A Civic az alsó középkategória, az Accord a középkategóriás.
A 3800-as fordulat 150-nél sztem oké, az ilyen 1.4-1.6 motorok 4000-et szoktak forogni 130-nál..
Erdekes mindket tema, hagy mondjam el a velemenyem en is
1) Gyari alkatresz vs nem gyari alkatresz
En teljesen mas teruleten dolgozok, nem ertek az autoszereleshez, fogalmam sincs, h mitol megy egy auto. En felhasznalo vagyok, csak menni tudok veluk es kesz. Menni viszont imadok veluk
Fiatal koromban volt egy Opel Astra GSI-m, fiatal korom alom autoja. Sok gyujtes utan tudtam megvenni egy szep peldanyt svajcbol, 2001-ben 65k km-rel.
Atom volt, olyan volt mintha uj lenne, rottam vele a km-eket minden szuper volt. Mindenhol padlogazzal jartam, allandoan nyikorogtak a gumik minden kanyarban Nagyon kapott szegeny kocsi
Aztan ahogy korosodott az auto (200k km folott), ugy romlott el benne ez+az, vittem a sima falubeli szerelohoz, aki ugye ra volt allva arra, hogy mindent olcsoba' kell megoldani es vettuk bele a faxabbnal faxabb utangyarotott alkatreszeket...
Feltekgelyek, ilyen csuklo, olyan csuklo, ilyen csapagy, olyan csapagy, flexicso a kipufogohoz ...Idovel azt vettem eszre, hogy az egesz auto egy nagy rakas xar, itt log, ott log, megint feltengelyt kell cseelni 50k km utan, stb...
Az elet ugy hozta, hogy az egyik legjobb baratomtol vettem egy Ford Focus-t, 2 literes benzinest, 10k km-rel, 5 evesen. Az autoba vegig csak gyari alkatreszek kerultek (a pollenszurot kiveve). A mai nap 220k km van benne es teljesen vallalhato az auto. Nemhinnem, h ez azert van, mert a Ford ennyivel jobb minosegu volna.
Szoval szerintem megeri gyari alkatreszt tenni bele. Legalabbis NEKEM. Nekem, aki nem ert hozza. Leszarom, h milyen cso kell hozza, az a fontos, h menjen sokaig es ne xarjon be minden kirandulaskor.
(Ertem egyebkent a masik oldalt is. Van az autoszerelo, aki tokeletesen tudja, h hova szabad utangyartott alkatreszt es hova nem. De lehet, h oda is azt teszi ahova nem kene, mert ha 50k km utan beszarik az utangyartott, akkor megint kicsereli 10p alatt maganak es megy tovabb... Nekem viszont megint kiesett a kocsi 2 napra, mar masodszor fizetem ki a szerelo dijat, stb...)
Aztan ahogy idosodom ez az erzes egyre erosebb lett bennem, valahogy egyre inkabb eloterbe kerult a megbizhatosag, ugyhogy akkor vettem az Accord-ot. 8 gen, FL, 2.4 benzin automata. Eletem legjobb dontesenek tartom a mai napig. 110k km-rel vettem, most van benne 190k es meg mindig tok olyan mintha uj lenne szerintem. Ez elobb emlitettem, h a Fordban 220k van. Hat ahhoz kepest az Accord fenyevekkel jobban birja a strapat, soha semmi baja nem volt, a mai napig gyonyoru hangja van, es szerintem ugyanugy megy mint uj koraban, nem eszi az olajat es meg szinte vilagosbarna amikor lecsereljuk 10k km utan.
2) Aztan itt kanyarodnek at a Civic vs Accord temara
A fatereknal az autojuk lassan kidol a sorbol, ugyhogy a Ford-ot nekik adom, nekunk meg kell ugye egy 2. kocsi amivel az asszony hurcolja a gyerekeket ide-oda ... Szoval 2 hete vettunk egy 9 gen (FK2) Civic-et, 1.8 benzin. A hetvegen fel is avattuk, mentunk vele gyorbe csaladostul. Raalltam 150-re a palyan ahogy szoktam es rajottunk, h HANGOS . Nagyon porog a motorja (3800 rpm @ 150km/h ).
Pocsekul szol benne a hifi, nem jegyzi meg az ulespoziciot , olyan nyers a motor hangja is es szerintem kicsit jobban leszigetelhettek volna...
Ezek jutottak az eszembe...
Mondom: mieeeezzzzzz ?????
Aztan rajottem a lenyegre: az Accord nagyon elkenyeztetett
Cserebe viszont kuuurvajoo a kanyarokban, konnyebb, feszesebb a futomu, atom a valtoja, megint ott tartok mint fiatal koromban, h ejjel amikor mindenki elmegy aludni kimegyek nyomni vele egy par durva kort a kornyeken Szoval lassan meghaverkodtunk 2 het alatt. Tudom, h hol a helye, tudom, h mit varhatok tole, tudom mire valo, tudom, h mi miert van ugy, ahogy ..
Szoval tok mas kocsi a ketto. Erzodik, h az Accord joval magasabb szintet kepvisel szerintem. A civic meg kozepkategorias kocsi. Nemetorszagba tovabbra is az Accorddal fogunk menni
No, szoval ez volt az en velemenyem a 2 temaban, nemtudom, h ezt osztjatok-e vagy sem
Nekem volt a felsoroltak közül mindegyik. (kivéve a 8gen accord)
Teljesen más autó az fn2, és a 8gen accord.
2 x 25km-en én biztos, hogy az FN2-őt választanám a helyedben.
(Én egy dolgot nem szeretek az FN-be, hogy nagyon rövidek a fokozatok. Ha napi 100km-t kellene mennem, akkor biztosan nem azt választanám.)
A 8gen accord motorja nagyon is szereti zabálni az olajat. Sokaknak már új kora óta eszi. Facebook-os csoportokba ha belenézel, nem egy 8gen 2.4 tulaj számol be 2-3e km-enként 1 liter olaj fogyasztásról. Pár ilyen leírást le is mentettem magamnak. Én emiatt fázok a 8gen accord 2.4 vásárlásától.
Több ismerősömnek van 2.4 8gen accord, a fogyasztása városban stabilan 12-13 liter.
A legnagyobb baj, hogy nehezen engedem a VTi feeling-et... Az első ötletem egy FN2 volt, de azt valószínűleg utálnám hosszú távon a 3 ajtó miatt.
Mivel mindenképpen Honda, így jött az Accord mint ötlet, mondjuk a TypeS-hez nem feltétlenül ragaszkodom, nekem az Exe is megfelelne 2.4-el, vagy a jövőbeni igényekhez igazodva a dízel, csak a 8gen dízel DPF-es, +1 nyűg...
Egy Accord-tól nem feltétlenül várok érces motorhangot és 8sec-es gyorsulást, csak egy kellő rugalmasságot 100km/h felett is.
Meglátjuk...