Egyik srácnak akit fórumról ismerek Force szett van az outiján és azt hallottam tőle hogy az első váltójának jobb a kialakítása, mert amikor vált a két tányér között akkor valahogy oldalra is fordul a kanál és így nem kell soha trimmelnie. Nekem még az Ultegrán is kell néha bár legalább ezen jól működik (az előző 5700-as 105-ösön annyira nem volt jó a trimmelés).
Nyilván neked ez az 1*11-es rendszer miatt nem jön elő csak érdekességképp írtam.
Amúgy tavaly a PlanetX oldalát is bőszen nézegettem, vannak elég jó ajánlataik.
Én általában véve inkább Shimano párti vagyok, de ez a bringa most így sikerült, és így volt nagyon jó az ár/érték aránya.
Most egyelőre különösebb baja nincs semminek (ilyen faszántosan működő bringám talán még nem is volt soha), úgyhogy marad minden.
2019. március 29. 14:20:49: megválaszolva Sermi 0 által,
→ #1388
Egyszer ki kéne próbálnom milyen, főleg ez a double tap megoldás érdekelne.
Nálam most a jelenleg futó R8000-es Ultegra szett van, eddig baromira tetszik. A váltó nagyon gyorsan pakolgat terhelés alatt is, a fék baromi jól adagolható meg amit még próbáltam az hogy a hajtókaron rugóztam 90 kilóval. Meg se nyikkant. Szerintem az előző FSA Gossamerem már meghajlott volna ettől.
Még egy dolog eszembe jutott, de nem enged valamiért szerkeszteni: ha gyakran pakolod ki-be a kerekeket, akkor a Sramnál a cage lock egy kurva jó dolog.
Ezen a bringán alapjában véve szeretem ezt a szettet. A double tap egy igen príma megoldás, a váltás pontos, feszes, a shimanotól "porcogósabb".
Az enduro bringámon korábban Sram GX hátsó volt (újonnan vettem), ami pár hónap múlva használhatatlanra kopott (kikotyogósodott), ami sajnos a Sram montis vonalásra általában jellemző. Ez után áttértem XT-re, ami sokkal halkabb, lágyabb, és remélhetőleg tartósabb is lesz. Annyi szól még az XT mellett, hogy míg a sramnál lefele csak egyesével lehet váltogatni (felfele pedig négyet), addig az XT felfele hármat, lefele viszont kettőt tud pakolni.
Azért nehéz a két vonal között párhuzamot vonni, mert Shmanonál az XT csak árban van a GX szintjén, minőségben viszont szerintem bőven fölötte van. A következő Sram már az X sorozat valamelyik tagja, de az meg árban a sokszorosa az XT-nek.
Az országú vonalat nézve mind minőségben, illetve - tudtommal - árban is párban lépegetünk (Apex - Tiagra, Rival - 105, Force - Ultegra, Red - Durace), így csak remélni tudom, hogy itt a hátsó váltó azért tartósabb lesz. Már ránézésre is sokkal igényesebb az egész, mint a GX volt.
Milyen a Force szett? SRAMmal nincs semmi tapasztalatom de mikor tavaly bringát kerestem a Rose-nál ugyanannyiért mint az Ultegrás lett volna Force szettes, tárcsás gép.
Maga a vázszett egy Planet X Full Monty. Nem egy nagy durr, de nem vagyok márkabuzi, felőlem aztán bármit ráírhatnak, ha jó.
A szett egy része egy Pinnacle Arkose 5-ról származik.
Nagyjából: Sram Force 1×11 szett és fékek, centerline tárcsák, sram x1 1000 hajtókar, alexrims volar felnik, noname agyak (viszont zárt csapágyasak, hátul alu kazetta és jó sokat reteszel, szóval valami normálisabb szett), Token karbon nyeregcső, wtb nano gumik.
A komplett bringa 280 volt, eléggé újszerű állapotban minden, de azért vettem még rá ezt-azt: Ergon SMC4 Comp nyereg, Ritchey Evomax kormány, Sram red bandázs, Answer 100 mm-es stucni, Sram Red 22 lánc, csájna 38t-s narrow wide első tányér, Sram PG1170 11-36 sor, continental speedride gumik.
Ez utóbbiak már inkább a személyreszabás részét képezik (kivéve a lánc és a sor, ezekre már ráfért a csere).
Egyébként imádom, nagyon feszes, kényelmes és hatékony kis gép.
2019. március 28. 15:30:50: megválaszolva Sermi 0 által,
→ #1381
Utolsó bekezdésed maximálisan ajánlom Bazsynak. Idősebb korban kezdésnek mindneképp egy comfort (endurance) outi lenne a legjobb. Azoknak legalább magasabb a homlokcsöve, magsabbra kerül így a kormány is. Sokszor szélesebb gumit is (28 mm) kapnak. Kezdőknek ideálisabb választás mindenképp.
Amúgy fasza az a PlanetX gép, mennyibe volt és melyik típus ez?
Ez a versenyzésre, illetve a versenyzésre szánt országútikra, és inkább a 40 után kezdőkre igaz, bár ez utóbbi adat azért egyénenként változgat.
Az alapja az, hogy ha időben (fiatalon) elkezdesz oútival versenyezni, akkor a tested ehhez idomul. 30 után a tesztoszteronszint termelés már leszállóágba kerül, az idő múlásával egyre nehezebb izomzatot építeni, átalakítani, ami ugyan úgy igaz az izületekre is.
Egy komfort országútira szerintem bármikor rá lehet ülni, meg egy gravelre is. Az elején kényelmetlen lesz lent fogni, de nem annyira gáz, mint egy vérbeli versenygép, hozzá lehet szokni.
2019. március 28. 12:46:08: megválaszolva Sermi 0 által,
→ #1379
Anno Pesten a Csiki-Begénél (már megszűnt) lehetett drágább KTM cangákat kölcsönözni, tök jó lehetőség volt próbának. Nem tom, h ilyen speckóbb, drága cangákat tartanak e manapság a kölcsönzők..
2019. március 28. 11:40:11: megválaszolva Sermi 0 által,
→ #1376
30 évesen kezdtem el koskormányozni ami 4 éve volt. Amikor egyenes kormányt kell fognom az már rendesen fáj.
Ja és baromi kötöttek az izmaim.
Egyszerű a képlet: megfelelő méretű koskormányos gépet kell venni és jól beállítani. Ez a kulcsa az egésznek. Csak sajnos a hozzá nem értőkre sokszor rábeszélnek tök szar vázméretű bringákat.
Az mondjuk igaz hogy szokni kell majd a testtartást meg picit hozzáerősődni.
Ránézve a koskormányra azt olvastam, hogy nem ajánlják késői (30-as, 40-es) újrakezdőknek, ill. kevésbé hajlékony embereknek (mindkettő jellemző rám). Monnyuk a puding próbája az evés lenne..
Egy Cube Hyde-ot meg lehet próbálni koskormánnyal, nem tudom a geometria mennyire adja ki. Raksz rá valami keskenyebb gravel gumit (pl. Conti Speedride, Schwalbe G-one), és akkor lesz egy láncmentes, agyváltós graveled, ami jó aszfalton is, meg offroad is.
Amikor pár éve újrakezdtem a cangázást, azért vettem cross trekkinget, mert még nem tudtam, hogy terepen, vagy országúton akarok inkább tekerni. Végül az utóbbi győzött, ennek megfelelően fel is szereltem a cangát túrázásra. Outit nem vennék, mert azok túlzottan célszerszámok számomra, s az utak is szarok ahhoz a futóműhöz.. viszont ez a Gravel egyre jobban tetszik, mer kb azt tudja, amire nekem kell (főleg országút, de nem gond, ha kicsit szar úton, füvön is kell menni).
A láncot viszont továbbra sem szeretem (koszolódik, állítgatni kell, tököm), úgyhogy majd akkor veszek cangát megint, ha elterjed a kardánhajtás, s az agyváltó. :-)
Az észrevétel jogos. ...de ha az árat nem számítjuk . Na meg Niner, ismerve a márka árazását ez a bringa lesz vagy 3 millió forint, ha nem több.
Egyébként igazad van, nem oútiról jöttem. Volt már ezer féle bringám, jelenleg ez a gravel van meg egy Giant Reign, és a Reign volt előbb . Valószínűleg ezért van más elvárásom akkor, amikor a "komfort", mint fogalom, szóba kerül.
Köszi, az télleg jó dolog, ha tud az ember fogást váltani a kormányon. Monnyuk nekem az egyenes is túl lent van, vettem állítható stucnit, de legmagasabbra állítva is megfájdul a hátam 50 km után.
Amit lentebb linkeltél azt a bringát úgy kell elképzelni mint egy Bugatti Veyron-t: Jó hogy van, tök nagy élmény menni egy ilyennel, de soha nem lesz se neked, se nekem és az országban sem lesz kapható egyik boltban sem, mert az ára miatt soha nem lesz rá kereslet!
Csak az első teleszkópja drágább mint Te vagy az én komplett bringánk.
Teleszkóp, rugóstag, fully váz mindenféle csuklópontokkal és miegyébbel. Ez mind-mind büntetősúly!
Ezt úgy gazdálkodják ki, hogy minden ilyen kütyüből csúcskategória és pillekönnyű kivitelt építenek be.
De még ez sem elég, ezért a váz is a legdrágább karbonszövetből kell készüljön.
Mindezekhez pedig már járulékos a Dura Ace szett és a méregdrága karbon kerék (az hogy aero akkor is fszaság)
Ez a koncepció megfizethető alkatrészekkel értelmét veszti, mert kapsz egy 14kg-os bringát!
Igazából ez egy tanulmány, nem egy termék!
De különben is, hiába van teleszkópja meg rugós tagja, meg 50-es gumija, ha a kormány ,mindössze 42cm széles. Mtb kormányok 72-80cm szélesek.
Nekem 33mm széles cx terepgumim van és járok vele köves sziklás terepen, sokszor keveredem traktornyomos földutakra, szinte állandóan szembejön a futóhomok, avaros/apró gallyas erdei ösvény meg alap. Tudom ezek már túl vannak a gravel felhasználási körén és nem is mondom hogy nem nagy kihívás
Ezért vettem montit
Nézőpont kérdése, hogy mi a mindenes bringa, sztem Te nem országúti vonalról érkeztél gravelre
Szerintem van értelme. A gumi benne 700×50c, ami elvileg már komfortosabb, gyakorilatilag meg elmondom, hogy én mit tapasztalok: van egy alu vázas, karbon villás gravelem nekem is, jelenleg 700×42c (valóságban inkább 40), ami szintén már-már pufinak minősülhet.
DE: ezekkel a kerekkel, valamint az én 85 kilómmal tényleg maximum simára döngölt földútig lehet gondolkodni, ami ettől rosszabb minőség (nagyobb kavicsok, traktornyomos földút, esetleg apróbb sziklák), ott ez a virsli méret kínszevedés, sokszor inkább leszállok. Ha nagy a nyomás, akkor kis sebességnél is kirázza belőlem a vesekövet. Ha kicsi, akkor meg azért kell a tempót visszavenni, mert félő, hogy felütöm, pedig tudok biciklizni.
Én egy ilyen kis rugóutas, össztelós vázat közepesen puffancs gumikkal nagyon el tudok képzelni, mint valódi mindenes bringa. A gravelre szokták ezt mondani, de szerintem ez hazugság. Nyilván használhatóbb terepen, mint egy országúti, de nem sokkal jobb.
Emiatt én szeretnék 650b kerekeket a sajátomba, WTB byway gumikkal, ha belefér a vázba és a villába. Elvileg aszfalton nem igazán lasúbb, cserébe rosszabb úton már tényleg sokat jelent komfortban, de azért egy elöl-hátul telós vázat így sem tud pótolni.
Ja látom a havas képet, összeraktam hogy neked is trekkinged van. Bocsesz
Én is pont olyan bringával kezdtem tekerni mint ami neked van.
De aztán vettem egy országútit. Nem volt könnyű hozzászokni (nem is vettem túl jót, de nagyobb baj hogy segítségem sem volt a beállításában), de soha többet flatbar, nekem a fejfám is koskormány legyen! Monti az kivétel, de az egy traktor!
Trekkingről országútira váltani egy komoly szintlépés. Nem könnyű lépés (van akinek az, én kva sokat szptam vele)
Az országúti haladásra, sebességre van kitalálva! Ezt szolgálja minden rajta, a testhelyzet, a kormányzás, a kerekek, a gumik.
Először egy országútit méretre kell szabni mint egy öltönyt! Ha nincs rád szabva akkor utálni fogod mint egy rossz öltönyt! Ha rád van szabva, akkor jól fogod érezni magad rajta/benne és magabiztos leszel. Imádom a testhelyzetet rajta, a sebességet, a slick gumik hangját az aszfalton. A koskormány egy szenzációs találmány, 3-4 fogást tudsz használni rajta, ami nem csak fogás variációt jelent, hanem annyi testhelyzetet is. Ezért sokkal jobb 3 órát eltölteni egy országútin, mint ugyanennyit egy trekkingen. Aztán ha országútin is szintet akarsz lépni akkor csapatban kell tekerni, mert hogy az országúti kerékpározás egy csapatsport igazából. Ráérezni a szélárnyék nyújtotta jelentős előnyre! Megtanulni és használni a kézjeleket bolyban. Váltott vezetéssel olyan sebességeket érni el amiről korábban egyedül csak álmodtál. Lánctalpazás és egyéb formációk. Oldalszére ráállni, stb
Na most a gravel az egy kényelmesebb országúti bringa, annyival megfejelve, hogy szinte bármilyen útburkolaton menni tudsz vele, a legsokoldalúbb bringa amit ismerek. Legjobb rögtön két kerékszettel venni, egyiken kicsit aszfaltosabb, másikon kicsit terepesebb gumival. Túrázni, bikepackingelni, dolgozni járni, edzeni, téli edzőbringának, cyclocross versenybe belekóstolni... szinte bármire jó! És gyors!