Persze a króm és a nikkel a fő rozsdamentes ötvöző. A kinai maximum akkor lehet szar ha:
1. csalnak és hamisított bizonylatot adnak az anyag mellé
2. a gyártás során hiába adják hozzá a megfelelő ötvözőket az nem megfelelően épül be
Amúgy pont pár éve volt egy elég nagy világméretű botrány, hogy az egyik legnagyobb JAPÁN acélgyártó cég évekig meghamisította az anyag bizonyítványokat, azaz sokkal rosszabb minőségű agyagot adtak el megfelelőnek.
Ezt a részét ilyen szinten nem vágom, mondjuk anno tanultam ilyenekről (vas-szén állapotábra) de az már régen volt...
Számomra a lényeg, hogy a gyakorlat mit mutat.
A gagyitól "komolyabb" leömlők mint pl. a WeaponR vagy a PLM is törnek mint a ropi sajnos, pedig ezek árban sem a belépő kategória... és időben nem is kell sok, fél év, egy év elég.
Amit Sergey-től vettem (ő gyártatja, magyarázta is hogy melyik ötvöző mennyivel több mint a kínaiakban pl. nikkel) az már 5. éve van fent és hibátlan.
Nyilván nem csak az övé ilyen jófajta, pl. egy Toda vagy ASP is frankó, csak azok árban más kategória (1500-2000$)
Azt azért tegyük hozzá hogy mi is a "real stainless steel". Rengeteg féle "stainless steel" van amúgy szabvány szerint. Ausztenites, ferrites, stb. Az autóiparban az új autókon is "stainless steel" a kipufogó de a 400-as sorozat ami Ferrites. Ez is real stainless steel! Ez korlátozott mértékben rozsdamentes és sokkal olcsóbb mint az ausztenites ami a 300-as sorozat (304, 316 és ezek L-es verziói). A ferrites is rozsdamentes mert akár 10-12 évig is kibírja a kocsi alatt, míg a sima szénacél meg 2-3 év és dobhatod le.
Amúgy az ausztenites 304 vagy 316-os is rohadhat ha olyan hatás éri illetve ha szénacél, vagy bevonat nélküli csavarokkal van összefogva vagy hozzáér bármilyen szénacélhoz, akkor azon is elindul a rozsda. Igaz, sokkal lassabban rohad de ennek fejében pont szerűen (pitting korrózió) és kilukad
Nekem is a noname kínai leömlő (na, jó, nem teljesen, mert tettek rá egy kis Spoon táblácskát ) már 14-15. éve használom és nem volt még gondom vele, pedig a legalacsonyabb ponton már kapott jó pár felütést, horzsolást , de nem lyukadt át , sehol nem kellett még hegeszteni.
Hasonló árban van a Megan Racing, nem tudom, van-e az adott típusra.
Nagyon régen vettem a 4genre, belement 300-350e km (nem tudom pontosan), nem volt még vele baj.
Ezekkel az a baj, hogy ilyen “low budget” cuccok. Szépen néz ki de se az anyag minősége se a vastagsága se a hegesztés nem hosszútávra van tervezve, egy max két év és szinte biztos, hogy ereped. Sokan csinálják, hogy vesznek pl. egy ilyet , mert a forma jó meg a 4-2-1 illik a k24-hez de elviszik és kipuffos szakival lekopiztatják ergo be sem kerül az autóba. Tudom vonzó az ára de nem tart sokáig.
J2 Engineering-től hallott, látott, használ valaki valamit?
Vagy bármi vélemény, hasznos megjegyzés, a nem túl sok rendelkezésre álló információból? Esetleg a már meglévő tapasztalatokkal összehasonlítva a képek+link alapján? Vajon P&P lehet? Azt ugye jól gondolom, hogy a katalizátorig ér, tehát az bent marad?