De a gyartas azert megy vissza Japanba, mert eletbe fog lepni egy EU es Japan kozotti kereskedelmi kedvezmeny amivel kedvezobben tudnak majd autot importalni. Nem tudom pontosan mik a reszletei ennek.
Mivel a type-R Európában szerelik össze, ezért adott volt, hogy 5D-ből lesz.
Rájöttek ők is, hogy sok olyan vevőtől estek el eddig, akik vettek volna erős Civic-et, viszont szükségük volt 5 ajtóra.
Ugyan nem értek hozzá, de mivel egy platformra épül minden karosszériavariáns, ezért meg lehetne csinálni mindegyikből a Type-R-t.
A fordnál vehetsz pl kombi Focus ST-t is.
Az hogy USA-ban nagyobb a választék, az gondolom a piac nagyságából adódik.
De arra is rájöttek hogy megéri TypeR-t vinni az USA-ba, mert ott rengeteget el tudnak belőle adni, ami meg plusz haszon.
A kérdés majd az lesz, ha bezárják Swindon-t, akkor a XI. genből mit fog kapni Európa, mivel az USA piacos HB-t, is USA-ban fogják gyártani.