HONDA fórum
2024. július 1. hétfő, 21:26,  Annamária, Tihamér Legújabb regisztráltunk: jeklizoltan 0 




A válaszok és azok válaszai a hozzászólásra, kifejtve
Téma neve

#137255 integra_type_r 0  2019. április 18. 20:13:38 re: #137229 (WhiteDevil_VTi + )  ←  ‹›  0 | rejt
az n22b1 nagyon jó motor, nem kell tőle félni...
mielőtt megveszed a dpf-et olvastasd ki a szervízben...koromszint, regenerálás óta megtett km, stb...
így látod milyen állapotban van...
ha határeset bele tudod alkudni az újat az árába...és kész...


#137253 Kázmér +  2019. április 17. 19:00:47 re: #137236 (glPopMatrix + )  ←  ‹›  0 | rejt
Nekem 7 gen van, az öcsémnek 8 gen.Vezetem eleget mindkettőt. Nekem egy pillanatra sem jut eszembe, h pont a beltér van minőségibb anyagból a 8-nál. éppen ezt mondtam az öcsémnek, hogy hogy a picsába tudták elrontani az előző szériájét . Nem mondom rossznak, de sztem visszalépés.

#137251 grego +  2019. április 17. 17:25:29 re: #137250 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›  +1 | rejt
Meg a K20 CTR-ek 2001-től 2011-ig :D

#137250 KawaBazsy 0  2019. április 17. 16:51:34 re: #137248 (Mitya 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
A Civic az alsó középkategória, az Accord a középkategóriás.
A 3800-as fordulat 150-nél sztem oké, az ilyen 1.4-1.6 motorok 4000-et szoktak forogni 130-nál..
2019. április 17. 17:25:29: megválaszolva grego +  által, → #137251 

#137249 Dontwalk +  2019. április 17. 16:25:33 re: #137244 (glPopMatrix + )  ←  ‹›  0 | rejt

-kormány
-váltógomb ugyanez
-szétkopó ülések
-az tök új volt, hogy hondatalin a 8genek lámpái szépen sárgultak mint a kukorica

#137248 Mitya 0  2019. április 17. 16:14:59 re: #137246 (White + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Erdekes mindket tema, hagy mondjam el a velemenyem en is

1) Gyari alkatresz vs nem gyari alkatresz
En teljesen mas teruleten dolgozok, nem ertek az autoszereleshez, fogalmam sincs, h mitol megy egy auto. En felhasznalo vagyok, csak menni tudok veluk es kesz. Menni viszont imadok veluk :)

Fiatal koromban volt egy Opel Astra GSI-m, fiatal korom alom autoja. Sok gyujtes utan tudtam megvenni egy szep peldanyt svajcbol, 2001-ben 65k km-rel.
Atom volt, olyan volt mintha uj lenne, rottam vele a km-eket minden szuper volt. Mindenhol padlogazzal jartam, allandoan nyikorogtak a gumik minden kanyarban :) Nagyon kapott szegeny kocsi :)

Aztan ahogy korosodott az auto (200k km folott), ugy romlott el benne ez+az, vittem a sima falubeli szerelohoz, aki ugye ra volt allva arra, hogy mindent olcsoba' kell megoldani es vettuk bele a faxabbnal faxabb utangyarotott alkatreszeket...

Feltekgelyek, ilyen csuklo, olyan csuklo, ilyen csapagy, olyan csapagy, flexicso a kipufogohoz ...Idovel azt vettem eszre, hogy az egesz auto egy nagy rakas xar, itt log, ott log, megint feltengelyt kell cseelni 50k km utan, stb...

Az elet ugy hozta, hogy az egyik legjobb baratomtol vettem egy Ford Focus-t, 2 literes benzinest, 10k km-rel, 5 evesen. Az autoba vegig csak gyari alkatreszek kerultek (a pollenszurot kiveve). A mai nap 220k km van benne es teljesen vallalhato az auto. Nemhinnem, h ez azert van, mert a Ford ennyivel jobb minosegu volna.

Szoval szerintem megeri gyari alkatreszt tenni bele. Legalabbis NEKEM. Nekem, aki nem ert hozza. Leszarom, h milyen cso kell hozza, az a fontos, h menjen sokaig es ne xarjon be minden kirandulaskor.

(Ertem egyebkent a masik oldalt is. Van az autoszerelo, aki tokeletesen tudja, h hova szabad utangyartott alkatreszt es hova nem. De lehet, h oda is azt teszi ahova nem kene, mert ha 50k km utan beszarik az utangyartott, akkor megint kicsereli 10p alatt maganak es megy tovabb... Nekem viszont megint kiesett a kocsi 2 napra, mar masodszor fizetem ki a szerelo dijat, stb...)

Aztan ahogy idosodom ez az erzes egyre erosebb lett bennem, valahogy egyre inkabb eloterbe kerult a megbizhatosag, ugyhogy akkor vettem az Accord-ot. 8 gen, FL, 2.4 benzin automata. Eletem legjobb dontesenek tartom a mai napig. 110k km-rel vettem, most van benne 190k es meg mindig tok olyan mintha uj lenne szerintem. Ez elobb emlitettem, h a Fordban 220k van. Hat ahhoz kepest az Accord fenyevekkel jobban birja a strapat, soha semmi baja nem volt, a mai napig gyonyoru hangja van, es szerintem ugyanugy megy mint uj koraban, nem eszi az olajat es meg szinte vilagosbarna amikor lecsereljuk 10k km utan.


2) Aztan itt kanyarodnek at a Civic vs Accord temara

A fatereknal az autojuk lassan kidol a sorbol, ugyhogy a Ford-ot nekik adom, nekunk meg kell ugye egy 2. kocsi amivel az asszony hurcolja a gyerekeket ide-oda ... Szoval 2 hete vettunk egy 9 gen (FK2) Civic-et, 1.8 benzin. A hetvegen fel is avattuk, mentunk vele gyorbe csaladostul. Raalltam 150-re a palyan ahogy szoktam es rajottunk, h HANGOS :) . Nagyon porog a motorja (3800 rpm @ 150km/h ).

Pocsekul szol benne a hifi, nem jegyzi meg az ulespoziciot , olyan nyers a motor hangja is es szerintem kicsit jobban leszigetelhettek volna... :)

Ezek jutottak az eszembe...

Mondom: mieeeezzzzzz ?????

Aztan rajottem a lenyegre: az Accord nagyon elkenyeztetett :)

Cserebe viszont kuuurvajoo a kanyarokban, konnyebb, feszesebb a futomu, atom a valtoja, megint ott tartok mint fiatal koromban, h ejjel amikor mindenki elmegy aludni kimegyek nyomni vele egy par durva kort a kornyeken :) Szoval lassan meghaverkodtunk 2 het alatt. Tudom, h hol a helye, tudom, h mit varhatok tole, tudom mire valo, tudom, h mi miert van ugy, ahogy ..

Szoval tok mas kocsi a ketto. Erzodik, h az Accord joval magasabb szintet kepvisel szerintem. A civic meg kozepkategorias kocsi. Nemetorszagba tovabbra is az Accorddal fogunk menni :)

No, szoval ez volt az en velemenyem a 2 temaban, nemtudom, h ezt osztjatok-e vagy sem :)

2019. április 17. 16:51:34: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #137250 

#137246 White +  2019. április 17. 15:52:58 re: #137240 (WhiteDevil_VTi + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nekem volt a felsoroltak közül mindegyik. (kivéve a 8gen accord) [SMIL:/szetvert.gif]
Teljesen más autó az fn2, és a 8gen accord.

2 x 25km-en én biztos, hogy az FN2-őt választanám a helyedben.
(Én egy dolgot nem szeretek az FN-be, hogy nagyon rövidek a fokozatok. Ha napi 100km-t kellene mennem, akkor biztosan nem azt választanám.)

A 8gen accord motorja nagyon is szereti zabálni az olajat. Sokaknak már új kora óta eszi. Facebook-os csoportokba ha belenézel, nem egy 8gen 2.4 tulaj számol be 2-3e km-enként 1 liter olaj fogyasztásról. Pár ilyen leírást le is mentettem magamnak. :) Én emiatt fázok a 8gen accord 2.4 vásárlásától.
Több ismerősömnek van 2.4 8gen accord, a fogyasztása városban stabilan 12-13 liter.
2019. április 17. 16:14:59: megválaszolva Mitya 0  által, → #137248 

#137245 Gergice +  2019. április 17. 15:44:33 re: #137239 (WhiteDevil_VTi + )  ←  ‹›  0 | rejt
7,5 - 12 liter
Attól függ, hogy hol és hogy használod

#137244 glPopMatrix +  2019. április 17. 15:44:23 re: #137243 (Dontwalk + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A motorról nem beszélt senki, a belső anyaghasználatról volt szó. Egy dolgot hoztál fel ami rosszabb, az pedig a kormány minősége, ami valóban helytálló. Ezen kívül véleményem szerint előrelépés volt anyaghasználatban, a habosított műanyag is előrelépés szerintem, nem visszalépés.
2019. április 17. 16:25:33: megválaszolva Dontwalk +  által, → #137249 

#137243 Dontwalk +  2019. április 17. 14:46:34 re: #137236 (glPopMatrix + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ebben nem fogunk egyet érteni. A Honda texturális mélyrepülése a 7 gen accordok után kezdődött el. Nekem is puha műanyag a műszerfal. Nem a klasszik habosított de puha. Bár ha pont kopogna azt is lefosnám mert nem kopogtatom sosem.
Nekem nem zörög a kesztyűtartóm a tipikus lógását meg meg lehet oldani.
Ugyanakkor a 2.4-es motoron meg nem értem miért keleltt egy elbaszó változtatást csinálni. A K24A szériának semmi baja...
2019. április 17. 15:44:23: megválaszolva glPopMatrix +  által, → #137244 

#137240 WhiteDevil_VTi +  2019. április 17. 14:18:13 re: #137237 (zolynet + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A legnagyobb baj, hogy nehezen engedem a VTi feeling-et... Az első ötletem egy FN2 volt, de azt valószínűleg utálnám hosszú távon a 3 ajtó miatt.
Mivel mindenképpen Honda, így jött az Accord mint ötlet, mondjuk a TypeS-hez nem feltétlenül ragaszkodom, nekem az Exe is megfelelne 2.4-el, vagy a jövőbeni igényekhez igazodva a dízel, csak a 8gen dízel DPF-es, +1 nyűg...
Egy Accord-tól nem feltétlenül várok érces motorhangot és 8sec-es gyorsulást, csak egy kellő rugalmasságot 100km/h felett is.
Meglátjuk...
2019. április 17. 15:52:58: megválaszolva White +  által, → #137246 

#137239 WhiteDevil_VTi +  2019. április 17. 14:11:37 re: #137233 (Gergice + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A fogyasztása milyen az automatának?
2019. április 17. 15:44:33: megválaszolva Gergice +  által, → #137245 

#137238 WhiteDevil_VTi +  2019. április 17. 14:10:43 re: #137234 (glPopMatrix + )  ←  ‹›  0 | rejt
Akárhogy is gondolkodom, ha már 8gen, abból a 2.0 a legjózanabb választás manuális váltóval, amivel talán a legkevesebb gond lenne. De feltételezem, hogy a VTi-hez képest lomha, ezért nézegetek 2.4-et. Nem is feltétlenül a gyorsulás a lényeg, inkább a rugalmasság, hogy ha kell, 100km/h felett is meginduljon szépen. Aztán ott a távolság amit írtam, 2x50km-hez már lehet, hogy jobb lenne a dízel (A DPF miatt inkább akkor 7gen.), amitől alapvetően rettegek... (Mert még sohasem volt dízel autóm.)
Hát nehéz szülés lesz...

#137237 zolynet +  2019. április 17. 13:14:46 re: #137229 (WhiteDevil_VTi + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Civic Vti-ből ültem át 7gen 2.4 ats-be, jobban mondva 2évig mindkét autóm megvolt.
Azt kell mondjam, hogy az accord a kis "pöckölés" után (reflash, cai, sportkat) jobban ment mint a vti. Biztos a nagy köbcenti is belejátszott, de azt éreztem hogy simán odavágja a reszelt civicemet. Bő 8hónapja nincs meg a vti és nem hiányzik, mondjuk a feszessége és a hangja néha igen, de nincs még az a jajjminekadtamel érzés.
Borzasztóan tartják az árukat az accord type s-ek, ami nekem illetve akinek van annak jó aki most akar venni az meg néz hogy miért kerül még mindig 3millába egy FL Type S.
Egyik ismerősöm is keres, kevés kilóméterest hosszú távra, nézzük az europai kínálatot, ritka a FL.
Nem félnék egy 8gen ats-től sem, nem volt annyi drasztikus eset h rá lehessen mondani hogy egy olajzabáló.
Viszont 2x50km-re már nem biztos hogy benzintest vennék, csak ha fizetik az utiköltséget.
2019. április 17. 14:18:13: megválaszolva WhiteDevil_VTi +  által, → #137240 

#137236 glPopMatrix +  2019. április 17. 12:34:35 re: #137235 (Dontwalk + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A kormány valóban jobban kopik. Normál használat mellett is 100.000 körül már kopik, a 7gen meg 200-nál kezd el...
A stb. az mit takar?
A 7 genben meg zörög és lóg a kesztyűtartó.
Ki lehet ragadni dolgokat, de akkor is összességében jobb az anyaghasználat a 8 -ban.
Az egész középkonzol, a gombok, a kijelző igényesebb a műszerfal puha műanyag.
2019. április 17. 19:00:47: megválaszolva Kázmér +  által, → #137253 
2019. április 17. 14:46:34: megválaszolva Dontwalk +  által, → #137243 

#137235 Dontwalk +  2019. április 17. 11:59:25 re: #137234 (glPopMatrix + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ehhez képest nem a 7 gen kormánya kopik stb.
2019. április 17. 12:34:35: megválaszolva glPopMatrix +  által, → #137236 

#137234 glPopMatrix +  2019. április 17. 11:09:39 re: #137232 (WhiteDevil_VTi + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A 8 gen belseje szerintem jól el van találva, jó minőségű anyagból van (jobb, mint a 7gen), a mai napig megállja a helyét. Fogyasztásról csak a 2.0-ról tudok nyilatkozni, az R20 motor inkább a jó fogyira van kihegyezve, mint a teljesítményre. 7-essel is tud kezdőni az átlagfogyi, ami több, mint jó szerintem egy 2 literes szívó motornál. Használattól függ persze, hogy mennyit eszik, de nagy átlag 8.3 -8.5 -el lehet közlekedni. Országúton 8 alá bemegy, pályán 8.5 inkább. Ettől a motortól csodát nem lehet várni, mivel nehéz az autó és a fogyira van optimalizálva.
A 2.4 az biztos, hogy jobban megy, de attól se várd a VTI -t. 8 gen-ből szerintem még nehezebb manuális 2.4-et kifogni itthon, mint 7-ből. Egyébként, ha cseréltek benne olajat időben és az előírt 0w-20-at rakták bele kezdetektől, akkor nem hiszem, hogy lenne olajfogyasztás, de ugye ahhoz ismerni kell az előéletet.
Szóval kompromisszum, hogy egyik sem fogja hozni menetteljesítményben a vti-t, viszont egy kényelmes, jó minőségű utazó autót fogsz kapni. A Vti után talán egy 1.5T Civic lenne hasonló teljesítményben és közelebb állna a vti feelinghez, de gondolom az még ára miatt nem játszik. 8 gen Accord más világ lesz, az biztos.
2019. április 17. 14:10:43: megválaszolva WhiteDevil_VTi +  által, → #137238 
2019. április 17. 11:59:25: megválaszolva Dontwalk +  által, → #137235 

#137233 Gergice +  2019. április 17. 10:56:15 re: #137229 (WhiteDevil_VTi + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nekem 8. gen. 2.4 van. Nem eszi az olajat, minimális fogyás van 15e km-n kb. fél liter. Ha rendesen szervizelve volt, normális olajat kapott, nincs baj az olajfogyasztással. A 20e km-es szerviz hülyeség annál sűrűbben kell cserélni és 0w20-as kell bele (esetleg egyéb Honda által javasolt típus). Szerencsés, ha ismert az előélete.
Vti-t még nem vezettem, de biztos más. Nyugis, nagy utazóautó, főleg automatával. Tudtommal a vti nem ilyen...
2019. április 17. 14:11:37: megválaszolva WhiteDevil_VTi +  által, → #137239 

#137232 WhiteDevil_VTi +  2019. április 17. 10:16:16 re: #137231 (glPopMatrix + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Mire gondolsz kompromisszum alatt 8.gen esetében? Teljesímény? Fogyasztás?
Alapvetően egy, a Civic-nél nagyobb, kényelmes utazó autót keresek, ami ha kell, megy úgy (kb.) mint a VTi.
Nekem is amúgy a 7gen 2.4 tűnik a favoritnak, de az ugye korban 10+ és elég drága. Tudom, nem véletlenül... Ezért jött szóba a 8.gen, az már kicsit fiatalabb, küllemre nemek modernebb, ültem mindkettőben, nekem picit kényelmesebb is. Csak félek az olajfogyasztástól...
2019. április 17. 11:09:39: megválaszolva glPopMatrix +  által, → #137234 

#137231 glPopMatrix +  2019. április 17. 09:45:50 re: #137229 (WhiteDevil_VTi + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
8gen, az inkább egy kényelmes utazó, csendes, premium érzetű autó.
A VTI után a 7gen 2.4 tudná azt a menetteljesítményt amit keresel, esetleg reflash -el még lehet játszani.
A 8 gennél kompromisszumot kell hoznod a 2.0 és a 2.4-nél is, kérdés mi a prioritás.
(Egyébként van egy eladó 2.0 8 genünk, Autóvásárlás Topicban)
2019. április 17. 10:16:16: megválaszolva WhiteDevil_VTi +  által, → #137232 


2019. április 17. 09:48: Szerkesztve glPopMatrix +  által, megtekintés


Az eredeti hozzászólás
#137229 WhiteDevil_VTi +  2019. április 17. 09:07:09    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Sziasztok!
Lassan eljön az autócsere ideje, szeretnék valami nagyobbat és kényelmesebbet a Civic-nél. VTi-ből ülnék át, tehát szeretnék hasonló menetteljesítményt.
Alapvetően 8gen Accord-ba gondolkodom (esetleg 7gen, de a széria vége 07'), feltételezem, hogy a 2.0 nagy visszalépés lenne teljesítményben, viszont a K24-ről nem olvastam túl sok jót olajfogyasztás terén. Valaki meg tudja ezt erősíteni, vagy megcáfolni? - Esetleg a 2.2 i-DTEC is szóba jöhet, de ott meg DPF problémákról olvastam több helyen... Mennyire kell félni ezektől a motoroktól? Jelenleg napi 2x25km-t használom az autót, de a jövőben valószínűleg minimum duplázódni fog a táv.


Üdv,
Bálint
2019. április 18. 20:13:38: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #137255 
2019. április 17. 13:14:46: megválaszolva zolynet +  által, → #137237 
2019. április 17. 10:56:15: megválaszolva Gergice +  által, → #137233 
2019. április 17. 09:45:50: megválaszolva glPopMatrix +  által, → #137231 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.53, 0.46, 0.39
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.054 mp, 27 query