Az hogy senki, az azért nem igaz. Tisztán emlékszem, amikor megjelent az új Camaro. (nem tudom már melyik évben)
Rá fél-1 évvel kb. valaki feltett egy feketét hahu-ra, ami nem kicsit volt széttuningolva, a gyári teljesítményhez képest jóval erősebb volt. (valami 8-900lóerő rémlik, de lehet több is volt) Külsőleg sem volt éppen visszafogott, de tényleg szép munka volt.
Na, az a példány kizárólag ezért épült, hogy az autó piaci áránál jóval magasabban legyen értékesítve és lett is. (emlékszem, még az akkor élő Music FM-en is volt, mert élő adásban megutaztatták benne "Fittikém"-et. (az akkori műsorvezető))
Kb. 2 hét alatt el is ment az autó és nem kevés pénzért.
(persze nem biztos, hogy Magyarországra került, de azt most hagyjuk )
Amit én írtam a tuningról (kizárólag minőségiről beszélek) az is erre az országra vonatkozik inkább, mert kint a jól megépített autókat ugyanúgy megveszik és meg is fizetik a rájuk költött energiát és időt. Legtöbb esetben ott sem mindig a teljes árat, de tudják más szemmel nézni az ilyen példányokat is, nem csak úgy mint az átlag magyar itthon, mert itt tényleg szinte sz*rt sem ér egy, akár valóban jól megépített autó értéke sem, mert az autó alapáránál többet nem nagyon lehet azzal sem elkérni egy itthoni vevőtől.
(vannak persze itt is kivételek, de nagyon nem az a jellemző)
Lehet, hogy bünteti a piac, de senki nem befektetési céllal kezdi el a tuningot. Meg úgy általában az esetek 99%-ban az autót sem azért veszi, hogy aztán pénzt nyerjen rajta. Aki tuningot választja, annak az a hobby-ja és mint minden hobby ez is költségekkel jár és egy hobby-nak sem az anyagi megtérülés a lényege. Egy egyszerű példa. Hogyan lehetsz milliomos a horgászatból? Ha előtte milliárdos voltál!