A kupaknak tényleg csak az a szerepe, hogy összehúzza az egész szerkezetet, így annyi a lényeg, hogy a pereme felfeküdjön a villanyakon/alátéten és a villanyak/alátét szélénél lejjebb legyen a rózsás anya. Ha a kupak pereme körben felfekszik, akkor a közepe lehet süllyesztett. A 2000- es évek elején ilyen kisebb időfutam versenyeken gyakori látvány volt, hogy a gramm-mániások súlycsökkentés címszóval a verseny idejére nem is használtak kupakot, "mer' az is mínusz 3 gramm'. Ha összehúzta és a stucnit (kormányszár) rászorította, akkor a kupak nélkül is le tudott tekerni egy versenytávot. Olyan is volt, aki hegyi időmérőn, ahol egyáltalán nem volt sík rész a pályán, a nagy lánctányért is levette, mert plusz súly, akkor a gyorszáras nyeregbilincset csak addig kicserélte fix csavarosra, kormánybandázs is le...voltak dolgok, ezeken ma röhögünk, de akkor megcsinálták, és komolyan gondolták.
Hát ezt az O gyűrűs dolgot olyannak érzem , mintha olyan óvszert használnék ami a f..kam utolsó 3 centijére húznék.
Magyarán ettől még a váz és a középrész közé simán bemegy a retek, mivel 2-3 mm totál szabadon hagy.
Plusz mivel forognia kell a csapágy illesztett felületben, mikor össze rakja az ember. Az illesztésnek is lazábbnak kell lennie .
Plusz ha már merevség, miért nem 2 darabból áll csak?
Másik.
BB30 és PF 30 ugyan úgy szoros illesztésű.
Az amire Te gondolhatsz az olyan adapterek , amik angol menetes vázba rakva tudsz 30 mm hajtást rakni.
A merevséget Én a 30 mm tengelyre értettem, nem arra h milyen a középrész rögzítési módja.
Bár mivel a sokkal nagyobb a külső kerülete a a csapágyaknak, szerintem az is plusz lehetőséged ad.
Ennek a középrésznek nem az a lényege, hogy nem kell hozzá benyomató szerszám (cserébe úgyis kell másik), hanem elsősorban az, hogy a menet miatt bele lehet feszíteni a vázba, sokkal kevésbé hajlamos mozogni abban. Ez az egyik oka, amiért recsegnek, kattognak a pressfites középrészek.
Másodsorban pedig az O-gyűrű, ami - valamennyire - megakadályozza, hogy bemenjen a dzsuva a váz (vagy az abban lévő persely) és a csapágy háza közé, ami a recsegés másik oka.
A merevségről meg annyit, hogy ha te vakteszten megmondod, hogy éppen pressfites vagy nem pressfites középcsapággyal szerelt bringát tekersz, akkor emelem kalapom.
Legyen nagyobb az átmérő, oké, de tökéletesen megoldható lenne menetes középrésszel ugyan úgy, mint eddig. Lásd BB30 vs. PF30.
Az meg, hogy drágább a pressfit... nonszensz. Azaz drágább, a usernek fenntartani, mert egy illesztett furat sokkal könnyebben tönkremegy, mint egy menetes, nehezebb szerelni is. Gyártani meg olcsóbb, affelől ne aggódjál.
A gyártónak tipikus win-win helyzet.
Ez a Cannondale Ahead kupak pusztán dizájn.
Létezik belőle olyan is ami "sima".
Én megítélésem szerint egy menetet egyszerűbb elő állítani mint egy csapágy illesztett felületet.
Az meg h merevebb nem csak marketing, mivel lényegesen vastagabb a tengely. Nagyobb az a felület is ahol a hajtókar kapcsolódik a tengelyekhez.
Amit meg linkeltél Enduro középcsapágy, nem megoldás.
Hanem egy olyan középrész amihez nem kell behúzó. Cserébe egy illesztett felültben forgatnod kell az egyik csapágy házat, h össze tud szerelni.
Ajj. Ezt írtad: "Nagyon egyszerűen. Mivel Cannondale, 1,5-ös a villanyak, Így bőven van hely a villanyak belsejében."
Én csak erre kérdeztem rá, mert nem értem, hogy miért nem mindegy a "kupak" alakjának szempontjából, hogy 1,5" a villanyak vagy sem. Ugyan ilyen kialakítás (ha indokolt lenne) az 1 1/8-nál nem férne el? Vagy a 1,5-os átmérő indokolja ezt a kialakítást?
A pressfitről meg annyit, hogy gyárilag összerakott bringákon is nagyon sokan szívnak vele. Kitalálták, mert sokkal olcsóbb egy illesztett furatot elkészíteni, mint a menetet belemunkálni a vázba. Aztán meg próbálják erőltetve magyarázni, hogy mennyivel merevebb, meg ilyen ökörségek.
Nem véletlenül születnek az ehhez hasonló próbálkozások a gyógyításra:
Ezt a régi módi dolgot nem értem.
Nem Ahead megoldásra gondolsz?
1,5 méret, pedig legfőképpen Lefty és Fatty miatt lett kitalálva. H a tűgörgős mechanika elférjen, illetve a lefty esetén a terhelés felvétel miatt.
Pár cég meg gyártott régen végig 1,5 villákat, mint a képen szereplő Rockshox is.
Ma már a legelterjedtebb a tappered. 1 1/8 felül alul meg 1,5.
Az összes olyan középrész rögzítési megoldás, ami szoros illesztésen alapszik szakértelmet, és szerszámozotságot igényel.
Ha ezek hiányoznak mindig is egy könnyen elbaszható rész lesz a kerékpáron.
Nem az enyém ez a bringa. Se pressfites vázam, se cannondale-em nem volt és nem is lesz.
Tudom hogy néz ki a kupak alatt a történet, de továbbra sem értem, hogy mi a köze ennek ahhoz, hogy a villanyak felső része 1,5". Mi az akadálya, hogy egy klasszikus 1,1/8 ilyen kialakítású legyen? Vagy mi az akadálya, hogy az 1,5"-os villanyakra a stucni "régimódi" kupakkal legyen rögzítve?
Ha nem a Cannondale volt, akkor rehabilitálom a márkát, ettől független ritka egy elbaltázott konstrukció.
Próbálom a képet értelmezni. Akkor itt a kupak egy ilyen homorú, tölcsérszerű cucc, és ezért a csavar ill a kupak közepe igazából lejjebb van a stucni pereménél, de valójában ugyanúgy a stucni felső peremére fekszik fel és meghúzás közben így húzza össze a villát a vázzal és stucnival. Csak fura a kialakítása.
Mi köze ennek a villanyak átmérőjéhez? Gyanítom, ez megint valami idióta Cannondale találmány, aminek értelme nincs. De legalább nem olyan szopás, mint pl. a pressfit középcsapágy, ami tudtommal megintcsak ettől a gyártótól származik (hogy b*szódnának meg).
Nagyon egyszerűen.
Mivel Cannondale, 1,5-ös a villanyak, Így bőven van hely a villanyak belsejében. A kupak pereme meg a villany felett van, mivel a kormányszárra fekszik fel.
Így van, erre gondoltam. A működési elvét ismerem de nekem úgy rémlik mintha nem szabadna a kupaknak alacsonyabban lennie a kormányszár tetejénél. Sőt talán karbon nyaknál még mintha egy hézagolót ajánlanának is fölé.
Igen!Különben nem lehetne beállítani a villa "lógását" vagy is,hogy ne kotyogjon.A kupak szorítja a fellazított kormány nyakat össze.ha nagyon feszes akkor szorul,ha nagyon laza akkor meg kotyog a csapágy.Ha jó a beállítás akkor meg kell húzni a a két kis csavart és kész.
youtubon a kerékpárgurunak nagyon jó videói vannak egyébként.Az egyikben erről is van szó.Csak azért tudom,mert nekem eddig ismeretlen volt az olyan lánc amit oldalra feszegetve szét lehet pattintani,meg össze is.
Olyat ami vízálló! Először fostam,hogy be fog ázni,de nem.Pedig olyan esőben is tekertem ami monszun!Kollégám mondta is,hogy nem érti,hogy tudtam haza biciklizni,mikor neki a kocsiban a legnagyobb fokozaton járt az ablak törlő és nem látott ki a kocsiból! megállt,megvárta még elcsendesedik,utána ment csak tovább.
Volt egy másik egy kemény műanyag szélű,az is jó volt,csak abba már nem fért bele az új telefon.Ez meg "univerzális",szivacs lapokkal lehet kihézagolni a telefon alatt,hogy ne lötyögjön.
A felfogató lemezt most találtam,és pont passzolt.Normál esetben egy nagyon gagyi műanyag bilincses megoldás tartaná.
90%-os
Új hátsó kerék,lánc,jön az új első kerék is hozzá,sárvédőkre is beruháztam.Felkerült az új vízálló táska is ami meglepően nagy,a cuki bicikli pumpa is.A képen nincs rajta de már a telefon tartó is fent van.A hátsó lámpának kell néznem valami kis L alakú tartót a sárvédő tetejére.első lámpát kell rendelnem.A villa lockoló mechanikájában a rugó nincs jó helyen,így azt orvosolni kell,de a villa is felújítav az összes új tömítéssel,olajokkal,teló pumpával felfújva.Új fékbetétek.
Teszt üzem elmarad,mert a hegyen havazik és nincs kedvem össze b@szni a patyolat tiszta biciklit.