ja meg milyen gumik, milyen kuplung, mekkora kerekek(nagyobb kerék sokat visszafog!) stb...
amugy sztem én voltam az aki rossz időt ment 17-es időnél nem bitram jobbat menni a 16-os felnikkel, szar gumikkal. Előtte szívóban is ugyanezt az időt tudta....
sehogy se tapadt a gumi, 2-ben is csak félgázt nyomtam mert egyből leforgott tiltásra.
Olyan volt mintha jégről indultam volna.
Aztán előre kaptam kölcsön slick-et és nem gyilkolva szépen elindulva, szépen váltva, 5000-5500 között elváltva 15,7-es időm lett. Sokat számít a gumi gyorsulásnál...
Aztán döntőben meg jobban nyomtam neki, hogy megnézzem mit tudna. De nem lett jobb az időm, mert csúszott úgy a kuplung.
d15b7, 40es belső átmérőjű gyári kipuff, 0,4bar. Igazából utcára készült kicsi turbó, nyomatékos mint az állat.
Ugyanez a szett volt az emelt kompressziós d15b2+mpfi swapposomon is, ott 0,36-bar-al nagyobb teljesítmény volt mint ezen a gyári motoron 0,5barral....
én se csökkentenék kompressziót, bár kérdés hogy mi a cél.
Erre van egy nagyon egyszerű és hihetetlen megoldás. Ha valamiért 95-öst tankolsz bele, akkor nem kell eszetlenül padlózni és nem lesz semmi gond. De van pl oktánszámnővelő meg mindenféle csodaszer is. Amúgy meg 95-össel is fel lehet programozni egy bizonyos szintig olyan motort ami nem alacsony kompressziós (itt gyári ESi. VTI értékre gondolok pl).
Horvátba nem tudom mi a helyzet mostanában de osztrák, német, olasz, szlovén, autópályák melletti kutakon, mindegyiknél tudtam 100-as benyát tankolni, de minimum 98-asat, sőtt osztrákoknál még volt 91-es is
Ha mondjuk nem versenyre építem hanem hétköznapi használatra és esetleg nyáron le akarok vele ruccanni a horvát tengerhez,ne kelljen már aszerint terveznem hogy hol tudod 100ast tankolni. Mert nincs minden kúton és szerintem egyre kevesebb is van belőlük. Pl.
Jaja, egy tele tanknál 95 és 100 között, van talán még 1000Ft különbség is
Egyébként nekem is szimpatikus ez a gondolat, hogy emelt kompresszió és valamivel megfújni, nem nagyon csak egy picit pl. egy JRSC-vel
Jah ezt mindig elfelejtem, hogy itt mindenki pont azon spórol amin nem kellene. Egyébként akkor az autógyártók is mind hülyék, hogy magas kompressziósak a turbós motorok. Az 1.5T Civic-nél is 10.3:1 a kompresszió viszony és jól megvan nyomással. Igaz az direkt befecsis és 1.6bar-on már illik 100-ast tankolni. Vagy a K20C1 ami 9.8:1.
Aha. És a kis nyomásúban milyen kompresszió volt? Mekkora nyomás? Milyen program? És még kb ezer kérdés lehetne. Magasabb kompresszióval ezerszer jobb a hatásfok. Én akkor se csökkentenék ha nem gyári lenne a belső.
Ez is igaz..., lacházán volt is rá példa: kis nyomású turbóval, rosszabb időt ment mint én a sima szívóval!
De azt gondolom, mindenki azt csinál, amit akar csak nem biztos hogy van értelme!
A helyedben megnézném hogy milyen vastag a hf.tömítés, ha jól tudom több vastagságban lehet kapni, és raknék bele egy vékonyabbat..., így gyakorlatilag mint ha síkolnál.., és mégsem
Egy szónak is száz a vége..., " bütyök"-nek teljesen igaza van, felesleges síkólni, mert ha turbózol akkor csökkentened kell e kompressziót.
Ha meg jók a gyári csapágyak, egy őrületes butaság azokat cserélni.
Sok +++ Le elbírnak
Én nem akarok kompressziót növelni (túlzottan) csak azt kérdeztem mennyit érdemes síkolni nem akarok púpos dugót sem,higy a blokkom felrobbanjon ,ha tubósítoj vélwtlenül
Hát a turbósításhoz épp hogy meg kell bontanod a blokkot,ha nem akarsz reszkírozni. Most emelni akarod a kompressziót,de ha megfújod akkor viszont csökkenteni kell. A terveid ütik egymást. Ezt még át kéne gondolnod
Ő írta hogy +5-10LE-t szeretne...és ezért kell versenycsapágy. De közben látom, hogy az ár a fontos. Én a műszaki okára voltam kiváncsi, ha már ki lett domboritva hogy versenycsapágy kell, mert a gyári "gyenge".
Mindenki azt vesz amit jónak lát vagy annak hiszi hogy jó, de én komolyan kérdeztem amit, de nem kaptam kielégítő választ arra, hogy egy 200LE-ig tökéletesen működő gyári csapágy miért nem jó egy 170 LE -re felhúzott motorba.
Bocsi,a 84"es dolgot félrenéztem,84-es CRX-re gondoltam. A leírtak alapján tehát azt sugallod ,hogy fölösleges ez az alkatrész. Semmi baj,te lehte megvennéd a gyárit 50E-ért én meg leszek a filléres jános és megveszem a "szarabbat".
Ez egy jó "extra maradhat" a kocsiban,ha a későbbiekben megválnék tőle,ki tudja a következő tulaj mit akar,de számomra ez egy megnyugvást fog jelenteni ,ha elmegyek egy pályanapra és szétnyűstölöm az autó motorját,akkor az következő nap is ugyan úgy fog működni.
2017. szeptember 29. 15:08:46: megválaszolva grego + által,
→ #50093
Értem, de ha tudjuk azt, hogy a csapágy üzem közben hozzá se ér a főtengely csapokhoz, mert az olaj ott van közte ergo az olaj veszi fel a terhelést, akkor miért kell spci anyaghasználat? Máshogy tereli az olajat? Jobban megtapad a felületén?
Mondjuk versenykörülmények között elképzelhető, hogy kimarad az olajzás, vagy leromlik a kenés egy pillanatra és akkor jó ha a csapágy nem gyurmából van, és akkor a motor kibirja a verseny végéig, de ez utcára miért is kell ahol azért ez elég ritkán fordul elő?
Más anyagokat,rétegeket használnak a gyárihoz képest,persze ezzel nem állítom azt,hgoy a honda gyári B16-os főtengely csapágyai gyengébbek ennél. A verseny caspágyak pedig verseny körülményekhez vannak készítve ,hogy elbírják azt a terhelést. Remélem nem oltogatásból indult ez a kérdés,egy olyan embertől akinek az adatlapja szerint már '84 óta hondázik.
2017. szeptember 29. 14:49:17: megválaszolva grego + által,
→ #50090
Elsősorban plusz lóerőket elérni,blokkba nem nagyon nyúlnék bele,csak egy gyűrűzés + versenycsapágyak. Túl magas kompressziót nem szeretnék ,ezért is krédeztem emnnyit érdemes síkolni,portolásról pedig külföldi fórumokon olvastam ,hogy +5-10 LE nyerhető (portolás és polírozás) persze emellé még én 1.8vti tengelyt akarnék és 55-ös kipufogórendszert inti leöömlővel. Ennél többet egyelőre nem akarok csinálni a kocsival.
2017. szeptember 29. 14:20:19: megválaszolva grego + által,
→ #50087
Sziasztok, B16 hengerfejből mennyit érdemes/szabad levetetni?
Hengerfej felújítás saccperkb mennyibe fájhat, tudom,hgoy ez állapottól is függ,de akinek már volt az érdekelne
B16 hengerfej portolás mennyibe kerül ? Különböző hazai cégeknek a honlapjn azt láttam,hgoy 80-250E HUF ...