viszont a júniusi sajtóbejelentés szerint már kapott ez is egy hybrid rendszert...
"Mazda has also fitted the SkyActiv-X unit with a 24-volt mild-hybrid system, which recovers electrical energy from the drivetrain under deceleration and uses it to power an electric motor which assists the engine."
"Honda is akkor lett volna badass ha valami K24-25-26 szivót tákol az FK-kba. 280-300lóval."
ez egy outdated illúzió...
ilyen motor a jelenlegi és jövőbeli emissziós szabványok miatt egyszerűen nem születhet meg...8-10 évvel ezelőtt sem, nemhogy most...
vagy ha elvben mégis, akkor az adott termék és a márkaszintű kibocsájtás szint rombolása miatt az ehhez kapcsolódó büntetési tételek beépítése miatt árban teljesen piacképtelen lenne...
egyedül a skyactive x-nek van meg az esélye sima szívóként léteznie (azonban maga a termék még mindig nem piacképes) de nagyságrendekkel alacsonyabb teljesítmény szinteken...ahol még kontrollálható az emisszió...de konkrét gyakorlati tapasztalat erről sincs még...
a korábbi f20c, k20, k24, c30, b18, b16 stb motorokat és az ahhoz kapcsolódó fajlagos teljesítmény szinteket (na) egyszer mindenkorra el kell felejteni...
a jelenleg érvényben lévő kibocsájtási normák miatt soha többé nem lesznek ilyen motorok...