kicsit értetlenkedek a hozzászólásodon a hangsúly azon volt hogy a nagyobb krafthoz több levegő kell tudod ennek egyik feltétele hogy mennyit tudsz bejuttatni..... két hf.közül az erre alkalmasabbat érdemes használni nyiván ha az ember komolyan akarja csinálni millió egyéb módosítás szükséges
Ha vetted volna a fáradtságot és az elejétől elolvastad volna az aktuális témát akkor értenéd hogy miért jött az átmérő.két opció volt és mivel a nagyobb teljesítény a cél szerintem nem kérdés a választás...persze a d16z6 hengerfej esetében kell a kompviszonyt is növelni valamelyest hogy azon a szinten legyen legalább mint a gyári setup (síkolás vagy dugócser) ezek nem bonyolult dolgog ha már meg van bontva a motor.
Ez a tuningnak egy nagyon kis része, rendszerben kell gondolkozni, a nagyobb szeleptányérhoz a légszűrőház bemenetétől el is kell juttatni a több levegő a másik oldalon meg ki is. De lentebb megtárgyaltuk, h nem ez lesz....
Szerintem te valamit összekeversz! Én ilyet nem írtam, valamint akihez a hozzászólásom intéztem az D16Y7-es motorról beszélt, de miért ne lehetne bele rakni? Furat ugyan az, sajna a P2J-hez (D15Z6 gyári dugattyúja) nem találtam hirtelen kompresszió magasság értéket, de nem hiszem, h sokkal eltérne D16y7/Z6-tól, legrosszabb esetben egy vastagabb hf tömítéssel lehet ellensúlyozni, ha egyáltalán ez az érték nagyobb mint 30 mm, esetleg még dugattyú profil szelepzseb kialakítással lehet gond, de nem tudom mennyit nyitnak be az eco szelepei.
Mini coopereknél szokták úgy megoldani a karbi turbósítását, hogy bedobozoják. Másrészt én egyébkéntis szeretem az olyan technikai megoldásokat, amelyek eltérnek az átlagtól
Köszi.
Leömlő már van. 4-2-1 , importos.
Jelenleg is hideglevegős direktszűrővel megy.
Amit cserélnem kell az a középrendszerem mert kicsi az átmérő.
Hátulra egy Parragi dob van ,most is.
Program mindenképp írva lesz.
Nem a lóerő max a cél, hanem hogy tartós legyen, vtec alatt ne egyen sokaf. Vtec- től aztán már mehet. Ez az én váltómmal autópálya tempó felett van. S40 ,3500-3600- at forog 130- nál.
A Karbik alaból is szívásra vannak kitalálva nem nyomásra, a bármiféle feltöltő + karbi az meg jó sosem lesz és szerintem életképes sem sokáig, nem értem miért erőlteted ezt a karbit
Egy időbe volt olyan ötletem, hogy bedobozolom a karbikat aztán turbót elé, de az már tényleg beteg. Egy jackson racing supercharger hever itthon a polcon, az megy fel a karbik helyére, d16a6 kábelköteggel, p28 ecu-val. De ez csúszik május környékére. Addig meg, ha jövök legközelebb haza, fel kellene progizni a karbikohoz a hengerenkénti gyújtást, mert a karbis gyújtás nem annyira jó vtec-hez
Persze értjük, csak én ilyen gáchi vagyok, hogy beleszólok mikor havi egyszer írok bejegyzést , és nem lehetetlen megcsinálni, csak szerintem egyszerűbb egy swapot venni és rendbe rakatni gépműhellyel.
Azt a trabi zégert meg hagyjad, gépműhely megcsinálja, úgy is le kell szedni a csapszeg hosszából is, megcsinálják a zéger hornyát is és egy kipattintó furatot is, mert ez a füles zéger nem az igazi, szeret letörni aztán tud ám rendet csinálni.
A kompresszoros témánál is marad a kalgulátor?
A döntés szerintem is jó, esi hf + szívósor, a net szerint az y7 dugattyútető profilja egy kicsit kevésbé levesestál alakú mint az esi-é, ez előny is lehet, én megnézném a kipu rendszert, hogy mennyi különbség van mondjuk egy gyári esi-hez képest, igaz a legjobb lenne egy leömlő és egy normális átmérőjű rendszer nagy közép meg végdobbal, h halk legyen de ezt a kipufogós már úgy is tudja, és légszűrő oldalon is próbálnék nyitni még ha gyári cuccokból is.
Program fontos és ennek is vannak határai, valószínűleg mindenhol jobb lesz az autó, én az esiből tudtam 6-6,2-őt kihozni mikor az volt a cél, de akkor tényleg tojásokon totyorogtam, hozzád képest ugye rövidebb váltóval.
Mi az, hogy teljes értékű vtec? Ilyen fogalom nincs, a vtec egy szelepvezérlés változás típus aminek vannak különböző fajtái attól függően, hogy a gyártónak a motor fejlesztésekor mi volt a célja.
A d15z6 fejbe y8 vagy esi tengelyt himbasorral aplikálni nem lehetetlen, de vonalba kell fúrni, arról nem is beszélve, h elég esélytelen csak himbasort meg tengelyt találni olcsón.
Szeleptányér átmérő alapján összehasonlítgatni nem azonos motorcsalád motorjainak a teljesítményét kicsit vicces.
Azért a két vtec közöt, van ám különbség a működésben. A d16z6 az vtec nyitásnál ad nagyobb nyitást a szelepeknek, a d15z6 viszont úgy működik, hogy eco mótban 12 szelep van működésben, 4 meg csak részben nyit, amikor megszűnik az eco mód, akkor gyakorlatilag olyan mint egy non-vtec és így van 114le. Ezért ha d16z6 veztengely és himbasor felkerül, akkor lesz teljes értékű vtec. ha egy d15z6-ba kerül d16z6 himba+veztengely, simán hozza a d16z6 teljesítményét és 100cm3-vel kevesebb.
Köszönöm.
Közben beszéltem a szerelőmmel , ugyanerre jutottunk.
Az átmérőnél a ," csak- ot" arra értettem ,hogy azt gondoltam , nagyobb a külömbség, mert jóval agresszívebb nyitásúnak tűnik egy esi vtec- ben. Tudom ,hogy a d15z6 eco vtec , de nyitva sem harapja úgy mint az esi.
Szóval esi hf lesz.
az az 1mm nem kevés....,átmérőről beszélünk! a 30mm a 29mm-hez képest 8-9%-kal több levegőt tud átjuttatni azonos szívóreőnél vagy hogy mégjobban érezd a nagyságrendet d15-b16 ugye az "csak" 4mm diferencia de ott már 30% a különbség.
ha elkezded a tuningot én mindenképpen a d16z6-ot javasolnám.
P29 dugótól még tartós lesz a cucc. Nekem is az van benne, nincs kímélve, már azt is észre lehet venni, ha d16y8 hf tömítéssel van összerakva. A d16z6 azért van elterjedve, mert azt “csak” fel kell rakni, a d15z6-nál cserélni kell a vezérműtengelyt, mega himbasort d16z6-osra. Programozás az nagyon lényeges a tartóságot tekintve.
A mostani az d16y7 , 107 le, non vtec.
Ehhez képest gondolom a jobban megyt.
Azt hittem nagyobb a szelepátmérő külömbség.
Akkor szerintetek melyik hf-et használjam? D15z6 ,vagy d16z6?
Általában a d16z6 - ot látom , swappoláshoz használni.
120-130 Le nem nagyon tud megindulni szerintem ilyen csekély Le változást még érezni is alig lehet. (a különbség a két szeleptányér átmérője közt 1mm. ha jól emlékszem pl. szivószelepek d15 29mm. d16 30mm. ((b16 33mm)))