Sok idióta barom megszokta, h majd kapcsolgat az autója helyette, és baszik az egészre, nappali menetfénnyel megy a ködben is.Nálunk most 2 hétig állandó köd volt szinte, megtapasztaltam megint a sok barmot. Megszokják az emberek a kényelmet, és egyszerűen elfelejtenek mindent. Így lesz majd lassan a vezetéssel is. Lassan már mindent csinál az autó, az emberek belekényelmesednek, eltompulnak, és észre sem veszik, h mekkora faszfejek tudnak lenni.
Mert autopalyan NAPPAL, tok mindegy, hogy vilagit-e hatul a helyzetjelzo, vagy sem. Rossz latasi viszonyoknal meg ugyis lampat kell kapcsolni, vagy az autod magatol kapcsolja, es akkor vilagitani fog hatul is.
Egyebkent van mar egy csomo auto, amelyeken vilagit a DRL mellett hatul a helyzetjelzo is.
Gondolom mert általában előzésnél a szembejövőt kell jobban látni és nagyobb baj is lehet belőle mint akkor ha valaki előttünk megy, ugyanabba az irányba.
Lehet hogy rosszul fogalmaz a kolléga, de a helyzetjelzőnek külön kapcsoló állása van a bajuszon. Ha viszont a menetfényről van szó, az az összes állásban megy, de hátul csak akkor ég a lámpa ha sötét van és AUTO vagy MANUAL fényszóró módban van. Átkapcsolva helyzetjelzőre neki is kell menjen a menetfény (ami egyben helyzetjelző is elől) illtve hátul is égnie kell.
Az összes autóban úgy működik a nappali menetfény, hogy a hátsó világítást nem kapcsolja. Én sem értem, hogy miért, de így van. Retardált volt aki kitalálta, az biztos. Autópályán is így közlekednek nappal sokan.