HONDA fórum
2024. június 7. péntek, 04:44,  Róbert, Roberta Legújabb regisztráltunk: gyulko 0 




A válaszok és azok válaszai a hozzászólásra, kifejtve
Téma neve

#50598 fonta +  2018. december 1. 17:34:37 re: #50581 (CsekMG + )  ←  ‹›  +2 | rejt
Írták már a lényeget, de talán még egy megközelítés:
AZ EK9 tengely bütykei "kockásabbak" tehát sarkosabbak a bütykök, így amikor arra jár ott kell a nagyobb rugóerő, hogy ott tartsa a szelepet és ne tudjon eltávolodni majd jól odaverni a rugó...ami veregetés törést okozhat..nem csak emelt fordulat esetén, hanem ez mindig fent áll.

#50597 Kázmér +  2018. november 29. 23:37:24 re: #50595 (tschokker + )  ←  ‹›  0 | rejt
A mostanira is ez a sors vár???? [SMIL:/szetvert.gif]

#50596 sacaekvti 0  2018. november 28. 22:29:49 re: #50595 (tschokker + )  ←  ‹›  0 | rejt
Állat, van róla esetleg mérési eredmény? :)

#50595 tschokker +  2018. november 28. 22:17:59 re: #50591 (Max007 + )  ←  ‹›   →  ↑  +3 | rejt
Én is nosztalgiáztam kicsit :)


2018. november 29. 23:37:24: megválaszolva Kázmér +  által, → #50597 
2018. november 28. 22:29:49: megválaszolva sacaekvti 0  által, → #50596 

#50593 Yakumo +  2018. november 28. 08:05:45 re: #50592 (CsekMG + )  ←  ‹›  0 | rejt
Ebben már részben voltam benne, úgyhogy az egyéni véleményem: Bármi, ami módosítja a (főleg) levegő/üzemanyag keverék arányát azért érdemes vagy javallott utána programozni vagy rá, ha úgy tetszik.

Mert program nélkül, lehet hogy éppen csak kisebb mértékben, de vagy keverékszegényen vagy éppen túldúsítva fog működni a motor. Hosszútávon nem szerencsés. [SMIL:/mosoly.gif]

Bár lehet van az a határ, amit a gyári ECU még tolerálni, kompenzálni tud, ha ezek amolyan plug@play dolgok, de én ebben azért nem nagyon hiszek.....

#50592 CsekMG +  2018. november 28. 07:24:00 re: #50591 (Max007 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Mivel elég jó állapotban van a motorom és "kevés" km van benne.Valószínű inkább nem nyúlok hozzá komolyabban.
Integra typer komplett kipufogórendszer, supersprint hátsó dobbal, illetve szintén ITR légszűrőrendszerem már meg van.
Ehhez érdemes lenne programoztatni?
2018. november 28. 08:05:46: megválaszolva Yakumo +  által, → #50593 

#50591 Max007 +  2018. november 27. 23:33:10 re: #50581 (CsekMG + )  ←  ‹›   →  ↑  +4 | rejt
Látom már kaptál jónéhány jó választ de saját véleményem is hasonló. Alapjaiban döntsd el mit szeretnél!
1./ A tengely árából megfelelő körítéssel csinálsz egy elég jól autózható széria a2-t ahogy itt ádám is írta (igaz ennek nem érezhető hatása lesz szvsz),
2./ ha komolyabban belemégy akkor a tengelyhez rugó/tányér/(esetleg szelep) csere kötelező. Megfelelő szívósorral és leömlővel, széria ,jó állapotú B16 blokk, rendesen felprogramozva ~9000ig. A tapasztalatok azt mutatják, hogy ebből a képletből bármit kihagysz, alig lesz jobb eredményed mint az első esetben.
Én a másodikat választottam, és így 7000ig koppra egyet ment egy gyári vti-vel, fölül lett sokkal erősebb. (188le@8900, 14.0@155)
Hogy használt vagy új alkatrészekből rakod e össze, már bevállalósság kérdése, nekem mindenből használt volt, 40k km alatt semmi gondom nem volt, de volt aki hamar pórul járt.
bocs srácok, elfogott a nosztalgia: https://youtu.be/XFEYohmu1IU [SMIL:/egyeb/Vieux.gif] [SMIL:/nevet/bigsmilebounce.gif]
2018. november 28. 22:17:59: megválaszolva tschokker +  által, → #50595 
2018. november 28. 07:24:00: megválaszolva CsekMG +  által, → #50592 

#50590 zolynet +  2018. november 27. 15:15:30 re: #50586 (CsekMG + )  ←  ‹›  +2 | rejt
60ért pillangóval tokkalvonóval itr szívósor
Erre biztos lecsapnék ha ...

#50589 sacaekvti 0  2018. november 27. 13:28:38 re: #50586 (CsekMG + )  ←  ‹›  +1 | rejt
Nekem amúgy egy Blox V3-mal rakja most össze Higany,ami tulajdonképpen egy ITR copy és a különbség,hogy valamelyest nagyobbak átmérőben a szívó járatok benne, a járatok hossza kb 4cm rövidebbek és a "puffer" része is nagyobb űrtartalmú. Ha nem az a célod,hogy kimaxold az elérhető teljesítményt azzal a tengellyel én kiportolnám a gyárit,valamit biztos számítana és költséghatékony. Szerintem!

#50588 sacaekvti 0  2018. november 27. 13:12:58 re: #50586 (CsekMG + )  ←  ‹›  0 | rejt


Egy kis matek a szívósorokról :)

#50587 sh adam 0  2018. november 27. 13:07:10 re: #50586 (CsekMG + )  ←  ‹›  0 | rejt
Érdemesnek érdemes, mert a dc2/ek9 szívósor + pillangó a dc2/ek9 tengelyekhez lett optimalizálva így valószínű, hogy az fogja kihozni a legjobb karakterisztikát. Ha pedig ennyire nem mennél bele, a tengely árából vegyél egy cai-t, leömlőt, rendszert + progi és a végeredmény elég kellemes lesz így is.

#50586 CsekMG +  2018. november 27. 11:58:33 re: #50583 (Higany + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Köszönöm a választ mindenkinek:)
A magasabb fordulat miatt úgy olvastam, hogy már érdemes más szívósort is felrakni.A gyári VTi p30 szívósor már kevés azokhoz a tengelyekhez.
Ilyen mélységbe viszont már nem biztos, hogy belekezdenék.
Van valakinek gyári VTi szívosorral tapasztalata?
2018. november 27. 15:15:30: megválaszolva zolynet +  által, → #50590 
2018. november 27. 13:28:38: megválaszolva sacaekvti 0  által, → #50589 
2018. november 27. 13:12:58: megválaszolva sacaekvti 0  által, → #50588 
2018. november 27. 13:07:10: megválaszolva sh adam 0  által, → #50587 

#50585 sacaekvti 0  2018. november 27. 11:32:49 re: #50581 (CsekMG + )  ←  ‹›  +1 | rejt
Ebből írom most a szakdolgozatomat és ezek olyan tengelyek,amik inkább a magas fordulatszámra vannak kitalálva,persze fokolással lehet valamennyit állítani,de nem lesz az igazi és nőhet a veszélye annak is ,hogy vagy a kipuf vagy a szívó szelep összeér a dugóval,persze itt nem 1-2° esetén beszélek
Nézz utána a Cam duration-nek, Lobe Separation Angle-nek ( LSA), szelepösszenyitásnak, cam advance /retardnek-nek.
http://asian_e.tripod.com/Honda_Engine_Specs.htm
B16B-nek nagyobb a durációja, ezért a max elérhető telj. feljebb lesz. Hamarabb nyitja és később zárja a szelepeket ergó magasabb fordulaton jobb lesz a töltetcsere,de alacsonyabb fordulaton lehet gyengébb lesz. 17° helyett 28° a szelepösszenyitás, ezért is magasabb fordulaton több keverék tud behúzni a hengerekbe,de alacsonyabb fordualton meg rosszabb lesz.
Tuning előtt azért érdemes utána járni iylen dolgoknak és nem csak úgy venni egy nagyobb tengelyt :)
A szeleprugó nem csak a fordulat miatt kell különben ,hanem a nagyobb szelepnyiítás miatt,mivel így nagyobb erővel terheled a rugókat (is) .

#50584 zolynet +  2018. november 27. 09:32:37 re: #50581 (CsekMG + )  ←  ‹›  +3 | rejt
Használt itr duplarugót és tányért ne vegyél, én beszoptam, hülye voltam.
18-20éves ki tudja mennyire fáradt el
Inkább szánd rá az összeget és vegyél újat, az a tuti. Nem olcsó, de nem rántja magával az egész épített motort.

#50583 Higany +  2018. november 27. 07:40:03 re: #50582 (degumentes 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +5 | rejt
1. Ő pint nagyobb tengely berakása miatt kérdezte.
2. Nenhasinlítsunk D-s motort B-s motorhoz, mert teljesen más a kettő minden tekintetben.
És ha már írasra szántam el magam, én nem lennék nyugodt gyári rugókkal, még ha csak mininálisan is lenne növelve a fordulat, a nagyobb tengellyel, viszont mi értelme a tuningnak, ga nem hadználja ki az ember a benne rejlő potenviált. Ha azt igényelné a motor, hogy forogjon 8500-8600ig vagy tovább, akkor nem tiltatnám le 8200nál, mert akkor kb adtam egy pofont a szarnak, semmi értelme a tengelycserének. És oda erősen kell már a rugócsere.
2018. november 27. 11:58:33: megválaszolva CsekMG +  által, → #50586 

#50582 degumentes 0  2018. november 26. 23:40:49 re: #50581 (CsekMG + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nekem Z7 hengerfej van fent a d14a1 blokkon d15b2 főtengellyel, p29 dugó. Ok teljesen más konfig , de gyári rugóval 8200-at forog. Akkor szoktak rugót cserélni, ha nagyobb tengely kerül be. [SMIL:/mosoly.gif] Majd kijavítanak, ha tévedek.
2018. november 27. 07:40:03: megválaszolva Higany +  által, → #50583 


Az eredeti hozzászólás
#50581 CsekMG +  2018. november 26. 17:12:38    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Sziasztok!
Ismét egy kérdéssel fordulnék hozzátok:

-b16a2 gyári motorba, ek9 vezérműtengelyekhez mindenképpen kell cserélni szeleprugókat is?
Nem lenne 8200-8300-nál magasabb fordulaton használva, tehát maradna a gyári b16a2 leszabályozási fordulatszám.


Előre is köszönöm a választ.
2018. december 1. 17:34:37: megválaszolva fonta +  által, → #50598 
2018. november 27. 23:33:10: megválaszolva Max007 +  által, → #50591 
2018. november 27. 11:32:49: megválaszolva sacaekvti 0  által, → #50585 
2018. november 27. 09:32:37: megválaszolva zolynet +  által, → #50584 
2018. november 26. 23:40:49: megválaszolva degumentes 0  által, → #50582 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.42, 0.36, 0.39
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.016 mp, 22 query