A kupaknak tényleg csak az a szerepe, hogy összehúzza az egész szerkezetet, így annyi a lényeg, hogy a pereme felfeküdjön a villanyakon/alátéten és a villanyak/alátét szélénél lejjebb legyen a rózsás anya. Ha a kupak pereme körben felfekszik, akkor a közepe lehet süllyesztett. A 2000- es évek elején ilyen kisebb időfutam versenyeken gyakori látvány volt, hogy a gramm-mániások súlycsökkentés címszóval a verseny idejére nem is használtak kupakot, "mer' az is mínusz 3 gramm'. Ha összehúzta és a stucnit (kormányszár) rászorította, akkor a kupak nélkül is le tudott tekerni egy versenytávot. Olyan is volt, aki hegyi időmérőn, ahol egyáltalán nem volt sík rész a pályán, a nagy lánctányért is levette, mert plusz súly, akkor a gyorszáras nyeregbilincset csak addig kicserélte fix csavarosra, kormánybandázs is le...voltak dolgok, ezeken ma röhögünk, de akkor megcsinálták, és komolyan gondolták.
Így van, erre gondoltam. A működési elvét ismerem de nekem úgy rémlik mintha nem szabadna a kupaknak alacsonyabban lennie a kormányszár tetejénél. Sőt talán karbon nyaknál még mintha egy hézagolót ajánlanának is fölé.