Azért szeretném a d13-at mert arra vagyok kíváncsi abból mit lehet kihozni és hogy az mire lesz képes
Nagyobb köbcentinek ott van a coupé a d16z9 blokkal, az kellemesen autózható
A kis d13 egy kósza gondolat volt, na meg mivel van itthon egy z6 fej, ami szét van szedve, sőt kell is bele pár cuccot venni,
így adja magát, hogy járatok bővítésével kezdődhet a móka, aztán síkolás, szelepek becsiszolása és mehet össze a hengerfej
Lassan összeszedem a többi hozzávalót is
Egyébként a d15b7 p06 ecu-t mennyiért pazarolják? (Vtecesítés miatt, mert p28 már nem olyan gyakori darab).
Illetve a d15b7 gyújtása egyezik a d16z6-tal?
A blokk az maradna d13 nekem a d14 és utánna d15 főtengellyel volt különbség, nyomatékosabb lett de szinte ugyanazt forogta. És d13, d15 főtengellyel ha sokáig megtartod akkor a biztosításon visszajön a tuning ára
Nekem egy gyári Esi d16z9 coupé van, felújított blokkal, 75,5-ös NPR d16y8 dugattyúkkal lett összerakva acl race csapágyazással.
Ez a kis d13 lenne az amivel kísérleteznék, ez csak terv egyenlőre tehát még nincs meg az alap autó sem hozzá.
Most kezdek összerakosgatni egy z6 fejet, ami otthon van már fél éve kb. lassan fog készülni mint a luca széke de elkészül előbb utóbb.
Mindenképp maradnék a d13-nál, nem is az anyagi miatt, hanem inkább a kihívás miatt, a d15 kitaposott út mármint a swapolás. D13-ból kevesebb is fut, illetve kevesebbnek is állnak talán neki faragni. Valóban a ccm tuning a legjobb tuning.
Lehet hogy önszivatásnak tűnik, de erre húz a szívem, hogy belevágjak
Én azt mondanám, hogy ha csinálod, fűzesd át. Ígyis úgyis furni kell a blokkot, ha már ott van a gépműhelybe, akkor azon a 15e Ft. alkatrész áron ne spórolj, gondolom csapágyat egyébként is cserélnél. 1.3-ból hogy kijőjjön az a 120le ahhoz szerintem rendesen portolni kell a hf-et, nem olcsó és nem is biztos, hogy tartós lesz. 200cm3-nél hülyén fog hangzani ez a mondat, de a köbcentit nem pótólja semmi A másik dolog az elején el kell dönteni, hogy mi a terv szívó, vagy turbó, mert máshogy kell megközelíteni az egészet. De ha hozzányulsz, utánna soha nem lesz az a megbízható kisautó, mint volt! Ezt is vedd számításba, nincs két egyforma swap. Lehet hogy valaki évek óta jár ugyanazzal a konfiggal, ami másnál rövididő allatt fossa össze magát meg egy halom pénzt fogsz belelocsolni, amiből akár egy vti is kijöhet. Nekem a kicsi az csak játszós autó, de nem is nagyon nézem hogy mennyit költök rá, nem az a lényeg.
D13-mal lennének terveim a talán nem is olyan távoli jövőben.
Mindenképp maradnék az 1343ccm-nél, nem szeretném átfűzni a blokkot.
Én úgy tudtam hogy nagy szívás árán megy fel a dohc d16 fej a sohc D-s motorokra.
Olaj és víz járatai stimmelnek?
Na meg a másik kérdés, hogy a dohc d16-ra mit lehet felrakni ami pl obd1? kábelköteggel gondolom bűvészkedni kell,
illetve gyújtás, szenzorok, ecu?
Van erről információd?
sohc vtec fej egyszerűbb meccs gondolom.
Elsőre egy 115-120 ló szívóban ha kijönne belőle, akár sohc vtec akár dohc nonvtec, az jó lenne. Nem tudom a lengyelek mit tudnak, de egész szép teljesítményt hoznak ki a kis D-s motorokból. Aztán ha kiaknázásra kerül ez a teljesítmény, akkor jöhetne a kisnyomású turbó, de az már egy másik topic témája.
Dohc fej nem kompatibilis sohc blokkal. Tudom, minden megoldható, de azt így kijelenteni hogy "kis gépmunkával" erős túlzás. Amúgy nem láttam még tartósan működő ilyen tákolmányt. Sok sebből vérzik ez a megoldás. Szóval inkább mondanám azt, hogy nem rakható rá, mint hogy igen.
Nincs kicserélve a tank, be van rakva egy külső elektromos benzinpumpa. Majd ha idén tovább lesz építve akkor ki lesz cserélve. Egyébkén D13, D14, D15 ugyanaz a blokk, simán rá lehet pakolni a D16 cuccait, még a DOHC is felmegy rá kis gépműhelyes munkával viszatérve a fordulatra, 7000-7500-ig szépen húz ott érdemes elválltani. Idén a karbik hejére egy jrsc ugrik fel ha minden meglesz hozzá.
Én csak elolvastam a videóhoz készült rövidke leírást
A fordulatszámmérő vígan 8500-at is mutatott, de a program lett úgy írva hogy 8100 " shift light" 8300 leszabályzás.
Oké hogy 1343ccm-t kell kiszolgálni az 1.6-os motoron használt cuccoknak, de arra a kis motorra ennyire passzolnának a z6 cuccok? nehezen tudom elképzelni hogy 8000-nél nincs túlforgatva a motor és ha padon lenne mérve nem csökkenne a teljesítménygörbe ott már.
Ismerem ezeket a lehetőségeket hogy d13 blokkot össze lehet fűzni 1,5 cuccokkal
Kifejezetten a d13-ra kerestem rá, kis lökethossz jól forgatható D13-nál a befecsit is meg kell csinálni, tankcsere+ac.
Feltételezem akkor neked is ez a művelet következik.
Viszont akkor valóban szépen elforognak ezek a motorok z6 tengellyel.
Nem tudom mivel mértétek a fordulatszámot, de a műszerfal mérőóra nagyon nem pontos már 6-7 ezer felett. Pl. EP3-nál amikor a valós rpm 8000 volt ekkor mutatott az óra 8300 felett valamivel. Amikor 8500-re raktam a tiltást már éppen befigyelt a 9000 rpm. Szóval érdemes belekalkulálni azt is hogy az óra csal magas tartományokban.
Semmi, ha simán arrébb van rakva egy vagy két foggal, a gyújtáselosztó meg utána állítva ugyanazt az eredményt kapod, de fel van rakva egy fokoló kerék, akkor rendesen be lehet állítani. Nekem is simán leforogja a 8000-et. Az enyém D14A1 blokk, Z7 hengerfej, D15B2 főtengely, P29 dugó, ALC csapágy, meg dualcarb, de már csak az év közepéig a tervek szerint. És a D13-ba is be lehet rakni a D15 főtengelyt utána mát az is 1.5.
Unalmas 5percben nézelődtem, olvasgattam és ráleltem egy lengyel civicre valamikor d13b2 volt, ezt vtec-esítették.
Videón is néztem, hát elég meglepően jól lép.
Lényegében a leömlő a kipufogórendszer és a légszűrőn kívül minden gyári Honda alkatrész amiből összerakták.
Ami fura volt ahogy leforgott a motor 8100-ig, én azt hittem a gyári z6 vezérműtengely elfogy ekkora fordulaton már és hiába van eltolva a tiltás magasabb fordulatra, ekkora fordulaton már csak erőtlenül pörögne.
Aztán a leírásban olvastam, hogy y7 vezérműkereket raktak a z6 tengely végére.
Ezzel úgymond "elfokolták" a gyári vezérműtengelyt, vagy pont így került a helyére a vezérlés a d13-on? Vagy mi az oka hogy y7 vezérműkereket használtak?