Vagy csak szimplán szerzel egy balfácánt aki az összérték többszörösét kifizeti az autóért. Pont a napokban hallottam egy ilyen emberkéről. Messze 1.5 millió felett adott egy 6gen vti-ért, csak mert pár dolog EK9 volt benne. Előtte egy 8gen typert adott el és nemsok maradt a különbözetből.
Az hogy senki, az azért nem igaz. Tisztán emlékszem, amikor megjelent az új Camaro. (nem tudom már melyik évben)
Rá fél-1 évvel kb. valaki feltett egy feketét hahu-ra, ami nem kicsit volt széttuningolva, a gyári teljesítményhez képest jóval erősebb volt. (valami 8-900lóerő rémlik, de lehet több is volt) Külsőleg sem volt éppen visszafogott, de tényleg szép munka volt.
Na, az a példány kizárólag ezért épült, hogy az autó piaci áránál jóval magasabban legyen értékesítve és lett is. (emlékszem, még az akkor élő Music FM-en is volt, mert élő adásban megutaztatták benne "Fittikém"-et. (az akkori műsorvezető))
Kb. 2 hét alatt el is ment az autó és nem kevés pénzért.
(persze nem biztos, hogy Magyarországra került, de azt most hagyjuk )
Amit én írtam a tuningról (kizárólag minőségiről beszélek) az is erre az országra vonatkozik inkább, mert kint a jól megépített autókat ugyanúgy megveszik és meg is fizetik a rájuk költött energiát és időt. Legtöbb esetben ott sem mindig a teljes árat, de tudják más szemmel nézni az ilyen példányokat is, nem csak úgy mint az átlag magyar itthon, mert itt tényleg szinte sz*rt sem ér egy, akár valóban jól megépített autó értéke sem, mert az autó alapáránál többet nem nagyon lehet azzal sem elkérni egy itthoni vevőtől.
(vannak persze itt is kivételek, de nagyon nem az a jellemző)
Lehet, hogy bünteti a piac, de senki nem befektetési céllal kezdi el a tuningot. Meg úgy általában az esetek 99%-ban az autót sem azért veszi, hogy aztán pénzt nyerjen rajta. Aki tuningot választja, annak az a hobby-ja és mint minden hobby ez is költségekkel jár és egy hobby-nak sem az anyagi megtérülés a lényege. Egy egyszerű példa. Hogyan lehetsz milliomos a horgászatból? Ha előtte milliárdos voltál!
Teljesen egyetértek, (ezzel is) csak annyit tennék hozzá, hogy lehet a "tuningot" is olyan szinten csinálni, amit még nem büntet a piac, sőt még kisebb mértékben díjazhatja is.
Egy viszont halál biztos: az így beleölt pénz, ahogy írod is, így is, úgy is, csak az egyént boldogítja, a teljes vagy megközelítő összeget sem kapod vissza soha az eladáskor.
A megközelítő összeg is csak akkor játszik, ha eladás előtt külön eladsz minden kiegészítőt/alkatrészt ami a kocsidban volt és visszaállítod a gyári állapotot, együtt vele viszont lehetetlen ez is.
az elherdálás az nem én értékítéletem, hanem a piacé...
természetesen ez kettő nem feltétlen kell hogy egybe essen, de ha igen akkor vélhetően az sem véletlen műve...
ha csinálsz (vagy éppen nem) valamit az autóddal és az, az átlaghoz képest nagyobb áresést eredményez akkor nem a jó vágányon vagy...
a tuningot, faragást, stb, a piac általában (kivételek vannak persze) bünteti...
természetesen ez boldoggá tehet valakit de tudnia kell amellett, hogy locsolja rá a pénzt még az autója értékét is csökkenti...
nyilván nem tudja, mert hülye módon azt hiszi, hogy ami neki tetszik az mindenkinek fog...
ha tudná, akkor nem ott és úgy költené rá a pénzt...
ez addig nem probléma amíg nem akar kiszállni belőle...
olyankor jön a szembesülés a piaci valósággal...
ergo lehetsz hülyén is boldog meg okosan is...
a döntés rajtad áll...
Én nem nevezném elherdálásnak a faragásukat.
Vannak akik megveszik a lepukkant autót, és szeretnének különlegesek lenni, többek jobbak mint más, ezért az autót faragják. Átalakítják, van akinek tetszik, van akinek nem, ő ettől érzi magát különlegesnek.
Elherdálta volna ?? Szerinted igen, a tulajdonosa szerint nem. Ő akkor önmegvalósított, neki így tetszett, ez okozott neki örömet..
Vett egy céltárgyat, arra használta amire ő használni akarta.. Úgy használta ahogy akarta..
Ezért vette. Semmi többért.