"Amennyire én tudom szoktak ezekre olyan programot írni amivel( leömlő, direktszűrő) akár 135 le is elérnek. Nálam nem ez a cél.
Mert nyílván itt már nő a fogyasztás is. Én szeretném ha megmaradna lehetőségekhez képest takarékosnak. Nem az utolsó le kinyerése a cél."
Az a 135LE az egy adott pontban 135LE. Padlógáznál és mondjuk 6800rpmnél. Ahol te használnád ott meg lead mondjuk kb 15-20LE-t vagy annyit se. Persze meglehet csinálni, hogy elszegényíted meg elveszed a gyújtást csak rohadtul semmi értelme. Programnál törekedni kell az ideális üzemanyag arányra és a megfelelő gyújtásra.
Mint írtam nem a max lóerő kinyerése a cél.
Pont azért írtam ,hogy nem akarok teljesítményre kihegyezett programot, és egyebeket. Vtec hf , gondoltam nekem ad elég pluszt ami nekem kell. A gyári esi nekem kb elég.
Most napi melóba járni 6,5 a fogyasztásom. Ez jobbára autópálya , és fő út. Minden esetben vtec nyitás alatti haladás. Azért gondoltam ,hogy ezzel a változtatással normál haladásnál nem lenne sokkal több a fogyasztás , viszont ha elrúgom neki akkor élménydúsabb lenne a mostaninál. Azzal tisztában vagyok , hogy a fogyasztásom ,használatfüggő. Ez eddig is így volt, ha kentem neki , nem 6,5 volt. Nem tudom ez mennyire hibás gondolatmenet.
Elismerem ,hogy sokkal tapasztaltabbak vagytok. Javítsatok ki ha félre gondolom!
Birom az ilyen "tuningolni akarok de ne fogyasszon" hozzáállást. Van az ideális gyújtás meg benzin-levegő keverék és a szar szerintem. A fogyasztás nagy részben attól függ hogyan vezetsz nem a programtól.
A vtec-esítésnél meg nem feltétlen csak a vtec adja a többletet, hanem a kompresszió változása, égéstér és szelepek mérete...stb...stb.