viszont a júniusi sajtóbejelentés szerint már kapott ez is egy hybrid rendszert...
"Mazda has also fitted the SkyActiv-X unit with a 24-volt mild-hybrid system, which recovers electrical energy from the drivetrain under deceleration and uses it to power an electric motor which assists the engine."
Mint utólag kiderült azt írja a könyve, h 1000 km-t kell óvatosabban menni vele.Tekerd bele gyorsan, itt a 4 napos ünnep erre a célra , és utána hajtsd meg rendesen.Igencsak szedi a talpát..........
A k20 is azért lett elkaszálva, mert nem érte volna meg (vagy nem tudták volna) Euro5 kompatibilissé tenni.
Tudtommal 95Euro/gramm a bünti minden olyan autónak, aminek 95gramm feletti a fajlagos CO2 kibocsátása.
BTW én teljesen szuperül el vagyok a badass 1.5T-vel. Odalépek, és olyat húz, amilyenről az R18a még csak nem is álmodhatott.
Az eddigi megtett 330km alatt (100% Budapest), 7.6l/100km-t fogyasztott.
Ilyet az R18a nálam sosem tudott.
A futómű meg teljesen más világ mint az ufoé. Ugyanazon kanyarokban, ahol az ufo már rég tolta az orrát, itt ilyen szóba se jöhet, és nem is hajlamos elugrálni a feneke. Ez siklik az úton. Abból átülve ebbe, ezek azonnal észrevehetőek.
Sokkal "komolyabb" autó lett.
Cserébe az ufonak nagyobb a csomagtere, síkba hajlik a hátsó ülés, és ugye a hátsó ülőlap felhajtható. Bár ez utóbbi képességet kb 5x ha használtam a 11 év alatt.
"Honda is akkor lett volna badass ha valami K24-25-26 szivót tákol az FK-kba. 280-300lóval."
ez egy outdated illúzió...
ilyen motor a jelenlegi és jövőbeli emissziós szabványok miatt egyszerűen nem születhet meg...8-10 évvel ezelőtt sem, nemhogy most...
vagy ha elvben mégis, akkor az adott termék és a márkaszintű kibocsájtás szint rombolása miatt az ehhez kapcsolódó büntetési tételek beépítése miatt árban teljesen piacképtelen lenne...
egyedül a skyactive x-nek van meg az esélye sima szívóként léteznie (azonban maga a termék még mindig nem piacképes) de nagyságrendekkel alacsonyabb teljesítmény szinteken...ahol még kontrollálható az emisszió...de konkrét gyakorlati tapasztalat erről sincs még...
a korábbi f20c, k20, k24, c30, b18, b16 stb motorokat és az ahhoz kapcsolódó fajlagos teljesítmény szinteket (na) egyszer mindenkorra el kell felejteni...
a jelenleg érvényben lévő kibocsájtási normák miatt soha többé nem lesznek ilyen motorok...
De ez csak automata váltóhoz jó.
Egyik ágra rákötöd a hűtőhöz vezető csövet a másikhoz a visszamenőt és a többit a gép megcsinálja, persze mondja hogy mit csinálj a kocsiban tehát melegítsd fel az olajat rakd D-be R-be lépj enyhén a fékre aztán méri a nyomást, a kiszívott mennyiséget a visszatöltött mennyiséget, látod a kijövő a bemenő olaj színét, tudsz tisztító adalékot is beletölteni azzal járatni a váltót, majd a gép megméri mennyi olaj jött le mennyit kell visszatölteni és boldogság van. És jobb mint a gyári pl 3 litert cserélj előírás amikor ezzel a teljes mennyiséget le tudod cserélni. Persze marad pár dl de az elhanyagolható mennyiség.
Én vontatáskor is tök hasznosnak tartom, meg úgy általában. Csak hobby autó kéne kézi váltóval.
A Sharannál kb 400E a váltó felújítása, ha betojik. A kézi váltósnál meg 250E a kettős tömegű, de gyakran kell csapágyazni is őket, ill. a féltengelyhez csatlakozó dugótengely is csak ezeknél cserés viszonylag gyakran. Sz'al nincs beljebb anyagilag egyikkel sem az ember.
Én majd akarok valto olajat cserélni bár ugye nem német meg nem dsg de pont a napokban nézegettem hogy kell azt ezen a cserélő gépen megakadt a szemem.
Persze, addig amíg javítani nem kell. Mi most akarunk egy váltóolajcserélő gépet venni 1millió ft körül van. Ha lehet hinni a gyártóknak, márpedig párat már kipróbáltunk sőt az egyikhez konkrétan a mi tesztautónkból lett leírás hogy mit hova kell csatlakoztatni, akkor ezzel a megoldással a komplett olajmennyiséget ki lehet cserélni és simán el lehet kérni érte 150-200e ft-ot (ausztriában ennek megfelelő eurót). Megvan rá a kereslet szóval lesz ilyen gép nálunk, csak van fontosabb. A szakszervizek általi leírás alapján pl dsg-ben 3 liter olajat lehet cserélni, a géppel 8-at lehet.
Idehaza fosnak tőle. Eggyel több hibalehetőség. Egy kezem sok hozzá ki ért az automata váltókhoz ha baj van vele. Pesten vagy más nagyobb városban van értelme ha az ember napi szinten ingázik a dugóban.
Bezzeg azt a köcsög 4x4-et azt nagyon kell favorizálnunk nekünk magyaroknak. Nincs még egy ország ahol ennyi 4x4 van. Miközben telünk nincs, síkság az viszont van. Svéd rokonaim csak fwd autót tartanak még is élnek!
Hát most mit csináljak? neki ez tetszett, de utána nem véletlen, hogy szívó ISF-et vett.
De ez innentől meg már egyéni preferencia, hogy kinek mi tetszik. Nekem tetszik az FK2 hangja van akinek meg borzalom. Ez van.
hangja? omg....szerintem egyik hot hatch-nek sincs már jó hangja, de továbbmegyek ezektől komolyabb autóknak sincs.
Nem rég kapott egy ismerősőm egy m4 competition bmw-t de hogy annak is milyen trágya hangja van az borzasztó. Mintha valami 10évvel ezelőtti NFS játékból szedték volna. Persze van a böfögős/fingós váltás, aztán meg a kamu csim bum cirkusz ropogás.
GTR az egyetlen talán aminek még libabőr a hangja, na meg a porsche 3.8-4liter szivó. Ferka is már Tesla szintű lett a turbós motorjaival.
Honda is akkor lett volna badass ha valami K24-25-26 szivót tákol az FK-kba. 280-300lóval. Attól hogy gyengébb lett volna a konkurensektől, még ugyan úgy fogyott volna, mert annó az FN/FD2 a konkurensektől gyérebb volt mégis a szívó feeling miatt vitték és szerették. Szeretik mai napig...
Igen Zsoltra gondoltam, csak én le vagyok maradva. Láttam, hogy a HKO fk2 már más tulajdonában van, de azt hittem meg is vette a focust, mert egyszer hozzá hasonló embert láttam egy Focusban, de akkor nem Ő volt az.
Itt? Én nem tudok róla. Gallai Zsolti volt az aki vett egy FK2-t, majd 1 évesen eladta, aztán szemezgetett az Focus RS-el, aztán észhez tért és letett róla
Aztán vett egy ISF-et, amit szépen össze is tört a ringen mert minden van alatta csak fék nem. Azóta új CRV-vel jár, meg Jazz-el, meg néha előveszi az NSX-et évente 1x.
Ugyan miért? Az előbbiekben felsorolt igényeknek nem felel meg? Egy pályázás előtt nem lehet az orgonasipokat elvinni iskolába? Esetleg tesco bevásárlásra vagy horvát nyaralásra alkalmatlan?
Eszembe nem jutna egy lapon említeni a ctr-t egy megane-nal meg a golffal. Az i30 meg picike és jellegtelen. A Ford még oké.....Nálam.Ha már rákényszerítene valaki, h választhatok közülük.
Persze értem én, de ha rádobunk négy slicket az FK2-re akkor 5 secet az is hozhat egy jó sofőrrel.
Hozzáteszem, aki FK2-t vesz az 95%-ban normál használatra vette és néha felnéz egy pályára ahol bármiféle átalakitás nékül egy élvezeteset autózik köridőtől függetlenül majd hazamegy a családdal anélkül hogy bármit is cserélni kéne és utána beugranak a TESCO-ba vele vagy lesétálnak a Horváth tengerpartra 7 literes fogyasztással kényelmesen és biztonságosan. Ez egy sokoldalú autó és nem egy célszerszám. Nem véletlen, hogy a gyártók ebbe az irányba mentek el => egy autóba több autót gyúrni ha lehet mellette feleljen meg a mai biztonsági követelményeknek (ami azért durván kihat a tömegre). (komfort mód, +R mód stb.)
FK2-ből is lehet építeni egy jó célgépet aztán lehet bombázni a 2:00-ás időt. Az meg, hogy mennyi pénzért tudsz egy jó időt futni meg egy külön kérdéskör, ami mint említettem irreleváns a fenti kontextusban mert nem ez volt a cél.
Azt is érdemes hozzátenni, hogy ma ebben az árkategóriában semmi más alternativa nincs csak az FK2 és FK8, ha valaki a fent leírt szempontok alapján akar autót venni.
Én alapvetően azért tettem fel a kérdést, mert kíváncsi voltam mire képes halandó ember kezében. Engem csak az érdekel mit kapok a pénzemért. Ennyi pénzért mit tud az autó hringen és kész. Mennyivel jobb, mint egy vti, ep3...stb. Megéri e azt a plusszt, mivel aki komolyan veszi ezt az egészet, nem biztos 2-3sec miatt rádob az ep3-ra vagy a vti-re +4-5milliot, hanem vesz 4 jobb gumit és betétet aztán közel futja az fk2 idejét.
Én ezeket mind értem, de megint megkérdezem, hogy ez hogy jön a témához, illetve ahhoz, hogy páran GYÁRI vagy picit módosított autókkal kimentünk autózni és nem az idő volt a lényeg?
Te megkérdezted az időt én meg mondtam egyet. Innentől lényegtelen hogy másmilyen nem gyári Hondával mások miket futnak.
És igenis fontos, hogy ki milyen autóval és setup-al futja meg a köridőt. Akkor már miért ne hasonlítsuk az időket az F1-hez, ha lényegtelen az autó?
Ezért is vannak kategóriák tudtommal.
Csoky (gondolom) arra értette, hogy nem lehetetetlen egy civic-el jobb időt menni. Nem konkrétan rátok, meg a gyári fk2/8-ra.
Általánosságban az idő a lényeg. Senki nem kérdezi meg a célban, hogy akkor ez most kipakolt vagy most mi van benne?
Az, hogy michelisz egy fk8-al mit tudott, az nem azt jelenti, hogy lehetetlen bármilyen civiccel jobbat menni.
Koczeka is (talán) 2:08, sanyi 2:05 volt a turbóssal. Volt egy görög k24 5gen az 2:01. Na arra már a sznob "rosenheimi magyarok" is elismerően bólogattak. Ha 2:10 alá bemegy egy FWD az már nem rossz.
ui.: most a renault vs honda nurburg versengésben is, renault jobb már. igen, kipakolt...de a kutyát nem érdekli. Leggyorsabb FWD és kész!
Én nem tudom ez hogyan jön ide? Ennyire nem volt érthető amit írtam?
GYÁRI FK2-vel, gyári gumikon Michelisz csinált egy 2:10.86-os időt a Hringen 3 évvel ezelőtt amivel ugye megdöntötte az akkori SZÉRIA gyártású első kerekes rekordot a pályán. Ehhez képest kell nézni az időket és ezért jött a képbe részemről a Michelisz idő, ami a gyári FK2-re vonatkozott. Nekünk szintén gyári FK2-vel miért is kéne többet tudni? Nem értem a logikát. Innentől kezdve teljesen értelmetlen jönni kipakolt meg slick gumis pályára hangolt hobbigépekkel mert nem erről volt szó.