HONDA fórum
2024. június 10. hétfő, 15:50,  Margit, Gréta Legújabb regisztráltunk: MDRBcivic 0 




A válaszok és azok válaszai a hozzászólásra, kifejtve
Téma neve
SPORT (kivéve foci) és egyéb szabadidős tevékenységek

#1448 Proper 0  2019. május 9. 09:03:19 re: #1445 (bejemves 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Hát ezt az O gyűrűs dolgot olyannak érzem , mintha olyan óvszert használnék ami a f..kam utolsó 3 centijére húznék.
Magyarán ettől még a váz és a középrész közé simán bemegy a retek, mivel 2-3 mm totál szabadon hagy.
Plusz mivel forognia kell a csapágy illesztett felületben, mikor össze rakja az ember. Az illesztésnek is lazábbnak kell lennie .
Plusz ha már merevség, miért nem 2 darabból áll csak?

Másik.
BB30 és PF 30 ugyan úgy szoros illesztésű.
Az amire Te gondolhatsz az olyan adapterek , amik angol menetes vázba rakva tudsz 30 mm hajtást rakni.

A merevséget Én a 30 mm tengelyre értettem, nem arra h milyen a középrész rögzítési módja.
Bár mivel a sokkal nagyobb a külső kerülete a a csapágyaknak, szerintem az is plusz lehetőséged ad.

#1445 bejemves 0  2019. május 9. 08:13:29 re: #1442 (Proper 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ennek a középrésznek nem az a lényege, hogy nem kell hozzá benyomató szerszám (cserébe úgyis kell másik), hanem elsősorban az, hogy a menet miatt bele lehet feszíteni a vázba, sokkal kevésbé hajlamos mozogni abban. Ez az egyik oka, amiért recsegnek, kattognak a pressfites középrészek.
Másodsorban pedig az O-gyűrű, ami - valamennyire - megakadályozza, hogy bemenjen a dzsuva a váz (vagy az abban lévő persely) és a csapágy háza közé, ami a recsegés másik oka.

A merevségről meg annyit, hogy ha te vakteszten megmondod, hogy éppen pressfites vagy nem pressfites középcsapággyal szerelt bringát tekersz, akkor emelem kalapom.
Legyen nagyobb az átmérő, oké, de tökéletesen megoldható lenne menetes középrésszel ugyan úgy, mint eddig. Lásd BB30 vs. PF30.

Az meg, hogy drágább a pressfit... nonszensz. Azaz drágább, a usernek fenntartani, mert egy illesztett furat sokkal könnyebben tönkremegy, mint egy menetes, nehezebb szerelni is. Gyártani meg olcsóbb, affelől ne aggódjál.
A gyártónak tipikus win-win helyzet.
2019. május 9. 09:03:19: megválaszolva Proper 0  által, → #1448 

#1442 Proper 0  2019. május 8. 10:23:33 re: #1440 (bejemves 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ez a Cannondale Ahead kupak pusztán dizájn.
Létezik belőle olyan is ami "sima".


Én megítélésem szerint egy menetet egyszerűbb elő állítani mint egy csapágy illesztett felületet.
Az meg h merevebb nem csak marketing, mivel lényegesen vastagabb a tengely. Nagyobb az a felület is ahol a hajtókar kapcsolódik a tengelyekhez.

Amit meg linkeltél Enduro középcsapágy, nem megoldás.
Hanem egy olyan középrész amihez nem kell behúzó. Cserébe egy illesztett felültben forgatnod kell az egyik csapágy házat, h össze tud szerelni.
2019. május 9. 08:13:29: megválaszolva bejemves 0  által, → #1445 

#1440 bejemves 0  2019. május 7. 20:37:23 re: #1435 (Proper 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ajj. Ezt írtad: "Nagyon egyszerűen. Mivel Cannondale, 1,5-ös a villanyak, Így bőven van hely a villanyak belsejében."

Én csak erre kérdeztem rá, mert nem értem, hogy miért nem mindegy a "kupak" alakjának szempontjából, hogy 1,5" a villanyak vagy sem. Ugyan ilyen kialakítás (ha indokolt lenne) az 1 1/8-nál nem férne el? Vagy a 1,5-os átmérő indokolja ezt a kialakítást?

A pressfitről meg annyit, hogy gyárilag összerakott bringákon is nagyon sokan szívnak vele. Kitalálták, mert sokkal olcsóbb egy illesztett furatot elkészíteni, mint a menetet belemunkálni a vázba. Aztán meg próbálják erőltetve magyarázni, hogy mennyivel merevebb, meg ilyen ökörségek.
Nem véletlenül születnek az ehhez hasonló próbálkozások a gyógyításra:

2019. május 8. 10:23:33: megválaszolva Proper 0  által, → #1442 


2019. május 7. 20:38: Szerkesztve bejemves 0  által, megtekintés

#1435 Proper 0  2019. május 7. 15:14:49 re: #1434 (bejemves 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ezt a régi módi dolgot nem értem.
Nem Ahead megoldásra gondolsz?

1,5 méret, pedig legfőképpen Lefty és Fatty miatt lett kitalálva. H a tűgörgős mechanika elférjen, illetve a lefty esetén a terhelés felvétel miatt.
Pár cég meg gyártott régen végig 1,5 villákat, mint a képen szereplő Rockshox is.
Ma már a legelterjedtebb a tappered. 1 1/8 felül alul meg 1,5.

Az összes olyan középrész rögzítési megoldás, ami szoros illesztésen alapszik szakértelmet, és szerszámozotságot igényel.
Ha ezek hiányoznak mindig is egy könnyen elbaszható rész lesz a kerékpáron.
2019. május 7. 20:37:23: megválaszolva bejemves 0  által, → #1440 

#1434 bejemves 0  2019. május 7. 15:05:31 re: #1431 (Proper 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nem az enyém ez a bringa. Se pressfites vázam, se cannondale-em nem volt és nem is lesz.
Tudom hogy néz ki a kupak alatt a történet, de továbbra sem értem, hogy mi a köze ennek ahhoz, hogy a villanyak felső része 1,5". Mi az akadálya, hogy egy klasszikus 1,1/8 ilyen kialakítású legyen? Vagy mi az akadálya, hogy az 1,5"-os villanyakra a stucni "régimódi" kupakkal legyen rögzítve?

Ha nem a Cannondale volt, akkor rehabilitálom a márkát, ettől független ritka egy elbaltázott konstrukció.

2019. május 7. 15:14:49: megválaszolva Proper 0  által, → #1435 


Az eredeti hozzászólás
#1431 Proper 0  2019. május 7. 14:54:34 re: #1430 (bejemves 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Szedd le a kupakot, és megérted mit írtam,
A pressfit nem a Cannondale szabványa. Ők a BB30at találták ki.


Egyébként meg ha ennyire szar, miért vetted meg?
2019. május 7. 15:05:31: megválaszolva bejemves 0  által, → #1434 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.41, 0.38, 0.31
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.088 mp, 13 query