Ez is állandóan feljön. Én 2016-ban ültem 1.5T CVT-ben ami akkor 29PSi nyomással ment (Stage2 program 21PSi), akkor itthon még nem is lehetett kapni 1.5T-t. Az autó azóta is fut minden gond nélkül. Ott van lentebb az amcsi "Survey" ahol mindenki leírta mennyit ment a "húzott" programmal és milyen problémái voltak. A Stage2 totál nem egy kihegyezett program, annak módosításával simán lehet még többet kihozni belőle.
De érdemes megnézni PRL-t és Maperformance-ot akik 500+LE-nél tartanak meg 10-es időnél. Maperformance-nál 573LE felett eltört az olajpumpa. Blokk, főtengely, hajtókar, dugó mind gyári, hengerfejben volt csak módosítás. Szóval ennyire van csak túlméretezve.
Aki aggódik a túlméretezés vagy a garancia miatt az ne tuningoljon. Nem kötelező. Viszont ha van olyan akit meg érdekle és nem foglalkozik ezekkel, annak nem kell magyarázni, hogy "de hát a garancia", meg "mi lesz ha nem bírja"....stb.
A másik kérdés, hogy fogja-e bírni a motor + hajtás a megnövekedett terhelést.
Aki ismeri az autóipart, azt tudja hogy ez olyan iparág, ahogy az egyik legtöbbet költenek kutatás + fejlesztésre.
Mielőtt kijött az X gen civic, nyilván megnézték hogy mit kínál a konkurrencia, szondáztatták a lehetséges vásárlói fókuszcsoportot, hogy mit szeretne. Adott volt hogy bizonyos környezeti normáknak meg kell feleljen a motor, és hogy minél kisebb változtatás nélkül, a világ minél több pontján eladható, és viszonylag olcsón gyártható legyen.
Meghatároztak bizonyos sarokszámokat, aztán kiadták a mérnőkcsapatnak, hogy ilyen-és-olyan elvárásoknak megfelelve, bizonyos költségkeret mellett, tervezzenek egy motorcsaládot.
Egy jó ideje már mident számítógépekkel terveznek, és az elhasználódást is számítógépekkel szimulálják.
Ez miatt sokkal pontosabban be lehet lőni, hogy milyen "ráhagyással" tervezzenek meg egy motort, meg a hajtás alkatrészeit. Nyilván van benne ráhagyás, de tutira nem annyi, mint amikor huszon éve akartak tartósra tervezni valamit,
mert akkor sokkal inkább túlméretezték az alkatrészeket, mert nem volt pontos szimuláció.
Hogy most mekkora ez a ráhagyás, az nyilván csak a mérnökök tudják.
Én tisztában vagyok ezzel. Csak ugye rögtön az első kérdés, hogy ugrik-e a gari? S jön a válasz, hogy vissza lehet írni a gyári fw-t. Ami normál esetben igaz is. Csak akkor meg minek írná vissza az ember? Okés pl eladás előtt. De ugye mindenki azt szeretné hogy ha garis az autója, és baja van, akkor a szerviz erre hivatkozva ne vonja meg a garit. Az ilyen esetben történő visszaírás életszerűségére próbáltam rávilágítani.
Ez sajnos benne van a pakliban.
Aki ilyesmire adja a fejét az számoljon ezzel.
A tuningra nincs garancia. kb. sehol.
Tőlem is szokták kérdezni, hogy a flashelésre vállalok-e garanciát. Persze, arra hogy megcsinálom igen.
Viszont azt nem várhatja el senki, hogy egy 15 éves több 100 ezer km-t futott autóra garanciát vállaljak.
(nem tudom hogy használták, nem ismerem az előéletét, miket csináltak vele az előző tulajok, mit tettek bele mit nem, vagy mi van ha pl. olaj nélkül jár vele, vagy szar olajjal és ez miatt beáll... stb. stb. stb. stb.)
ez most igazából nem neked szól csak úgy általánosságban.
amúgy ha ktunered vagy flashprod van akkor se vagy 100%-os "biztonságban" mert ott is előfordulhat olyan hiba hogy pl. nem kommunikál a ecu meg a prog. eszköz és akkor a szervizben simán látni fogják, hogy nem gyári a történet.
Tuti garancia még akkor sincs ha full gyári az autód. Amit írnak is, hogy egy overrev. vagy félreváltás stb. stb. amit látni fognak és már ugrott is a gari.
amúyg szerencsére nem jellemző hogy ezek széthulljanak.
Én ezért javaslom mindenkinek, hogy vegyen eszközt mert meg tudja oldani maga, de itthon senki nem akar erre pénzt költeni. Azért azt ne várja már senki, hogy majd én leszek az aszisztencia és ugrok az ország bármely pontjára mert valami gond van az autóval ami nem is biztos, hogy a programmal kapcsolatos.
Ezzel a visszaírással annyi gondom hogy nem tudom mennyire életszerű a példa:
Megyek valahol, az autó "vészüzembe" kapcsol, vagy valamiért leáll, elmegy az ereje. Félreállok. Lényeg a lényeg, ha van még garim, normál esetben, hívom az asszisztanciát. De ha moddolt az ecu, akkor előtte téged hívlak fel, hogy mielőtt beszállíttatom a szervizbe, töltsd vissza a gyári programot, nehogy megnézzék, és kiderüljön a turpisság. Ekkor te fogod magad, autóba ülsz, és odajössz visszaírni az ecut? Vagy kiszerelem az ecut az út szélén, elviszem hozzád, te visszaírod, majd visszamegyek az autóba visszaszerelem, és utána hívom az asszisztanciát? Vagy ha már bent áll a szervizben, akkor megkérem őket, hogy mielőtt bármihez is nyúlnak, engedjenek téged oda, hogy "diagnosztizáld" az autót?
Ha én veszek magamnak egy ktuner 1.2 vagy v2-es modult, akkor egyszerűbben eltüntethető a változtatás, de ha nem a sajátom, akkor kicsit nehezen kivitelezhetőnek találom vészhelyzetben.
Van arra is példa, hogyan nyomon követhető. Pl ha melléváltasz és túlforog a motor akkor rögzíti az értékeket és a DTC-t és látszik ha nagyobb pl a turbónyomás. Ellenben ha elváltottál ugyse fogják gariban intézni szóval teljesen mindegy. Azt nem tudom, hogy ilyenkor egy ECU újraírás törli-e ezeket mentett adatokat, de a DTC-t azt biztos.
hm...
nagyon meglepne, ha ennek nem lenne valamilyen gyári mélyebb nyomon követhetősége...
főként, hogy garanciális ügyintézéskor perdöntő jelentősége lehet és akár milliós tétje is pro/kontra...
tehát, ha a másik oldalon ülnék igyekeznék bebiztosítani magam ez ellen...
főként, hogy ennek fejlesztési státuszban vélhetően elenyésző a ktg-e egy majdani garanciális kárral összevetve...
Vitás esetben szerintem elég könnyen előhúzható "moddolt ecu" kártya, ilyen esetben nem tudom kinél van bizonyítási kényszer. Illetve az EU központ kinek a szavára fog adni. Addig meglátjuk hogy a magyar "örli adopter" autók hogy bírják a tuningot, mondjuk 3 éves korukra.
Persze, logolni tudják és egy turbós autónál azért azt elég könnyű felismerni ha nem gyári Aki ért hozzá az könnyen kideríti. De ott is ugye csak gyanakodtak, mert csak a log alapján a paraméterekből következtetnek. Nyílván ha van speckó eszköz amivel full kiolvassák az ECU-t és azt összevetik a gyárival akkor egyből látni a különbséget.
Mikor az Ádám FK2-je meghalt, még a kezdeti tüneteknél Petiék a szolnoki szervizből, rádugtak valami Honda kütyüt és végig logolták az egész autót menet közben és a log file-okat kiküldték elemzésre. A Honda központja kielemezte a dolgokat és elég sok furcsaság volt az értékekben és maga az elemző faszi beleírta a jelentésébe, hogy annyira zavarosak az értékek, hogy ECU program módosításra gyanakodtak. Ezzel visszadobta a szerviznek, hogy nézzenek utána. Szóval nem tudom pontosan mi van, de azért egy szerviz elég mélyen bele tud látni ha akar.
A Honda nem hinném, hogy kiad bármi olyan eszközt/szoftvert amivel a szoftverbe komolyabban bele lehet nézni. A szervíz max lefrissíti vagy újratölti a szoftvert és ennyi.
Én eddig egyszer sem kértem pénzt azért, hogy gyárira visszarakjam majd utána vissza a módosítottat. Az első programozás is azért "drága" mert minden autóhoz egy licenszet/creditet kell vegyek, utána már rajtam áll, hogy kérek-e pénzt bármilyen későbbi módosításért.
Amit az elején írsz, az elég szomorú akkor.
Bár nekem is van olyan tapasztalatom, ami igazolja is ezt, mert a legutolsó márkaszervizes találkozásomkor egy triviális problémára nem tudtak rájönni és a szakértelem hiányát össze-vissza alkatrész cserékkel "pótolták".
Aztán elvittem a saját szerelőmhöz, aki, mivel volt normális technikája, meg tudása, rögtön tudta mi a gond.
Na, de vissza a témához: a gyári program visszaállítása természetesen gyógyír garanciális autóknál, kb. olyan mint amikor vizsga előtt kiszerelsz majd utána visszaszereled az adott alkatrészt.
De gondolom azért ez sem ingyen van.
A szervizes "vigyék egy kört vele" dolog meg érthető, azért ok nélkül, csak úgy ők sem fognak garanciát elvenni.
Csak ha valóban gond van, akkor azért lehet gáz, mivel akkor "fentebb" is megnézhetik az ügyet és akkor a progizás lehet garanciát kizáró ok.
Persze arra ott van a gyári visszaállítás ahogy írod, szóval....
Itthon azért kevés olyan Honda szervíz van, ahol van olyan eszköz/szakértelem amivel le tudják azt csekkolni, hogy a szoftver gyári-e vagy sem. Max ha logolnak egyet és megnézik a max turbónyomást akkor látják, hogy nem gyári.
Egyébként nálam pl bármikor visszaállítható a gyári program majd újra reflash ha valaki ilyentől tart kötelező szervíz során. Egyébként több szervíz van ahova már vittek reflashelt autót kötelező szervízre és sose volt gond. Több helyen volt ahol a szervízvezető kérte, hogy vigyék egy kört.
A reflash-eket vagy tuningot, ahogy tetszik, nagyobb számban azért a garancia idő lejárta után szokták csinálni, mert lehet hogy csak akkor veszhet el hivatalosan, ha bizonyíthatóan attól van bármi műszaki hiba, de a gyakorlatban ez úgy működik, hogy meglátják az átírt progit és már ugrott is.
Ugyanis arra bármi ráfogható, hogy a plusz teljesítmény/igénybevétel miatt ment szét.
(ha olyan megy szét, aminél vélhetően nem néznek rá a computerre, pl. futómű alkatrész, stb. akkor simán él majd a gari ettől függetlenül)
És tényleg nem vagyok tuning ellenes én sem, csak a tények azok tények. Aki garanciás autót tuningol, annak tisztában kell lennie a garancia elvesztésének kockázatával. Ennyi.
Csak gyári tuning cégek által végzett programozás lesz garanciás, (AMG, stb.) bármi ezeken kívül, ami úgymond "külső beavatkozásnak/módosításnak" számít, pedig soha az életben.
Ezzel együtt én simán hiszem, hogy amiken normálisan meg lett csinálva a programozás, az életben semmi baja nem lesz attól, csak élvezhetőbbé válik az autó és ennyi.
De ha meglátják, attól még ugrik, de minimum ugorhat simán a garancia.
Majd rálesek. De tényleg az van, hogy sokkal lineárisabb az accord teljesítményleadása.
Különben meg győzködtem és nem gyöszködtem.
Mellesleg én nem győzködök senkit. Mindenki olyan autót vesz ami neki megfelel. Én max. a fenntartásaimat fogalmaztam meg Kázmérnak a telefonban mikor beszéltünk. Máshol én nagyon nem értekeztem Vele erről a témáról. Úgy tűnik tehát többen voltunk a vonalban
Nem hallom, de olvasom, meg kisgyerek se vagyok már. Viszont #178800 és #178801 civic topicban csekkolj rá. Ugyanezeket a kérdéseket veséztétek ki ott is, szóba került az előbb említett gari kérdés is szokás szerint. Plusz előtte írtad, hogy nem vagy oda a turbós benzinesekért, mert a suzukitok után öröm beülni a szívóba, plusz Kázmért is gyöszködted, hogy nem lesz jó neki az 1.5T a karakterisztika miatt.
Napi szinten kérdeznek tőlem ilyeneket amit te. Én honnét tudjam, hogy a gyár hova tervezte és mennyi a ráhagyás? Idétlen kérdés az összes amire nem lehet válaszolni. (Vagyis de, az SI gyári hajtókar, blokk és főtengely 570+LE-t bír, csak az olajpumpa törik 550 fölött.)
Hallottad, hogy eszi az olajat. Érdekes, én nem hallottam ez totál új nekem.
Végtelenül hatékony 1.5 VTEC TURBO motorunk 182 lóerőt és 220 Nm-t szabadít a kerekekre. Új, hétfokozatú CVT-váltónkkal még nyugodtabbak, pihentetőbbek lehetnek az utazások.
Ja vágom. De én
1. nem vagyok tuningellenes
2. tényleg a legjobb jóindulattal érdeklődés szinten tettem fel a kérdést mert tudni szeretném.
Kár mögé gondolni ilyet, hogy "japán mérnökök" stb. Ha tuningellenes lennék nem lenne reflash-em ,szóval nem értem. De most akkor nem lehet kérdezni mert megkapom a magamét így vagy úgy, Tőled vagy egy-két önjelölt okostojástól itt a fórumon?
Ez az igazi fórumszellem? Szerintem nem. Semmi olyat nem ítam, hogy szar ,biztos szét fog esni stb. meg azt se írtam, hogy én értek hozzá és senki ne húzza az 1.5T szivikjét mert szar lesz stb. ÉRDEKLŐDTEM pusztán.
240Nm az a 220.
Azok akik ugyanilgyne "tuningellenesek" szokták azt mondani, hogy "nem kell tuningolni mert a japán mérnökők értenek hozzá és nem véletlen annyi amennyi". Ha ennyire aggódsz akkor nem kell hozzányúlni, ilyen egyszerű. Lentebb ott a statisztika, hogy 163 autóból, 2,4millió mérföld után sincs gond. És ezek egy része nem a Stage2 350Nm-el megy hanem ennél többel.
Szóval azt mondod a japán mérnökök megalkották az 1.5T motort 220 nyútonnal és 182 lóval majd elküldték Neked a Stage 2-őt 350 nyútonnal?
Vagy most nem vágom pontosan hogy jönnek a képletbe a japán mérnökök...
A mi Jazzünk motorja történetesen szétment... De mindegy az Jazz topic. Csak azért is mit kapok folyton ha a szarrá felszopott Jazz-ről kritikát merek mondani... édesjóistenem.
Hallod kisgyerek?! Az ilyen kommenteknek mi értelme? Feltettem egy tök logikus kérdést. És nem neked. Ilyen mélyenszántó megjegyzésekért nem érdemes ide irogatnod.
Amikor ilyen gyári 220 nyútonok helyett 350 nyútonok cibálnak mindent a féltengelyekig ... hát nem tudom. Mondjuk arra lennék kiváncsi a gyárinál mennyi a ráhagyás? Mondjuk 370 nyútonig van a tartalék és akkor ez még mindig alatta van de már határon? Írdatlan ugrás több mint 1/3 -os nyomaték növekedés.
És mondjuk innen-onnan hallom, hogy az 1.5t gyárilag elvetemülten/rugdalva vezetve hajlamos olajat fogyasztani. Így mit enne ha valaki így rugdalná? Márpedig nem azért csippeltet valaki, hogy utána eco módban vitorlázzon...
Szóval na. Csodák nincsenek szerintem. Ez biztosan kontraproduktív mondjuk a hajtáslánc élettartamára nézve.
Minden alkalommal ugyanez a kérdést mintha nekem bármi közöm lenne ehhez.
Garanciát akkor buksz ha bizonyíthatóan az adott módosítás okozta a garanciát.
Total surveys taken: 163
Total tuned miles driven: 2,415,000
Tuned cars with major failures: 5 *
Percentage of tuned cars running reliably: 97% **
Transmission type: CVT (52); Manual (111)
Custom tuned cars: 35
Hondata used for tuning: 43
KTuner used for tuning: 133
JB4 used for tuning: 1
* 2 cars had a failed CVT. 1 car had faulty injectors and a blown head gasket. 1 car blew an engine running an E35/meth setup. 1 car blew an engine on the racetrack.
** There were minor issues reported here and there with the stock clutch, one suspected injector issue, fuel trim and knock control funkiness depending on intake and gas used, etcetera. None of these issues were major.