HONDA fórum
2024. június 10. hétfő, 11:02,  Margit, Gréta Legújabb regisztráltunk: MDRBcivic 0 




A válaszok és azok válaszai a hozzászólásra, kifejtve
Téma neve
SPORT (kivéve foci) és egyéb szabadidős tevékenységek

#1521 kuckuc 0  2019. szeptember 11. 10:49:30 re: #1425 (Sermi 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
A kupaknak tényleg csak az a szerepe, hogy összehúzza az egész szerkezetet, így annyi a lényeg, hogy a pereme felfeküdjön a villanyakon/alátéten és a villanyak/alátét szélénél lejjebb legyen a rózsás anya. Ha a kupak pereme körben felfekszik, akkor a közepe lehet süllyesztett. A 2000- es évek elején ilyen kisebb időfutam versenyeken gyakori látvány volt, hogy a gramm-mániások súlycsökkentés címszóval a verseny idejére nem is használtak kupakot, "mer' az is mínusz 3 gramm'. Ha összehúzta és a stucnit (kormányszár) rászorította, akkor a kupak nélkül is le tudott tekerni egy versenytávot. Olyan is volt, aki hegyi időmérőn, ahol egyáltalán nem volt sík rész a pályán, a nagy lánctányért is levette, mert plusz súly, akkor a gyorszáras nyeregbilincset csak addig kicserélte fix csavarosra, kormánybandázs is le...voltak dolgok, ezeken ma röhögünk, de akkor megcsinálták, és komolyan gondolták.

#1448 Proper 0  2019. május 9. 09:03:19 re: #1445 (bejemves 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Hát ezt az O gyűrűs dolgot olyannak érzem , mintha olyan óvszert használnék ami a f..kam utolsó 3 centijére húznék.
Magyarán ettől még a váz és a középrész közé simán bemegy a retek, mivel 2-3 mm totál szabadon hagy.
Plusz mivel forognia kell a csapágy illesztett felületben, mikor össze rakja az ember. Az illesztésnek is lazábbnak kell lennie .
Plusz ha már merevség, miért nem 2 darabból áll csak?

Másik.
BB30 és PF 30 ugyan úgy szoros illesztésű.
Az amire Te gondolhatsz az olyan adapterek , amik angol menetes vázba rakva tudsz 30 mm hajtást rakni.

A merevséget Én a 30 mm tengelyre értettem, nem arra h milyen a középrész rögzítési módja.
Bár mivel a sokkal nagyobb a külső kerülete a a csapágyaknak, szerintem az is plusz lehetőséged ad.

#1445 bejemves 0  2019. május 9. 08:13:29 re: #1442 (Proper 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ennek a középrésznek nem az a lényege, hogy nem kell hozzá benyomató szerszám (cserébe úgyis kell másik), hanem elsősorban az, hogy a menet miatt bele lehet feszíteni a vázba, sokkal kevésbé hajlamos mozogni abban. Ez az egyik oka, amiért recsegnek, kattognak a pressfites középrészek.
Másodsorban pedig az O-gyűrű, ami - valamennyire - megakadályozza, hogy bemenjen a dzsuva a váz (vagy az abban lévő persely) és a csapágy háza közé, ami a recsegés másik oka.

A merevségről meg annyit, hogy ha te vakteszten megmondod, hogy éppen pressfites vagy nem pressfites középcsapággyal szerelt bringát tekersz, akkor emelem kalapom.
Legyen nagyobb az átmérő, oké, de tökéletesen megoldható lenne menetes középrésszel ugyan úgy, mint eddig. Lásd BB30 vs. PF30.

Az meg, hogy drágább a pressfit... nonszensz. Azaz drágább, a usernek fenntartani, mert egy illesztett furat sokkal könnyebben tönkremegy, mint egy menetes, nehezebb szerelni is. Gyártani meg olcsóbb, affelől ne aggódjál.
A gyártónak tipikus win-win helyzet.
2019. május 9. 09:03:19: megválaszolva Proper 0  által, → #1448 

#1442 Proper 0  2019. május 8. 10:23:33 re: #1440 (bejemves 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ez a Cannondale Ahead kupak pusztán dizájn.
Létezik belőle olyan is ami "sima".


Én megítélésem szerint egy menetet egyszerűbb elő állítani mint egy csapágy illesztett felületet.
Az meg h merevebb nem csak marketing, mivel lényegesen vastagabb a tengely. Nagyobb az a felület is ahol a hajtókar kapcsolódik a tengelyekhez.

Amit meg linkeltél Enduro középcsapágy, nem megoldás.
Hanem egy olyan középrész amihez nem kell behúzó. Cserébe egy illesztett felültben forgatnod kell az egyik csapágy házat, h össze tud szerelni.
2019. május 9. 08:13:29: megválaszolva bejemves 0  által, → #1445 

#1440 bejemves 0  2019. május 7. 20:37:23 re: #1435 (Proper 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ajj. Ezt írtad: "Nagyon egyszerűen. Mivel Cannondale, 1,5-ös a villanyak, Így bőven van hely a villanyak belsejében."

Én csak erre kérdeztem rá, mert nem értem, hogy miért nem mindegy a "kupak" alakjának szempontjából, hogy 1,5" a villanyak vagy sem. Ugyan ilyen kialakítás (ha indokolt lenne) az 1 1/8-nál nem férne el? Vagy a 1,5-os átmérő indokolja ezt a kialakítást?

A pressfitről meg annyit, hogy gyárilag összerakott bringákon is nagyon sokan szívnak vele. Kitalálták, mert sokkal olcsóbb egy illesztett furatot elkészíteni, mint a menetet belemunkálni a vázba. Aztán meg próbálják erőltetve magyarázni, hogy mennyivel merevebb, meg ilyen ökörségek.
Nem véletlenül születnek az ehhez hasonló próbálkozások a gyógyításra:

2019. május 8. 10:23:33: megválaszolva Proper 0  által, → #1442 


2019. május 7. 20:38: Szerkesztve bejemves 0  által, megtekintés

#1437 Higany +  2019. május 7. 19:20:48 re: #1433 (Proper 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Lehet, nemtom. Az én cangámon ok, bb30 van, de amúgy minden szokványos rajta. Sztem.:)

#1435 Proper 0  2019. május 7. 15:14:49 re: #1434 (bejemves 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ezt a régi módi dolgot nem értem.
Nem Ahead megoldásra gondolsz?

1,5 méret, pedig legfőképpen Lefty és Fatty miatt lett kitalálva. H a tűgörgős mechanika elférjen, illetve a lefty esetén a terhelés felvétel miatt.
Pár cég meg gyártott régen végig 1,5 villákat, mint a képen szereplő Rockshox is.
Ma már a legelterjedtebb a tappered. 1 1/8 felül alul meg 1,5.

Az összes olyan középrész rögzítési megoldás, ami szoros illesztésen alapszik szakértelmet, és szerszámozotságot igényel.
Ha ezek hiányoznak mindig is egy könnyen elbaszható rész lesz a kerékpáron.
2019. május 7. 20:37:23: megválaszolva bejemves 0  által, → #1440 

#1434 bejemves 0  2019. május 7. 15:05:31 re: #1431 (Proper 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nem az enyém ez a bringa. Se pressfites vázam, se cannondale-em nem volt és nem is lesz.
Tudom hogy néz ki a kupak alatt a történet, de továbbra sem értem, hogy mi a köze ennek ahhoz, hogy a villanyak felső része 1,5". Mi az akadálya, hogy egy klasszikus 1,1/8 ilyen kialakítású legyen? Vagy mi az akadálya, hogy az 1,5"-os villanyakra a stucni "régimódi" kupakkal legyen rögzítve?

Ha nem a Cannondale volt, akkor rehabilitálom a márkát, ettől független ritka egy elbaltázott konstrukció.

2019. május 7. 15:14:49: megválaszolva Proper 0  által, → #1435 

#1433 Proper 0  2019. május 7. 15:02:39 re: #1432 (Higany + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ott a pont.

Cannondale soha se a szokványos megoldásairól volt híres.
2019. május 7. 19:20:48: megválaszolva Higany +  által, → #1437 

#1432 Higany +  2019. május 7. 15:00:41 re: #1429 (Proper 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Próbálom a képet értelmezni. Akkor itt a kupak egy ilyen homorú, tölcsérszerű cucc, és ezért a csavar ill a kupak közepe igazából lejjebb van a stucni pereménél, de valójában ugyanúgy a stucni felső peremére fekszik fel és meghúzás közben így húzza össze a villát a vázzal és stucnival. Csak fura a kialakítása.
2019. május 7. 15:02:39: megválaszolva Proper 0  által, → #1433 

#1431 Proper 0  2019. május 7. 14:54:34 re: #1430 (bejemves 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Szedd le a kupakot, és megérted mit írtam,
A pressfit nem a Cannondale szabványa. Ők a BB30at találták ki.


Egyébként meg ha ennyire szar, miért vetted meg?
2019. május 7. 15:05:31: megválaszolva bejemves 0  által, → #1434 

#1430 bejemves 0  2019. május 7. 14:48:46 re: #1429 (Proper 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Mi köze ennek a villanyak átmérőjéhez? Gyanítom, ez megint valami idióta Cannondale találmány, aminek értelme nincs. De legalább nem olyan szopás, mint pl. a pressfit középcsapágy, ami tudtommal megintcsak ettől a gyártótól származik (hogy b*szódnának meg).
2019. május 7. 14:54:34: megválaszolva Proper 0  által, → #1431 

#1429 Proper 0  2019. május 7. 14:22:02 re: #1428 (Higany + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nagyon egyszerűen.
Mivel Cannondale, 1,5-ös a villanyak, Így bőven van hely a villanyak belsejében. A kupak pereme meg a villany felett van, mivel a kormányszárra fekszik fel.
2019. május 7. 15:00:41: megválaszolva Higany +  által, → #1432 
2019. május 7. 14:48:46: megválaszolva bejemves 0  által, → #1430 

#1428 Higany +  2019. május 6. 23:40:50 re: #1421 (ólomlábú + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ha benne van a stucniban a kupak, hogy húzza össze a kormánycsapágyat? Én ilyet még nem láttam.:)
2019. május 7. 14:22:02: megválaszolva Proper 0  által, → #1429 

#1426 Sermi 0  2019. május 6. 20:28:43 re: #1425 (Sermi 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Na itt a 2-es pontban (Check the clearance) írnak arról amire gondoltam:
How to adjust your threadless headset

Itt az előző bringámon hagytam bőven fölötte. [SMIL:/smile2.gif]


Ha valakit érdekel a Focusomról anno írtam egy bemutató cikket: Focus Culebro SL 2.0 2014


2019. május 6. 20:31: Szerkesztve Sermi 0  által, megtekintés

#1425 Sermi 0  2019. május 6. 20:22:29 re: #1424 (bejemves 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Így van, erre gondoltam. A működési elvét ismerem de nekem úgy rémlik mintha nem szabadna a kupaknak alacsonyabban lennie a kormányszár tetejénél. Sőt talán karbon nyaknál még mintha egy hézagolót ajánlanának is fölé.
2019. szeptember 11. 10:49:30: megválaszolva kuckuc 0  által, → #1521 
2019. május 6. 20:28:43: megválaszolva Sermi 0  által, → #1426 

#1424 bejemves 0  2019. május 6. 20:19:59 re: #1423 (ólomlábú + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ilyen süllyesztett, furcsa alakú ahead kupkaot én sem láttam még semmin. Szerintem erre irányult a kérdés.
2019. május 6. 20:22:29: megválaszolva Sermi 0  által, → #1425 

#1423 ólomlábú +  2019. május 6. 20:01:26 re: #1422 (Sermi 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Igen!Különben nem lehetne beállítani a villa "lógását" vagy is,hogy ne kotyogjon.A kupak szorítja a fellazított kormány nyakat össze.ha nagyon feszes akkor szorul,ha nagyon laza akkor meg kotyog a csapágy.Ha jó a beállítás akkor meg kell húzni a a két kis csavart és kész.
youtubon a kerékpárgurunak nagyon jó videói vannak egyébként.Az egyikben erről is van szó.Csak azért tudom,mert nekem eddig ismeretlen volt az olyan lánc amit oldalra feszegetve szét lehet pattintani,meg össze is.
2019. május 6. 20:19:59: megválaszolva bejemves 0  által, → #1424 

#1422 Sermi 0  2019. május 6. 19:23:01 re: #1421 (ólomlábú + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Gyárilag szabályos hogy a villanyak kupakja alacsonyabban van mint a stucni teteje? [SMIL:/smile3.gif]
2019. május 6. 20:01:26: megválaszolva ólomlábú +  által, → #1423 

#1421 ólomlábú +  2019. május 6. 18:34:11 re: #1420 (Czimby + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Olyat ami vízálló! :) Először fostam,hogy be fog ázni,de nem.Pedig olyan esőben is tekertem ami monszun!Kollégám mondta is,hogy nem érti,hogy tudtam haza biciklizni,mikor neki a kocsiban a legnagyobb fokozaton járt az ablak törlő és nem látott ki a kocsiból! :D :D megállt,megvárta még elcsendesedik,utána ment csak tovább.


Volt egy másik egy kemény műanyag szélű,az is jó volt,csak abba már nem fért bele az új telefon.Ez meg "univerzális",szivacs lapokkal lehet kihézagolni a telefon alatt,hogy ne lötyögjön.
A felfogató lemezt most találtam,és pont passzolt.Normál esetben egy nagyon gagyi műanyag bilincses megoldás tartaná.
2019. május 6. 23:40:50: megválaszolva Higany +  által, → #1428 
2019. május 6. 19:23:01: megválaszolva Sermi 0  által, → #1422 

#1420 Czimby +  2019. május 5. 23:17:42 re: #1419 (ólomlábú + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Teló tartót milyet kapott?
2019. május 6. 18:34:11: megválaszolva ólomlábú +  által, → #1421 


Az eredeti hozzászólás
#1419 ólomlábú +  2019. május 5. 17:20:54    ‹›   →  ↑  0 | rejt
90%-os :)
Új hátsó kerék,lánc,jön az új első kerék is hozzá,sárvédőkre is beruháztam.Felkerült az új vízálló táska is ami meglepően nagy,a cuki bicikli pumpa is.A képen nincs rajta de már a telefon tartó is fent van.A hátsó lámpának kell néznem valami kis L alakú tartót a sárvédő tetejére.első lámpát kell rendelnem.A villa lockoló mechanikájában a rugó nincs jó helyen,így azt orvosolni kell,de a villa is felújítav az összes új tömítéssel,olajokkal,teló pumpával felfújva.Új fékbetétek.
Teszt üzem elmarad,mert a hegyen havazik és nincs kedvem össze b@szni a patyolat tiszta biciklit.




2019. május 5. 23:17:42: megválaszolva Czimby +  által, → #1420 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.47, 0.48, 0.41
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.089 mp, 28 query