Azért itt egy tesztből kivett részlet:
"A második körben jött az első meglepetés. A Ford ugyanaz, de nyári abroncsokon gurul. Körülbelül öt km/órával kisebb tempónál kezd kacsázni, mint téli gumival." Innen van
És ezt a tesztet nyáron csinálták tehát nem volt a hideg hogy a téli gumi jobban tapadjon. Ettől függetlenül érzem én is hogy a téli gumik jobban csúszkálnak nyáron, főleg nagy melegben.
Biztos van ilyen is. Szerintem azért ez sem mentség. Attól mert más felelőtlen, még nem kell nekem is annak lennem csak másképp. Ez nem lehet hivatkozási alap.
Persze tudom: akinek télen nyári van fent az mindig sokkal óvatosabb, aztán látjuk sorozatosan hogy mégsem, és még sorolhatnánk.
Vajon hány olyan ember van aki meg azért bátrabb vagy bevállalósabb mert csúcs gumi van a kocsiján aztán mikor elszáll, vagy beleszáll valakibe akkor vakarja a fejét, hogy: "dehát a legjobb gumit vettem rá". Csak költői kérdés, bár jobban belegondolva igazán kiváncsi lennék erre.
Pláne ha kisteher megy előtted, vagy nagyteher, vagy egyéb amitől nem látsz kellően előre, de számtalan tényező van. Bizony! Az a legritkább hogy a guminak vagy egyéb dolognak megfelelően válassza meg valaki a sebességét. Sosem láttam még olyat hogy valaki azért ment volna lassabban mert tudatában volt hogy most épp nem a a megfelelő gumit használja. Igen, a gumi 1 tényező, a lengéscsillapító és a fék is. Neked kellene legjobban tudni hogy egyenként is mekkora a jelentősége, együtt pedig mégtöbb.
De nem lehet minden rosszra tökéletesen felkészülni, számolni kell vele és ez alapján megválasztani a sebességet meg a vezetési stílust. Meg nem csak az előtte haladó seggét kell nézni hanem 2-3 autóval előrébb is tekintgetni hátha ott már fékeznek és akkor mire az előtte lévő fékez már rég lassul az autó.