Azért itt egy tesztből kivett részlet:
"A második körben jött az első meglepetés. A Ford ugyanaz, de nyári abroncsokon gurul. Körülbelül öt km/órával kisebb tempónál kezd kacsázni, mint téli gumival." Innen van
És ezt a tesztet nyáron csinálták tehát nem volt a hideg hogy a téli gumi jobban tapadjon. Ettől függetlenül érzem én is hogy a téli gumik jobban csúszkálnak nyáron, főleg nagy melegben.
Biztos van ilyen is. Szerintem azért ez sem mentség. Attól mert más felelőtlen, még nem kell nekem is annak lennem csak másképp. Ez nem lehet hivatkozási alap.
Persze tudom: akinek télen nyári van fent az mindig sokkal óvatosabb, aztán látjuk sorozatosan hogy mégsem, és még sorolhatnánk.
Vajon hány olyan ember van aki meg azért bátrabb vagy bevállalósabb mert csúcs gumi van a kocsiján aztán mikor elszáll, vagy beleszáll valakibe akkor vakarja a fejét, hogy: "dehát a legjobb gumit vettem rá". Csak költői kérdés, bár jobban belegondolva igazán kiváncsi lennék erre.
Azt Tonx írta, de amúgy igen, több tényezős, lásd előző hozzászólásom. Nem mentség szerintem hogy jaj hát másnak 2-3-4 dolog szar, én meg csak nem megfelelő gumin gurulok. Mind fontos és egységet képez.
Pláne ha kisteher megy előtted, vagy nagyteher, vagy egyéb amitől nem látsz kellően előre, de számtalan tényező van. Bizony! Az a legritkább hogy a guminak vagy egyéb dolognak megfelelően válassza meg valaki a sebességét. Sosem láttam még olyat hogy valaki azért ment volna lassabban mert tudatában volt hogy most épp nem a a megfelelő gumit használja. Igen, a gumi 1 tényező, a lengéscsillapító és a fék is. Neked kellene legjobban tudni hogy egyenként is mekkora a jelentősége, együtt pedig mégtöbb.
Na de pont most erősítetted meg azt, hogy ez csak a guminál sokkal több tényezős dolog, csak hát amikor a baj van az ember nem magát okolja vagy a másik 10 tényezőt, hanem a gumit.
De nem lehet minden rosszra tökéletesen felkészülni, számolni kell vele és ez alapján megválasztani a sebességet meg a vezetési stílust. Meg nem csak az előtte haladó seggét kell nézni hanem 2-3 autóval előrébb is tekintgetni hátha ott már fékeznek és akkor mire az előtte lévő fékez már rég lassul az autó.
Aztán mégse megy vele lassabban az illető, pláne nem egy nagyvárosi forgalomban, aminek fel kell venni a ritmusát. Majd csak utólag megy a siránkozás hogy mennyivel kellett volna lassabban menni, meg még ha lett volna 20 centi,stb...
A téli gumi nyáron semmit se ér
Az egy dolog hogy hidegben de nem jeges úton a nyári jobb mint a téli de nyáron a téli az halál. Mondjuk engem nem érdekel így használom a rohangalos autót. De egyértelműen vacak.
De ha csak 10-el lassabban megy akkor is megáll időben a szarabb gumikkal. Szóval nem csak a gumitól függ hanem a sebességtől is. És ha tényleg satuféket nyomott volna akkor is megáll vagy ha jobb fékbetétei vannak akkor is vagy ha jobb állapotban vannak a lengéscsillapítói akkor is vagy ha jobban figyel akkor is.
Azt szoktam mondani: Utólag milyen sokan emlegetik hogy ha csak egy fél méter lett volna, akkor vagy meg áll időben, vagy van esély kitérő manőverre. Nekem is jól jött már többször is, volt hogy 20 centire álltam meg az előttem lévő mögött, nem megfelelő gumi használat miatt nem csak ennyi hiányzott volna hanem 1-2-3 méter is. Továbbá kb 100ezer km-re elég 1 nyári+1 téli szett, viszont csak az egyik fajtából 2 szett nem elég ugyanennyi km-re, szóval 1-1 szett gazdaságosabb, biztonságosabb, mint ugyanannyi idő alatt 2 szett egy szezonra való.
Olyan a kocsi a télivel nyáron, mint a takony.
Most, hogy vettem az új enkei-eket meg az új PZ4-eket, 1 hétre visszaraktam a téli gumikat. Egy borzalom volt.
Az új szett pár km után olyat fog, hogy a szélvédőt megnyalom.
A szarhoz hozzá lehet szokni. Szar kuplunghoz, szar gumihoz. Aztán amikor kicseréled őket újra, akkor jössz rá, hogy milyen is a jó.
Nem mondom, hogy ügyes voltál, de tény, hogy minél kisebb a súly, annál jobb lehet a téli is nyáron. (Matiz-nak meg nem sok van ugye)
A baj nagyobb (értsd normál autó) súlynál van, mert annál jobban "fosódik" a téli gumi avagy olyan lesz mintha zsírkrétán mennél, pláne fékezéskor. Vagy kanyarban. Vagy gyorsulásnál, szóval kb. mindig...
Szerintem mindkét eset ugyanakkora f*szság, csak nyáron ugye jobban megyünk, nem óvatoskodik az ember és így talán könnyebben megvan a baj.
Plusz a téliknek alacsonyabb a sebesség indexük is, ha azt átléped, akkor nagyon elkezd "olvadni", rosszabb esetben ledurran.
De amúgy 1-es Golf-fal haverom is állandóan télivel járt, igaz akkor még voltak olyan télik amik tényleg nem ilyen lágyak voltak mint a mostaniak. Bár a bekeményedett sz*rok lehet még mindig úgy működnek........