De ez csak automata váltóhoz jó.
Egyik ágra rákötöd a hűtőhöz vezető csövet a másikhoz a visszamenőt és a többit a gép megcsinálja, persze mondja hogy mit csinálj a kocsiban tehát melegítsd fel az olajat rakd D-be R-be lépj enyhén a fékre aztán méri a nyomást, a kiszívott mennyiséget a visszatöltött mennyiséget, látod a kijövő a bemenő olaj színét, tudsz tisztító adalékot is beletölteni azzal járatni a váltót, majd a gép megméri mennyi olaj jött le mennyit kell visszatölteni és boldogság van. És jobb mint a gyári pl 3 litert cserélj előírás amikor ezzel a teljes mennyiséget le tudod cserélni. Persze marad pár dl de az elhanyagolható mennyiség.
Én vontatáskor is tök hasznosnak tartom, meg úgy általában. Csak hobby autó kéne kézi váltóval.
A Sharannál kb 400E a váltó felújítása, ha betojik. A kézi váltósnál meg 250E a kettős tömegű, de gyakran kell csapágyazni is őket, ill. a féltengelyhez csatlakozó dugótengely is csak ezeknél cserés viszonylag gyakran. Sz'al nincs beljebb anyagilag egyikkel sem az ember.
Én majd akarok valto olajat cserélni bár ugye nem német meg nem dsg de pont a napokban nézegettem hogy kell azt ezen a cserélő gépen megakadt a szemem.
Persze, addig amíg javítani nem kell. Mi most akarunk egy váltóolajcserélő gépet venni 1millió ft körül van. Ha lehet hinni a gyártóknak, márpedig párat már kipróbáltunk sőt az egyikhez konkrétan a mi tesztautónkból lett leírás hogy mit hova kell csatlakoztatni, akkor ezzel a megoldással a komplett olajmennyiséget ki lehet cserélni és simán el lehet kérni érte 150-200e ft-ot (ausztriában ennek megfelelő eurót). Megvan rá a kereslet szóval lesz ilyen gép nálunk, csak van fontosabb. A szakszervizek általi leírás alapján pl dsg-ben 3 liter olajat lehet cserélni, a géppel 8-at lehet.
Idehaza fosnak tőle. Eggyel több hibalehetőség. Egy kezem sok hozzá ki ért az automata váltókhoz ha baj van vele. Pesten vagy más nagyobb városban van értelme ha az ember napi szinten ingázik a dugóban.
Bezzeg azt a köcsög 4x4-et azt nagyon kell favorizálnunk nekünk magyaroknak. Nincs még egy ország ahol ennyi 4x4 van. Miközben telünk nincs, síkság az viszont van. Svéd rokonaim csak fwd autót tartanak még is élnek!