Lambda 1-re hangoltam mint minden mást. Azonban a gyári EUDM EP3 ugye keskeny sávú szondával ment ami kevésbé jól szabályoz mint a széles sávú társa + az ECU is ugye. Nekem pontosabban szabályzott mint a gyári ezért is talán nem volt "szegénykeverékes" üzeme ami miatt elvileg jobban melegszik a motor.
Amúgy a mostani FK2 is elég nehezen melegszik be ha néha kiviszem a hidegbe jó pár km kell mire jó lesz, pedig nagy motor meg turbó. Az 1.4 meg pikk pakk.
Nem volt nekem sem az 1.4-el amúgy bajom, szerintem éppen elég gyorsan bemelegedett, csak azért az EP3 jóval gyorsabban, főleg télen.
Na, de akkor csak volt ott valami "árulás", mert ha jó kis takarékosra hangoltad, akkor ugye kevesebb benzin = kevesebb égés = kevesebb hő, akkor csak itt lehet a kutya elásva^^ (másra nem tudok gondolni)
Nekem ugye most is van egy EP3 (te tudod, Zsoltié volt) na az is szépen melegszik és a fűtést sosem állítgatom, pont középen van és úgy sem fázok benne (megpróbáltam maxon vagy közel maxon is, na úgy kb. elégsz, megfulladtam a melegtől benne)
Mondjuk nem is takarékos a verda, csak ha szépen óvatosan mész, mint egy aggastyán kb., akkor lehet vele prezentálni a 8, de inkább 8.5 litert (2,4,6 váltásokkal) De ha normálisan mész és váltasz, akkor minimum 9-10 liter, cserébe persze megy is^^
(de amúgy milyen k*rvajó, hogy ezt a Accord-ban beszéljük meg, dobjál szerintem át mindent a Civic-be, mert most már igencsak OFF-ok vagyunk itt....... )
Nem tudom, mindig rácsodálkoztam hogy az 1.4 milyen hamar bemelegszik. EP3-ban fagyoskodtam télen.
Amúgy egyszer OBD-n megmértem -3 fokban 120km/h val is csak 78 fokos volt a víz ami ugye normális de olyan mintha a hűtő túl lenne méretezve.
Mondjuk nekem már akkor benne volt egy Kpro amit szépen behangoltam, nem is fogyasztott sokat a kocsi
Figy, nekem 14 évig volt egy 5 ajtós 1.4-em és igencsak tudom, hogy mennyi idő kellett neki felmelegedni, hogy jöjjön a fűtés rendesen. Egyértelműen, amikor megvettem legelső CTR-em, az elsők között azt állapítottam meg, hogy dejó, ennél nem kell annyit várni, hogy melegedjen.
Tökmindegy, hogy álló helyzetben melegítve vagy menet közben vagy nyáron vagy télen, mindig az EP3 melegedett gyorsabban........
Nekem fordítottak a tapasztalataim. 7 gen 1.4 gyorsabban bemelegedett mint az EP3-am. Igaz, annó kiszedtük a CTR lökösből a takarólemezeket, hogy jobb hűtése legyen.
eddig minden Hondám nagyon gyorsan melegedett be....Ugyanabban az utcában, mire beszalltak a gyerekek, kijöttem a garűzsbol stb, kiértem a föutra szinte üzemmeleg volt az összes Accordom...5-6-7 genek....
A Lex az nem....bár takarékosabb mint az Accord, lehet ez az oka,
A Lexusnál amúgy szerintem akkor a hőbevezetéssel lehetnek gondok vagy nem gondok vannak, hanem egyszerűen kevesebbet engednek rá a fűtésre, de tuti azért hogy több hőt termel, mint a K24.
Vagy még egy lehet, hogy annyira takarékos az a Lexus V6, hogy egyszerűen kevesebb hőt termel, de ezt azért kötve hiszem, bár írod, hogy az üzemi hőmérséklet magasabb egy kicsivel a K24-nél, szóval akár még ez is lehet. (Hondán kívül nekem nincs tapasztalatom, szóval ezt te jobban meg tudod mondani )
cáfolom:-)))
Lexus V6 3.0 ahol a 7gen 2,4 már meleget fujt, kb középállásban a mutato, a Lexen még csak épp megmozdult ...
eléggé lassan melegszik.....bezzeg az ülésfütése gyors
Amugy Accordnál üzemmelegen 92-93 fokot mért az OBD, addig Lexusnál 87-88 fok.....
A 7gen 1.4 Civic nekem is lassan melegedett (de akkor teljesen jól fűtött) de van/volt 7gen CTR, az meg jóval gyorsabban. Nagyobb köbcenti meg K20, azok jobban melegednek, Accord is ezen okból melegszik gyorsabban/jobban, még a 2 literes is (nekem az van) pláne a 2.4-es
Nagyobb "erőmű", nagyobb hő. (volt 3.2 V6 Legend, az egy kis túlzással, de szinte egyből tolta a meleget, nem csoda )
Ma vizsgáztattam egy ford Tourneo-t 55 foknál lenn volt a mutató alul ami 60-nál van, 56-nál felvágtatott 75-re, 66 foknál tovább stabil 75 fokon. OBD2 vs kijelző.
2.4 -nél mire megmozdul a mutató, már szinte meleg. Eddigi legjobb fűtés amivel találkoztam, jobb, mint a 2.0 8 gené, a 7gen civic és a jazz a nyomába sem ér. A meleget folyamatosan adja, klíma nélkül és nagyon gyorsan bemelegszik. Ahol a jazz még langyosat fúj, ott már az accord tudja a forrót.
Diesel-t nem tudom, de szerintem valami nem oké ott, ilyen ingadozás sincs nálam, alapjáraton.
Fűtéssel kapcsolatban lenne egy érdekes megfigyelésem, kíváncsi vagyok más kocsiban is fennáll-e ez a jelenség. 2004-es dízel vas, ha majd egyszer eladom, az biztos a - számomra - nem kielégítő fűtés miatt lesz. Full hideg motornál/hűtővíznél a fűtés un. forrólevegős módszerrel működik, ami elméletileg úgy szuperál, mint egy lakás split klíma. Ha kell hűt, ha kell fűt. A fűtés hatékonyságába nem mennék bele, szerintem még langyosnak is csak jó indulattal mondható a hőmérséklet, amit ilyenkor fúj. A gépkönyv leírása szerint a "klímás" és a "hűtővizes" (amikor már a motor működése miatt felmelegedett víz segítségével fűt) fűtés közötti átmenet automatikusan történik. Na, de a lényeg: Elindulásnál az első szélvédőre fújok minden levegőt, hogy ne párásodjon, a beállított hőmérséklet (digit. klíma) úgy látom csak a ventilátor fordulatszámát állítja, vagyis mindegy, hogy 18 vagy 26 fokra állítom. 26-on jobban fúj. Ha már nem szükséges a szélvédőt fújatni, akkor az utastérbe (arcba) átállítom, hogy melegedjen a beltér, ne fázzon a gyerek. Kb. 6 km-re van a suli, ekkor a hűtővíz mutatója a 0 és az üzemi hőmérséklet között félúton van, vagy még annál is kicsit feljebb, szinte már az üzemi hőmérsékleten van.
Szóval ilyen megfigyelési paraméterek mellett, ha alapjárton jár a motor, fűtőmotor levegője megy arcba, és kb. fél perc alatt a befújt levegő fokozatosan átvált hidegbe (gondolom ennyi idő alatt hűl ki a fűtőradiátor) és úgy is marad. Szinte üzemmeleg a motor és hideget fúj! Ha óvatosan adok egy kis gázt, mondjuk 850 fordulatról 1000-1100-ra felemelem láss csodát, a fűtés visszatér. Nem egy lada hőmérsékletű fűtés, de azért meleg. Azt sajnos nem tudom, hogy az még a forrólevegős/klímás meleg, vagy pedig a hűtővizes meleg. Ha visszaengedem alapjáratra, kb. 20-30 másodperc múlva megint újra hideget fúj. Annyit kipróbáltam, hogy a motortérben a hűtőbe menő vastag gumicsövet megnéztem, de nem volt meleg, vagyis az a kör még nem nyitott ki. Ahhoz túl hideg volt.
Így első körben úgy tűnik, mintha dugulás lenne a fűtőradiátorban, amit az alapjárati fordulatszám víznyomása nem tud leküzdeni, míg az emelt fordulat már igen. Menet közben mindig meleget fúj, mert akkor legalább ezer-ezeregyszázat forog a motor.
Ha valakinek van ilyen kocsija legyen kedves próbálja ki, nála fennáll-e ez a jelenség. Lényeg, hogy üzemmeleghez közeli állapot legyen, és alapjárat. Kicsit várni kell, hogy kihűljön az előtte felmelegedett fűtőradiátor, de erre elég többnyire egy 45 másodperces lámpánál várakozás is, 2-es hármas fokozaton járatva a ventilátort.
Annyit még a hétvégén kipróbálok, hogy nagyobb utat követően is ugyanezt műveli-e, mikor a teljes hűtőkör üzemi hőmérsékleten van (elöl forró gumicső, hűtő)
Előre is köszi annak, aki vállalja ezt a tudományos kísérletet.