Szerintem a váltóval semmi gond nincs az ufo esetén.
A gázpedál spét meg többek közt a szigorodó Eu normáknak is köszönhető.
Az 5 gen Euro 1, a 8gen meg Eur4, és már az Eur4 is elavultnak számít.
De ha végignézed a civic fejlődési ágát, generációról-generációra "felnőttesebb" autó lett.
Egy 10g a 8g képest megint csak egy nagy lépcső.
Erre én is kíváncsi lennék, tényleg finom szerkezet az 1,8-as ufó, de az 5.genhez képest érzetre nagy csalódás, nehezen tudok megbarátkozni vele, gondolkodós gázreakció, "buszos" váltóval.
Gyári adat 8.7s 100-ra, a 8 gennél meg 8.9s. Szóval kb. ugyanazt tudják, csak érzetre lehet más. Gondolom a gázpedál késés minimalizálása után azért jól autózható. Agyonszabályozott 1.6 - 1.8 kortársaihoz képest nagyon jó ez a gyorsulás. Pl. egy Mitsu Lancer 1.8-as hasonló évjáratú, 143 lóval 10.4 sec és 1.5 literrel magasabb fogyi...
Az egész 9 gen szériában végig választható volt az 1.8 i-VTEC motor 140LE-vel. Ugyanaz mint a 8 genben volt csak finomabban van hangolva. Volt még 1.4 az csak az 5 ajtósban meg 1.6 dízel.
Amúgy a Tourert még azt hiszem egy évig gyártásban tartották 2016 után is azaz létezik belőlle 2017-es model.