Az e-bike (pedelec) egy kurva jó dolog, és igenis megvan a helye. Adott esetben a sportértéke is sokkal nagyobb tud lenni, mint az analóg társa esetén. Pl. egy endúró bringánál.
Ha az ember kipróbál egy jobbat, akkor nagyon könnyen felébred a birtoklás iránti vágy.
Revideálnám a véleményem a tárcsafékről így fél év használat után, mégis tetszik. :-) Lehet, h be kellett kopnia, vagy nemtom, de mindenesetre sokkal jobb érzés is vele fékezni, mint bowdenessel. A felségem cangáján az van, s ha - a gyerekülés miatt - azzal megyek, a lányommal a hátam mögött, rendesen szar vele fékezni a tárcsa után..
A bringa amúgy nagyon bejött, egyszerűen tökéletes az én igényeimre. Sőt, egy cangás podcastban gyakorlatilag körbeírták, mint az átlag user számára leghasználhatóbb kerékpárt (sárvédős, csomitartós trekking agydinamóval, szíjhajtással, agyváltóval). Lecserélni csak azért fogom, mert nagyon vágyok egy speed pedelecre. Voltam tesztelni, s kva jó dolog, Pesten simán kivált egy robogót. Viszont a teszt alatt azt is eldöntöttem, hogy láncosat többet nem veszek, mert még az is zavar, h azon fordítva kell váltogatni s ezen logikusabb (a visszaváltás megy pöccintésre, tehát gyorsan). Sajna abból még alig van választék, ez pl teljesen tetszene, de csak lánccal van.
Feldobtam az állítható stucnit, így emeltem az ülésen is, s mindjárt tuti lett a canga. :-) Tegnap körbetekertem a Velencei tavat, nekem teljesen kényelmes így. Azt még bírom benne, h tök hangtalan, nem kattog a hátsó agy, ha szabadon fut. Itt egy Miska huszár fotó..
Hasonló utat jártam be én is csak nálam egy RockMachine MTB volt a kezdő gép még magasan lévő kormánnyal. Aztán jött a Focus Culebro outi majd a Canyon Ultimate CF SL.
Bár a kettő közül meglepő módon talán a Focus geója volt még egy picit hasalósabbra hangolva.
Tudod mi az öreg? Az országút... Amúgy semmi közöm a korodhoz, a súlyodhoz, meg általában ezekhez a dolgokhoz, de én úgy veszem észre, hogy ez az "öreg vagyok már" duma leginkább a magyarokra jellemző. Ráadásul már 40 évesek is kezdik ezt mondogatni a "fiataloknak": "ilyen koromban még én is így meg úgy". Miközben 80 évesek még maratont futnak.
Vagy mondjuk a Kehlsteinhaushoz egy ránézésre 150 éves mammer tekert felfele, és akkor még nem volt ebike... Ezt éppen a saját szememmel láttam.
A nyereg érthető, az állítható stucnit nem támogatom . Majd meg fogod szokni, csak használni kell a bringát.
Az egyik haverom pont nem régen váltott: előzőleg egy elég "papás" trekkinggel járt. Égbe emelt kormány, szarvak, széles nyereg, stb.
Aztán elkezdte kicsit "sportosítani" (levette róla a lomokat, elkezdte a kormányt fokozatosan egyre lentebb rakni), aminek a vége az lett, hogy most egy ilyennel nyomja:
Mentem egy hosszabbat a géppel, komfortosítani fogom (állítható stucni, más nyereg), viszont az áttétellel egyelőre nem tudom mit kezdjek. A láncváltót elöl a középső, hátul a 6-os fokozatban használtam, ezt szoktam meg. No most reménykedtem, h itt a hátsó 8 sebesség ugyanaz a kiosztás, mint a láncváltón, s akkor nem kell más áttételt megszoknom. Sajna nem így lett, az 5 rövidebb, a 6 hosszabb.. Aztán rájöttem, hogy valszeg az áttétel ugyanaz, viszont a ballonos, 29"-es gumi miatt hosszabb lett a végáttátel. Azt viszont nem akarnám lecserélni, túl új, meg tetszik is, vhogy stabilabb, meg ezt a Marathont nagyon dicsérik defektállóság ügyileg, nekem meg az fontos. Sz'al tán combosodnom kéne, s akkor tán a jelen kiosztás is megfelelő.. :-)
Jól látom hogy ezen Shimano BR-MT200 fékek vannak? Vagy a tieden még más típus (ezt a 2019-es Cube Travelnél láttam).
Ahogy nézem egy egy 40 eurós fékszett szóval nagyon belépő hidraulikus, túl sokat nem szabad várni tőle, megállít de ennyi.
Jah, a gumi nem terepgumi, viszont ahogy néztem, a drágább utcaiak közé tartozik (Schwalbe Marathon Almotion 55-622), úgyhogy biztos yo lesz.. Azt mondták, h komfortosabb a ballonos kerék, kevésbé sérülékeny a felni, a nagyobb légellenállás meg sztem f.szság. Csak furcsa elől a nagy bumszli, nem volt még ilyen vastag gumis gépem. :-)
Tekeregtem már vele rövideket, jó lesz ez, a geometria is jó, de azt továbbra sem érzem, h a fék akár csak jobban fogna, mint a V, vagy bármi így érzetre..
Többféle méretezés keveredik... van az ISO, a francia, a coll, meg a f*sz tudja még hány.
A lényeg, hogy ha arról beszélünk, hogy 29"/622/28"/700c, ott a felni külső átmérője mindegyiknél ugyan annyi.
29" akkor jön ki, ha erre a felnire nagyobb gumit raksz, tehát gumival együtt már 29" lesz a teljes átmérő. Azért írtam montit, mert általában azokra raknak ekkora a gumikat.
A tied azért különlegesebb, mert puffancs a gumi, ezért mondhatni 29"-nek, de attól még nem monti.
Ha raksz rá valami virsli gumit, az alacsonyabb is lesz (tekintsünk el attól, hogy a bringával kompatibilis-e vagy sem), így már inkább 28"-nak lehetne hívni.