HONDA fórum
2024. június 2. vasárnap, 20:16,  Kármen, Anita Legújabb regisztráltunk: gyulko 0 




A válaszok és azok válaszai a hozzászólásra, kifejtve
Téma neve

#50997 tonyihun +  2019. július 18. 02:43:34 re: #50996 (sacaekvti 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Elméletileg a Stage 1-hez elég a gyári rugó. Az adatok fent vannak a Crower honlapján is. Szerintem ez alapján le tudják majd gyártani. Az árrol annyit tudok, hogy jelen pillanatban 360$ körül lehet kapni az USA-ban. Ehhez hozzá jön még a szállítás kb. 100$ és a vám 3%, talán még az áfa 27% is.
Valószínűleg ettől olcsóbb a gyártás.

#50996 sacaekvti 0  2019. július 17. 21:16:33 re: #50995 (tonyihun + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Szrintem nagyon ritka ez a veztengely és nem hiszem,hogy sok ember tunigol ilyen motort. Gaálék le tudnak gyártani mindent,de vigyázz azért, ha konzultálsz velük mond meg,hgoy milyen szeleprugókkal használnád,mert a túl nagy bütykű tengelyeket lehet a gyári sz.rugók nem fogják elbírni. Valószínűleg a Crower letesztelte ezt a veztengelyt amit írtál, nzéd meg,hogy kell-e hozzá másik sz.rugó vagy egyéb dolog, ha nem és anak a tengelynek megvannak az adatai, intake/exhaust centerline, szelepnyitás mértéke stb stb lehet érdemes lenne az alapján legyártani, de akkor már lehet ott vagy,hogy megvehetnéd ezt a leírt crower-t, ez az én véleméynem.
2019. július 18. 02:43:34: megválaszolva tonyihun +  által, → #50997 

#50995 tonyihun +  2019. július 17. 06:48:08 re: #50993 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Meglett a döntés. Marad a verda, megkapja az asszony. Viszont lenne még egy kérdésem.
Van valakinek eladó Crower D17a2 Na. Stage1 (63461) vezérműtengelye? Esetleg a gyári vezérműtengely átalakítható Stage1-re, olyan helyen ahol vezérműtengely gyártással és felújítással foglalkoznak? Pl. itt
2019. július 17. 21:16:33: megválaszolva sacaekvti 0  által, → #50996 

#50993 Tonx +  2019. július 12. 19:23:57 re: #50992 (tonyihun + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Szerintem az eladom az EU8 rakok hozzá és veszek egy EV1-et irányba, majd amit rá akartál költeni alkatrészben az EU8-ra azt ráköltöd az EV1-re. Az átépítési költséget meg hozzárakod az EU8 árához. És ami megmarad abból meg boldogan autózol.
2019. július 17. 06:48:08: megválaszolva tonyihun +  által, → #50995 

#50992 tonyihun +  2019. július 12. 19:09:01 re: #50991 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nyilvánvaló, hogy EV1 alkatrészeket kell vennem, nem pedig EU8-t. Azért akarom kideríteni, hogy melyik irányba iérdemes elindulni, mielőtt még bevásárolok alkatrészből.
Átépítsem EV1-re és akkor, ahhoz vegyem meg az új alkatrészeket + még ami kell. Vagy maradjon EU8 és az legyen felújítva. Esetleg legyen 9gen Civic [SMIL:/smile10.gif] , de akkor Csányi Sanyi bá'nak ki kell pótolnia a hiányzó összeget.
2019. július 12. 19:23:57: megválaszolva Tonx +  által, → #50993 

#50991 Tonx +  2019. július 12. 17:41:46 re: #50990 (tonyihun + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Enyémet is hirdettem egy ideig, de még rá sem kérdeztek hogy milyen vagy mennyit engednék belőle sem próbakör sem alkudozás. Így hiába akarom eladni, nem tudom. Most a 6gen-t hirdetem hátha előbb elkel.

Ha eu8-hoz veszel nyelestengelycsapágyat az nem jó az ev1-be. A kerékcsapágyak sem jók a kuplung sem jó. a motortartó lemezek sincsenek a jó oldalon a váltóbowden sem jó a motortartók sem jók a fékek sem jók a kipufogó rendszer sem jó. Ha át akarod építeni akkor szinte karosszériáig szét kell szedni a mostani autódat a motor váltó tartó lemezeket át kell hegeszteni esetleg a bölcsőt is ki kell cserélni és így tovább....
2019. július 12. 19:09:01: megválaszolva tonyihun +  által, → #50992 

#50990 tonyihun +  2019. július 12. 14:47:54 re: #50986 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Vennék, hahun jelenleg nincs eladó. Amik szoktak lenni, azok bőven 1 millió felett vannak és az állapotuk is hagy némi kivánni valót maguk után.
Az enyémen meg úgyis esedékes a futómű felújítás(csillapítók, pro kit stb), a kuplung is csere érett lett, de akkor már csapágyakat is cserélnénk a váltóban, mert egy ideje újra előjött a nyelestengely csapágy probléma. Ez mindenféleképpen több százezres tétel, akkor meg már mindegy, hogy Eu8-hoz vagy EV1-hez veszek alkatrészt. A másik autó ára, pedig szerintem bőven fedezné ezeket a kiadásokat. És akkor így legalább egy szinte teljesen felújított autóban ülök, nem egy ismeretlen állapotuban.
2019. július 12. 17:41:46: megválaszolva Tonx +  által, → #50991 

#50989 grego +  2019. július 11. 21:24:32 re: #50988 (Tonx + )  ←  ‹›  0 | rejt
Áh, ebbe mindig belefutok, nekem a 7 gen csak a 3D :D

#50988 Tonx +  2019. július 11. 21:23:51 re: #50987 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Csak a 3 ajtósak és a vsa. A 4 és 5 ajtós 4 lyukú.
2019. július 11. 21:24:32: megválaszolva grego +  által, → #50989 

#50987 grego +  2019. július 11. 20:54:25 re: #50986 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A facelilft 7 genek már mind 5 lukúak, még az 1.4 is. Neki meg 2005-ös model van.
2019. július 11. 21:23:51: megválaszolva Tonx +  által, → #50988 

#50986 Tonx +  2019. július 11. 20:09:09 re: #50984 (tonyihun + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
De miért nem veszel rögtön egy k20a3-as civicet? Messze olcsóbb lenne mint átépíteni a komplett autót. Ugye nem csak motor váltó és tartóbakok kábelek ecu kipuf rendszer hanem első hátsó futómű is cserés, mert az 1.6 4lyuku a 2.0 meg 5. A két kocsi között kb 400-500e ft különbség van, ennyiből nem fogod átépíteni.
2019. július 12. 14:47:54: megválaszolva tonyihun +  által, → #50990 
2019. július 11. 20:54:25: megválaszolva grego +  által, → #50987 

#50985 grego +  2019. július 11. 19:18:51 re: #50984 (tonyihun + )  ←  ‹›  0 | rejt
Ez ok, de az 1.6 motortere pontosan a tükörképe a K20-as motortereknek, gondolok itt a bakokra, totál máshol vannak, mert a K20 másik irányba forog mint a D16. A váltó is a másik oldalon van.
Persze mindent meg lehet csinálni, de hogy mindent át kell pakolni a motortérben a másik oldalra az tuti.

2019. július 11. 19:19: Szerkesztve grego +  által, megtekintés

#50984 tonyihun +  2019. július 11. 18:58:36 re: #50983 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
És K20A3-ból K20A2-t épített már valaki itthon? Mert nekem az is egy opció lenne.

Van nekem egy 7g civicem D16v1-gyel. Nemrégiben írtam a FMKH-nak motorcsere ügyben. D16V1-ről K20A3-ra.
Ezt a választ kaptam.
"Az Ön által kérdezett D16V1 típusú motor helyett más motorkódú motor cseréje - a fentiek értelmében - átalakítási engedély köteles, azonban - műszaki tervezés és szakértői intézet vizsgálata nélkül - csak olyan változatra lehet adni átalakítási engedélyt, aminél igazolható, hogy az átalakított jármű létezik az adott típuson belül gyári változatként is, illetve biztosított az a feltétel, hogy a jármű környezetvédelmi tulajdonságai nem romlanak, tehát a beépítésre kerülő motorú változat legalább olyan környezetvédelmi osztályba tartozik, mint az eredeti motorú változat volt. Ez gyakran nemcsak a motor cseréjét, hanem ehhez kapcsolódóan esetleg más szerkezeti elemek cseréjét is jelentheti (pl. kipufogórendszer, hajtáslánc, fékrendszer, egyéb emissziót befolyásoló rendszerek).
A hatóságom rendelkezésére álló nyilvántartás alapján 2004-től lelhető fel olyan Típusbizonyítvány, amiben az Ön által kérdezett mindkét motorkódú változat megtalálható, tehát elviekben az átalakítási engedély megadható, azzal a feltétellel, hogy mindenben az EV1 típus és a K20A3 motorkódú változatot kell létrehozni.
Az átalakítási engedély-kérelmet még a tényleges átalakítás megkezdése előtt kell az illetékes közlekedési hatósághoz benyújtani. A kérelmet a jármű tulajdonosa, üzembentartója, vagy meghatalmazottja nyújthatja be, melyhez mellékelni kell a jármű forgalmi engedély másolatát, ill. a beépítésre kerülő motor típuskódját.
Az engedélyezés díja 11.800,- Ft, melyet készpénzben kell befizetni. A kérelemre a hatóság határozatot hoz, melyben – a fentieket figyelembe véve – dönt a motor beépíthetőségéről. Ezt követően az átalakított járművet műszaki vizsgálatra kell állítani, majd a kormányablakban lehet a hatóság által kiállított Műszaki Adatlappal a forgalmi engedélyben megváltozott adatokat átvezettetni.
Továbbá tájékoztatom, hogy motorcsere esetén érdemes arra is figyelni, hogy a regisztrációs adóról szóló 2003. évi CX. törvény értelmében, motorcsere esetén is keletkezhet adófizetési kötelezettség abban az esetben, ha a jármű az „új” motorral más adókategóriába kerül és emiatt magasabb adót kellene fizetni. Ilyenkor a két adókategória közötti különbség a befizetendő."

Ez alapján szerintem simán bedobhatok egy K20A3-mat a civicembe, minden sallanggal együtt és csak egy sima műszaki vizsgára kell vinni.


2019. július 11. 20:09:09: megválaszolva Tonx +  által, → #50986 
2019. július 11. 19:18:51: megválaszolva grego +  által, → #50985 


2019. július 11. 18:59: Szerkesztve tonyihun +  által, megtekintés

#50983 LINSZTER +  2019. július 10. 22:01:01 re: #50982 (tonyihun + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Azt a plusz 10LE-t "kisebb" módosításokkal talán el lehet érni. Szerintem senki nem próbált még ilyet, hogy R18-ból R20-at
2019. július 11. 18:58:36: megválaszolva tonyihun +  által, → #50984 

#50982 tonyihun +  2019. július 10. 21:44:51 re: #50976 (admin + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Mármint úgy értem, hogy maga a blokk maradna(a motorszám végett), ha egyforma az r20-al. A szükséges dolgok lennének átrakva pl. hajtókar, dugó, hengerfej stb. Már feltéve, ha nem írtam nagy hülyeséget.
Elvileg így nem kell papírozni, vagy igen? Turbózáshoz viszont tuti, hogy papírozni kell, ha legálisan akarom.
Az r18a 140 LE-hez képest, így meglehet az r20a 150 LE-je vagy kicsit több is. Ha esetleg mégsem lenne elég a gyári teljesítmény, akkor gondolom össze lehet rakni tuning alkatrészekkel is.
De nyugodtan javítsatok ki. Nem igazán értek a témához.
2019. július 10. 22:01:01: megválaszolva LINSZTER +  által, → #50983 


2019. július 10. 21:46: Szerkesztve tonyihun +  által, megtekintés


Az eredeti hozzászólás
#50976 admin +  2019. június 17. 06:36:35 re: #50975 (tonyihun + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Biztos kivitelezhető lenne, de mennyit nyernél vele? 10-15 LE-t? Mindez mennyibe is kerülne? És még csak be se tudod egyszerűen papírozni.
2019. július 10. 21:44:51: megválaszolva tonyihun +  által, → #50982 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.46, 0.37, 0.32
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.034 mp, 22 query