Írták már a lényeget, de talán még egy megközelítés:
AZ EK9 tengely bütykei "kockásabbak" tehát sarkosabbak a bütykök, így amikor arra jár ott kell a nagyobb rugóerő, hogy ott tartsa a szelepet és ne tudjon eltávolodni majd jól odaverni a rugó...ami veregetés törést okozhat..nem csak emelt fordulat esetén, hanem ez mindig fent áll.
Ebben már részben voltam benne, úgyhogy az egyéni véleményem: Bármi, ami módosítja a (főleg) levegő/üzemanyag keverék arányát azért érdemes vagy javallott utána programozni vagy rá, ha úgy tetszik.
Mert program nélkül, lehet hogy éppen csak kisebb mértékben, de vagy keverékszegényen vagy éppen túldúsítva fog működni a motor. Hosszútávon nem szerencsés.
Bár lehet van az a határ, amit a gyári ECU még tolerálni, kompenzálni tud, ha ezek amolyan plug@play dolgok, de én ebben azért nem nagyon hiszek.....
Mivel elég jó állapotban van a motorom és "kevés" km van benne.Valószínű inkább nem nyúlok hozzá komolyabban.
Integra typer komplett kipufogórendszer, supersprint hátsó dobbal, illetve szintén ITR légszűrőrendszerem már meg van.
Ehhez érdemes lenne programoztatni?
Látom már kaptál jónéhány jó választ de saját véleményem is hasonló. Alapjaiban döntsd el mit szeretnél!
1./ A tengely árából megfelelő körítéssel csinálsz egy elég jól autózható széria a2-t ahogy itt ádám is írta (igaz ennek nem érezhető hatása lesz szvsz),
2./ ha komolyabban belemégy akkor a tengelyhez rugó/tányér/(esetleg szelep) csere kötelező. Megfelelő szívósorral és leömlővel, széria ,jó állapotú B16 blokk, rendesen felprogramozva ~9000ig. A tapasztalatok azt mutatják, hogy ebből a képletből bármit kihagysz, alig lesz jobb eredményed mint az első esetben.
Én a másodikat választottam, és így 7000ig koppra egyet ment egy gyári vti-vel, fölül lett sokkal erősebb. (188le@8900, 14.0@155)
Hogy használt vagy új alkatrészekből rakod e össze, már bevállalósság kérdése, nekem mindenből használt volt, 40k km alatt semmi gondom nem volt, de volt aki hamar pórul járt.
bocs srácok, elfogott a nosztalgia: https://youtu.be/XFEYohmu1IU
Nekem amúgy egy Blox V3-mal rakja most össze Higany,ami tulajdonképpen egy ITR copy és a különbség,hogy valamelyest nagyobbak átmérőben a szívó járatok benne, a járatok hossza kb 4cm rövidebbek és a "puffer" része is nagyobb űrtartalmú. Ha nem az a célod,hogy kimaxold az elérhető teljesítményt azzal a tengellyel én kiportolnám a gyárit,valamit biztos számítana és költséghatékony. Szerintem!
Érdemesnek érdemes, mert a dc2/ek9 szívósor + pillangó a dc2/ek9 tengelyekhez lett optimalizálva így valószínű, hogy az fogja kihozni a legjobb karakterisztikát. Ha pedig ennyire nem mennél bele, a tengely árából vegyél egy cai-t, leömlőt, rendszert + progi és a végeredmény elég kellemes lesz így is.
Köszönöm a választ mindenkinek
A magasabb fordulat miatt úgy olvastam, hogy már érdemes más szívósort is felrakni.A gyári VTi p30 szívósor már kevés azokhoz a tengelyekhez.
Ilyen mélységbe viszont már nem biztos, hogy belekezdenék.
Van valakinek gyári VTi szívosorral tapasztalata?
Ebből írom most a szakdolgozatomat és ezek olyan tengelyek,amik inkább a magas fordulatszámra vannak kitalálva,persze fokolással lehet valamennyit állítani,de nem lesz az igazi és nőhet a veszélye annak is ,hogy vagy a kipuf vagy a szívó szelep összeér a dugóval,persze itt nem 1-2° esetén beszélek
Nézz utána a Cam duration-nek, Lobe Separation Angle-nek ( LSA), szelepösszenyitásnak, cam advance /retardnek-nek.
http://asian_e.tripod.com/Honda_Engine_Specs.htm
B16B-nek nagyobb a durációja, ezért a max elérhető telj. feljebb lesz. Hamarabb nyitja és később zárja a szelepeket ergó magasabb fordulaton jobb lesz a töltetcsere,de alacsonyabb fordulaton lehet gyengébb lesz. 17° helyett 28° a szelepösszenyitás, ezért is magasabb fordulaton több keverék tud behúzni a hengerekbe,de alacsonyabb fordualton meg rosszabb lesz.
Tuning előtt azért érdemes utána járni iylen dolgoknak és nem csak úgy venni egy nagyobb tengelyt
A szeleprugó nem csak a fordulat miatt kell különben ,hanem a nagyobb szelepnyiítás miatt,mivel így nagyobb erővel terheled a rugókat (is) .
Használt itr duplarugót és tányért ne vegyél, én beszoptam, hülye voltam.
18-20éves ki tudja mennyire fáradt el
Inkább szánd rá az összeget és vegyél újat, az a tuti. Nem olcsó, de nem rántja magával az egész épített motort.
1. Ő pint nagyobb tengely berakása miatt kérdezte.
2. Nenhasinlítsunk D-s motort B-s motorhoz, mert teljesen más a kettő minden tekintetben.
És ha már írasra szántam el magam, én nem lennék nyugodt gyári rugókkal, még ha csak mininálisan is lenne növelve a fordulat, a nagyobb tengellyel, viszont mi értelme a tuningnak, ga nem hadználja ki az ember a benne rejlő potenviált. Ha azt igényelné a motor, hogy forogjon 8500-8600ig vagy tovább, akkor nem tiltatnám le 8200nál, mert akkor kb adtam egy pofont a szarnak, semmi értelme a tengelycserének. És oda erősen kell már a rugócsere.
Nekem Z7 hengerfej van fent a d14a1 blokkon d15b2 főtengellyel, p29 dugó. Ok teljesen más konfig , de gyári rugóval 8200-at forog. Akkor szoktak rugót cserélni, ha nagyobb tengely kerül be. Majd kijavítanak, ha tévedek.
Sziasztok!
Ismét egy kérdéssel fordulnék hozzátok:
-b16a2 gyári motorba, ek9 vezérműtengelyekhez mindenképpen kell cserélni szeleprugókat is?
Nem lenne 8200-8300-nál magasabb fordulaton használva, tehát maradna a gyári b16a2 leszabályozási fordulatszám.