spec én nem szeretek autót szereltetni. Higany javítgatja az autóimat, meg még van 1 srác aki a caddyt csinálta mert 120nál vezérműszíjat kicseréltettem (több volt a szervizkönybe irva de én már féltem) de alapvetően nem akarok autót javíttatni. nem véletlen hogy öreg autót nem használok, német autot is csak módjával.
Legyen olajcsere meg folydékok cseréje gumi csere, fékbetét csere azt kész.
2 hónapja asszony szólt hogy a mazdán valami sárga ég..
Megnézem check engine.
akkor már szidtam a hiroshimaiak anyukáját, szétesett a kocsi, árokba vele, mittudomén.
Kiolvastam a hibát akkor már kapkodtam a levegőt mert automatic transmission error volt, bameg hozzányúl valaki, szétesik vége örökre, bontóba kell tenni.
Azt leltem egybulletint ismert hiba gyári hibás az egyik nyomás szenzor.
olajteknő le, szenzort 4 csavar fogja csere és vissza, 30 perc a normaidő.
Igen ám, de HOZZÁ fog nyúlni valaki. Most 2 hónapja nincs hiba, nem ragadt be, de ha belegondolok abba hogy szét lesz szedve...
Na az ilyen "szerelőnek" kezét-lábát el kell törni (ha észreveszed) és soha többé felé nézni.
Nekem is rohadt sokáig tartott mire találtam normálisat/megbízhatót.......
Különben a másik agymenésem szerelőknél láttam:
Kifújja a levegő szűrőt sűrített levegővel.
Komolyan, megcsapnám az ilyen embert.
ha üzemi irányba fújja lazán áttolja a koszt rajta, ha meg a másik irányban akkor utána nem szűr annyira.. Mondjuk nekem is akkor tűnt fel igazán amikor a porszívót így pucoltam, ha nagyon megfujkálom akkor a 2. szűrő is jobban koszolódik, de hogy a szerelők honnan vették hogy a kompresszor használata = szűrő csere ezt nem fogom megérteni
még annyit hogy levegőszűrővel is érheti az embert meglepetés.. vettem valami japanparts vagy ilyesmi levegőszűrőt az accordba.
nem emeltem fel a szűrőházt nagyon, betoltam a szűrőt csavarom rá a tetejét, áhh mondom megnézem újra biztos jól tettem e be..
emelem fel jobban a szűrőház tetejét. opsz, a levegő szűrőnk egyik oldalán van egy bevágás, annak a szöge nem stimmelt.. kb egy ujjnyi helyen luk volt, ezt így legyártották kiadták.
Ha nem vagyok paranoiás akkor lazán 20-30e kmt elmegyek szűretlen levegővel..
csak ugye a levegőszűrő vizuális inspekcióval ellenőrizhető, egy olaj szűrő már kevéssé.
Na én pont mann filtert vettem egyszer a mazdába
Beindítottuk: vrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr,
majd elhalkult.. 1-2 nap állás után ezt csinálta mindig.
nem sokkal később le is cseréltem az olajat, gyárira.
Kierült a MANN filterben amit a 2013+ mazda 6hoz ajánl VAN VISSZACSAPÓ szelep.
A visszacsapó szelep ezen modellekbe nem kell, mert a szivattyú gyenge, és úgy van tervezve hogy a motornak a rugós szelep ellenállását ne kelljen legyőzni. Ezért lassabban épült fel az olajnyomás. most is van vrrr ez a motor konstrukciójából adódik, de kevesebb..
Tualjdonképpen ezért jó a gyári, mert ott azért tudják hogy mi kell a motornak.
azt persze nem tudom hogy nálam a caddyben milyen üzemanyag szűrő van, vagy mann vagy hecht vagy van még talán valami színes dolbozos filter, valamelyik az biztos De majd megnézem