HONDA fórum
2024. július 18. csütörtök, 15:45,  Frigyes, Kamea Legújabb regisztráltunk: GRLpGpAG 0 




A válaszok és azok válaszai a hozzászólásra, kifejtve
Téma neve

#177663 grego +  2019. február 1. 22:12:41 re: #136868 (Yakumo + )  ←  ‹›  +1 | rejt
Lambda 1-re hangoltam mint minden mást. Azonban a gyári EUDM EP3 ugye keskeny sávú szondával ment ami kevésbé jól szabályoz mint a széles sávú társa + az ECU is ugye. Nekem pontosabban szabályzott mint a gyári ezért is talán nem volt "szegénykeverékes" üzeme ami miatt elvileg jobban melegszik a motor.
Amúgy a mostani FK2 is elég nehezen melegszik be ha néha kiviszem a hidegbe jó pár km kell mire jó lesz, pedig nagy motor meg turbó. Az 1.4 meg pikk pakk.

#136868 Yakumo +  2019. február 1. 22:06:05 re: #136867 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nem volt nekem sem az 1.4-el amúgy bajom, szerintem éppen elég gyorsan bemelegedett, csak azért az EP3 jóval gyorsabban, főleg télen.

Na, de akkor csak volt ott valami "árulás", mert ha jó kis takarékosra hangoltad, akkor ugye kevesebb benzin = kevesebb égés = kevesebb hő, akkor csak itt lehet a kutya elásva^^ (másra nem tudok gondolni)

Nekem ugye most is van egy EP3 (te tudod, Zsoltié volt) na az is szépen melegszik és a fűtést sosem állítgatom, pont középen van és úgy sem fázok benne [SMIL:/smile1.gif] (megpróbáltam maxon vagy közel maxon is, na úgy kb. elégsz, megfulladtam a melegtől benne)
Mondjuk nem is takarékos a verda, csak ha szépen óvatosan mész, mint egy aggastyán kb., akkor lehet vele prezentálni a 8, de inkább 8.5 litert (2,4,6 váltásokkal) De ha normálisan mész és váltasz, akkor minimum 9-10 liter, cserébe persze megy is^^

(de amúgy milyen k*rvajó, hogy ezt a Accord-ban beszéljük meg, dobjál szerintem át mindent a Civic-be, mert most már igencsak OFF-ok vagyunk itt....... [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/mosoly.gif] )


szerk: Ez gyors volt! [SMIL:/smile2.gif]
2019. február 1. 22:12:41: megválaszolva grego +  által, → #177663 


2019. február 1. 22:10: Szerkesztve Yakumo +  által, megtekintés

#136867 grego +  2019. február 1. 21:53:08 re: #136866 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nem tudom, mindig rácsodálkoztam hogy az 1.4 milyen hamar bemelegszik. EP3-ban fagyoskodtam télen.
Amúgy egyszer OBD-n megmértem -3 fokban 120km/h val is csak 78 fokos volt a víz ami ugye normális de olyan mintha a hűtő túl lenne méretezve.

Mondjuk nekem már akkor benne volt egy Kpro amit szépen behangoltam, nem is fogyasztott sokat a kocsi :D
2019. február 1. 22:06:05: megválaszolva Yakumo +  által, → #136868 

#136866 Yakumo +  2019. február 1. 21:50:48 re: #136865 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Az az meg hogyan az? [SMIL:/okoska.gif] [SMIL:/smile3.gif] [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/smile2.gif]

Figy, nekem 14 évig volt egy 5 ajtós 1.4-em és igencsak tudom, hogy mennyi idő kellett neki felmelegedni, hogy jöjjön a fűtés rendesen. Egyértelműen, amikor megvettem legelső CTR-em, az elsők között azt állapítottam meg, hogy dejó, ennél nem kell annyit várni, hogy melegedjen.
Tökmindegy, hogy álló helyzetben melegítve vagy menet közben vagy nyáron vagy télen, mindig az EP3 melegedett gyorsabban........ [SMIL:/mosoly.gif] [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/szetvert.gif]
2019. február 1. 21:53:08: megválaszolva grego +  által, → #136867 

#136865 grego +  2019. február 1. 18:23:27 re: #136858 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nekem fordítottak a tapasztalataim. 7 gen 1.4 gyorsabban bemelegedett mint az EP3-am. Igaz, annó kiszedtük a CTR lökösből a takarólemezeket, hogy jobb hűtése legyen.
2019. február 1. 21:50:48: megválaszolva Yakumo +  által, → #136866 

Téma neve

#136864 AccordTypeR +  2019. február 1. 18:07:41 re: #136863 (Yakumo + )  ←  ‹›  +1 | rejt
eddig minden Hondám nagyon gyorsan melegedett be....Ugyanabban az utcában, mire beszalltak a gyerekek, kijöttem a garűzsbol stb, kiértem a föutra szinte üzemmeleg volt az összes Accordom...5-6-7 genek....
A Lex az nem....bár takarékosabb mint az Accord, lehet ez az oka,

#136863 Yakumo +  2019. február 1. 15:24:59 re: #136862 (AccordTypeR + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Há' mondom én, hogy a K20/24 jól melegszik. [SMIL:/smile2.gif]

A Lexusnál amúgy szerintem akkor a hőbevezetéssel lehetnek gondok vagy nem gondok vannak, hanem egyszerűen kevesebbet engednek rá a fűtésre, de tuti azért hogy több hőt termel, mint a K24.

Vagy még egy lehet, hogy annyira takarékos az a Lexus V6, hogy egyszerűen kevesebb hőt termel, de ezt azért kötve hiszem, bár írod, hogy az üzemi hőmérséklet magasabb egy kicsivel a K24-nél, szóval akár még ez is lehet. (Hondán kívül nekem nincs tapasztalatom, szóval ezt te jobban meg tudod mondani ;) )
2019. február 1. 18:07:41: megválaszolva AccordTypeR +  által, → #136864 

#136862 AccordTypeR +  2019. február 1. 13:14:36 re: #136858 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
cáfolom:-)))
Lexus V6 3.0 ahol a 7gen 2,4 már meleget fujt, kb középállásban a mutato, a Lexen még csak épp megmozdult ...
eléggé lassan melegszik.....bezzeg az ülésfütése gyors
Amugy Accordnál üzemmelegen 92-93 fokot mért az OBD, addig Lexusnál 87-88 fok.....
2019. február 1. 15:24:59: megválaszolva Yakumo +  által, → #136863 

#136861 Bruce +  2019. január 29. 20:36:33 re: #136858 (Yakumo + )  ←  ‹›  +1 | rejt
Nem véletlen volt a régi vényócaknál direktben a venti.

#136858 Yakumo +  2019. január 28. 10:02:52 re: #136857 (tboy93 + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
A 7gen 1.4 Civic nekem is lassan melegedett (de akkor teljesen jól fűtött) de van/volt 7gen CTR, az meg jóval gyorsabban. Nagyobb köbcenti meg K20, azok jobban melegednek, Accord is ezen okból melegszik gyorsabban/jobban, még a 2 literes is (nekem az van) pláne a 2.4-es [SMIL:/smile1.gif]

Nagyobb "erőmű", nagyobb hő. (volt 3.2 V6 Legend, az egy kis túlzással, de szinte egyből tolta a meleget, nem csoda [SMIL:/mosoly.gif] [SMIL:/szetvert.gif] )
2019. február 1. 18:23:27: megválaszolva grego +  által, → #136865 
2019. február 1. 13:14:36: megválaszolva AccordTypeR +  által, → #136862 
2019. január 29. 20:36:33: megválaszolva Bruce +  által, → #136861 

#136857 tboy93 +  2019. január 28. 09:22:24 re: #136842 (glPopMatrix + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
És tényleg. 7gen civic után meglepődtem, hogy az accordban milyen hamar meleget fúj a venti [SMIL:/nevet/spin.gif]
2019. január 28. 10:02:52: megválaszolva Yakumo +  által, → #136858 

#136850 Tonx +  2019. január 26. 19:33:29 re: #136849 (grego + )  ←  ‹›  0 | rejt
De nem ám, a kocsi dájcs a motor fhanszia.

#136849 grego +  2019. január 26. 19:26:39 re: #136847 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Hát mert nem Japán :D
2019. január 26. 19:33:29: megválaszolva Tonx +  által, → #136850 

#136848 grego +  2019. január 26. 19:26:10 re: #136846 (hrv2003 + )  ←  ‹›  0 | rejt
Ebben nincs tapasztalatom :D

#136847 Tonx +  2019. január 26. 19:24:19 re: #136845 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ma vizsgáztattam egy ford Tourneo-t 55 foknál lenn volt a mutató alul ami 60-nál van, 56-nál felvágtatott 75-re, 66 foknál tovább stabil 75 fokon. OBD2 vs kijelző.
2019. január 26. 19:26:39: megválaszolva grego +  által, → #136849 

#136846 hrv2003 +  2019. január 26. 19:16:58 re: #136845 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
mint az embereknél. 58 foknál már megmozdul benne valami, de a 78 fokos pálinkától beáll teljesen
2019. január 26. 19:26:10: megválaszolva grego +  által, → #136848 

#136845 grego +  2019. január 26. 18:41:04 re: #136842 (glPopMatrix + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Igen mert a hondákban kb. olyan 58-60 fok környékén mozdul meg a mutató és 78 foknál áll be teljesen.
2019. január 26. 19:24:19: megválaszolva Tonx +  által, → #136847 
2019. január 26. 19:16:58: megválaszolva hrv2003 +  által, → #136846 

#136842 glPopMatrix +  2019. január 26. 17:37:45 re: #136840 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
2.4 -nél mire megmozdul a mutató, már szinte meleg. Eddigi legjobb fűtés amivel találkoztam, jobb, mint a 2.0 8 gené, a 7gen civic és a jazz a nyomába sem ér. A meleget folyamatosan adja, klíma nélkül és nagyon gyorsan bemelegszik. Ahol a jazz még langyosat fúj, ott már az accord tudja a forrót.
Diesel-t nem tudom, de szerintem valami nem oké ott, ilyen ingadozás sincs nálam, alapjáraton.
2019. január 28. 09:22:24: megválaszolva tboy93 +  által, → #136857 
2019. január 26. 18:41:04: megválaszolva grego +  által, → #136845 

#136841 Tonx +  2019. január 26. 15:27:46 re: #136840 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›  0 | rejt
Nem lehet, hogy csak nincs benne elég hűtővíz?


Az eredeti hozzászólás
#136840 -Törölt felhasználó- 2019. január 26. 02:21:05    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Fűtéssel kapcsolatban lenne egy érdekes megfigyelésem, kíváncsi vagyok más kocsiban is fennáll-e ez a jelenség. 2004-es dízel vas, ha majd egyszer eladom, az biztos a - számomra - nem kielégítő fűtés miatt lesz. Full hideg motornál/hűtővíznél a fűtés un. forrólevegős módszerrel működik, ami elméletileg úgy szuperál, mint egy lakás split klíma. Ha kell hűt, ha kell fűt. A fűtés hatékonyságába nem mennék bele, szerintem még langyosnak is csak jó indulattal mondható a hőmérséklet, amit ilyenkor fúj. A gépkönyv leírása szerint a "klímás" és a "hűtővizes" (amikor már a motor működése miatt felmelegedett víz segítségével fűt) fűtés közötti átmenet automatikusan történik. Na, de a lényeg: Elindulásnál az első szélvédőre fújok minden levegőt, hogy ne párásodjon, a beállított hőmérséklet (digit. klíma) úgy látom csak a ventilátor fordulatszámát állítja, vagyis mindegy, hogy 18 vagy 26 fokra állítom. 26-on jobban fúj. Ha már nem szükséges a szélvédőt fújatni, akkor az utastérbe (arcba) átállítom, hogy melegedjen a beltér, ne fázzon a gyerek. Kb. 6 km-re van a suli, ekkor a hűtővíz mutatója a 0 és az üzemi hőmérséklet között félúton van, vagy még annál is kicsit feljebb, szinte már az üzemi hőmérsékleten van.

Szóval ilyen megfigyelési paraméterek mellett, ha alapjárton jár a motor, fűtőmotor levegője megy arcba, és kb. fél perc alatt a befújt levegő fokozatosan átvált hidegbe (gondolom ennyi idő alatt hűl ki a fűtőradiátor) és úgy is marad. Szinte üzemmeleg a motor és hideget fúj! Ha óvatosan adok egy kis gázt, mondjuk 850 fordulatról 1000-1100-ra felemelem láss csodát, a fűtés visszatér. Nem egy lada hőmérsékletű fűtés, de azért meleg. Azt sajnos nem tudom, hogy az még a forrólevegős/klímás meleg, vagy pedig a hűtővizes meleg. Ha visszaengedem alapjáratra, kb. 20-30 másodperc múlva megint újra hideget fúj. Annyit kipróbáltam, hogy a motortérben a hűtőbe menő vastag gumicsövet megnéztem, de nem volt meleg, vagyis az a kör még nem nyitott ki. Ahhoz túl hideg volt.

Így első körben úgy tűnik, mintha dugulás lenne a fűtőradiátorban, amit az alapjárati fordulatszám víznyomása nem tud leküzdeni, míg az emelt fordulat már igen. Menet közben mindig meleget fúj, mert akkor legalább ezer-ezeregyszázat forog a motor.

Ha valakinek van ilyen kocsija legyen kedves próbálja ki, nála fennáll-e ez a jelenség. Lényeg, hogy üzemmeleghez közeli állapot legyen, és alapjárat. Kicsit várni kell, hogy kihűljön az előtte felmelegedett fűtőradiátor, de erre elég többnyire egy 45 másodperces lámpánál várakozás is, 2-es hármas fokozaton járatva a ventilátort.
Annyit még a hétvégén kipróbálok, hogy nagyobb utat követően is ugyanezt műveli-e, mikor a teljes hűtőkör üzemi hőmérsékleten van (elöl forró gumicső, hűtő)
Előre is köszi annak, aki vállalja ezt a tudományos kísérletet.

2019. január 26. 17:37:45: megválaszolva glPopMatrix +  által, → #136842 
2019. január 26. 15:27:46: megválaszolva Tonx +  által, → #136841 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.4, 0.37, 0.35
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.017 mp, 26 query