Ha minden kerékcserénél elöl lecentríroztatod az bőven megfelel. Általában 5-10g amit kér, de azt nem igazán lehet érezni, ha meg évente a felni is eldeformálódik akkor ott nem csak az úttal van baj, hanem a sofőrrel is.
Hidd el én is sokat törődtem és törődök a kocsimmal a prevenció zászlaja alatt néha még túlzás is amit művelek.
Ellenben soha nem volt egyik gumim se félrekopva akármikor néztem a 27 év alatt mióta Hondázom, és ezen tapasztalatok bírtokában mondom, hogy alapvetően ha nem húz félre a kocsi és egyenesen áll a kormány akkor tök felesleges a futómű állításra vinni. Azért a gyár is eléggé tág határértéket ad meg a futómű geometriákra pont ezért, mert ha nem így lenne akkor tényleg hetente kéne rohangálni futóműveshez. Persze ezt ugye futómű is válogatja. Vannak érzékenyebbek ahol mindent lehet éllítani meg a faék egyszerűségű ahol max összetartást tudsz állítani de az is betonbiztos.
De hogy ez eredeti kérdésnél maradjunk, nyilván vannak fokozatok a felni sérulések vagy alakváltozások terén és sokszor egy kis ovalitás semmit nem ront az autó viselkedésén és észre se veszed a gumis meg úgy állítja be hogy ez a világ vége és meg kell csináltatni. Inkább erről lehet szó sok esetben és nem arról hogy rossz.
Nem beszélve arról, hogy sokszor a vadonat új felni is üt meg ovális. Gyári új FK2 felniben is van kis ovalitás. megoldás: le kell szarni, mert semmit nem jelent. maximum a rossz utak majd kijavítják
A rázást nem érzed meg, pláne hátul, ezért ildomos évente lecentríroztatni, vagy ha kell görgőztetni. Nekem ez megkér 4.000 Ft. Összesen a 4 kerék centrírja.
A gumi kopást sem hiszem, hogy nézegeted. Akkor veszed észre, ha gumit cserélsz télen, és, hogy hopp, elől nincs belül felülete már a guminak. Egy prémium 30-50e Ft / db áras guminál szerintem nem vicces.
Amit mi csináljunk, az preventív, amit te, az meg már a tüneti kezelés. Kinek mi.
2évente nézek fékhatást és lengéscsillapító állapotot, műszaki vizsgának hívják.