Ezt a Rönó motorost nem ismerem, de sztem megy az, csak máshogy, mint egy pörgős szívóbenzin. Nem forgatni kell, hanem nyomatékból, alulról kigyorsítani.
Ha megcsúszik az autó akkor a műszerfalon villog a VSA jele amikor beavatkozik, de hidd el, nem érzed úgy, hogy helyetted vezeti az autót. Nagy autó, nem baj az ha a rendszer megfogja ha baj van, inkább minthogy nekicsússz valaminek és összetörd.
A legújabb. 190 lovas dízel, egy nagy rakás szerencsétlenség. Szutyok rönó... Lehetetlen vele előzni, nagy, buta, ormótlan karosszéria, hitvány teljesítmény, egy borzalom az az autó...
Mekkora élmény egy nyavajás Nissan Navara, automata, lusta-lomha céges disznó után...
Pár napig azt a hulladékot vezetem, utána azért kell egy 10-15 perc mire visszaállok a Ivánra, de utána nagyon fasza!
Az ABS már többször írtam korábban is elég érzékeny. Elég fékezéskor egy kisebb útegyenetlenség és már be is indult. Havas úton ugyan ez. Szokni kell.
A másik ami kicsit lehetne jobb az a túlszervózottság nagyobb sebességénél. Lehetne nagyobb sebességénél kicsit nehezebb a kormányzás. De ezek nüanszok. Megszokod, tudod. De ettől még nagyon élvezet vezetni a mai napig.
Akkor döbbenek rá mikor külföldön vagyok és 1-2 hétig bérautóval mászkálok vagy több napig nem vezetem az autót mert mást használok, hogy mekkora jó autó a mai kilúgozott-szintetikus autók után.
Ahh ne hidd. Ez azért nem olyan komoly rendszer mint mondjuk egy BMW-ben. Ezzel játszik (fékezgetés) ha kell de semmi extra. Hatékony lehet egy bizonyos szintig persze de ettől még nem érzed azt, hogy helyetted vezetne. Sőt.
Így van. Óriásit mentett nekem egyszer az accord télen...
Ellenben az abs valami brutálisan fos a gépben.... nagyon alacsony tempónál havas úton belefékezel, dobálja vissza a pedált, és pontosan olyan tempóval csúszol tovább.
Elvileg az enyém Comfort felszeretségű (asszem ez a legalapabb) így VSA gomb nincsen itten.
Szóval szerintem nincsen nálam menetstabi.
De nekem nem is baj, jobb szeretem ismerni a saját autómat és aszerint kezelni, minthogy ész nélkül mennék, aztán mindig korrigálná a hibáimat a rendszer.
Accordnál a VSA a kerekeket is fékezgeti, főleg a hátsókat de az elsőket is néha az attól függ. Így szedi össze a kocsit ha menne mindenfelé. Viszont nyáron érdemes kikapcsolt VSA-val járni mert a hátsó tárcsákat/fékeket így kímélheted mert anélkül, hogy észrevennéd belefékezget nagyon enyhén mondjuk egy tempósabb körforgalomban.