HONDA fórum
2024. június 2. vasárnap, 10:01,  Kármen, Anita Legújabb regisztráltunk: gyulko 0 




A válaszok és azok válaszai a hozzászólásra, kifejtve
Téma neve

#50122 LINSZTER +  2017. október 9. 22:12:39 re: #50120 (bütyök + )  ←  ‹›  0 | rejt
Már a kérdés felvet úgy 10 másikat. Egyébként meg ez a Szívó topic.

#50120 bütyök +  2017. október 9. 20:42:24 re: #50108 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Szerinted mekkora az a CR amit egy gyári belsős D15 0,6baron tarósan elvisel?
2017. október 9. 22:12:39: megválaszolva LINSZTER +  által, → #50122 

#50119 nbinszky +  2017. október 9. 20:18:51 re: #50106 (LINSZTER + )  ←  ‹›  0 | rejt
ja meg milyen gumik, milyen kuplung, mekkora kerekek(nagyobb kerék sokat visszafog!) stb...
amugy sztem én voltam az aki rossz időt ment :D 17-es időnél nem bitram jobbat menni a 16-os felnikkel, szar gumikkal. Előtte szívóban is ugyanezt az időt tudta....
sehogy se tapadt a gumi, 2-ben is csak félgázt nyomtam mert egyből leforgott tiltásra.
Olyan volt mintha jégről indultam volna.

Aztán előre kaptam kölcsön slick-et és nem gyilkolva szépen elindulva, szépen váltva, 5000-5500 között elváltva 15,7-es időm lett. Sokat számít a gumi gyorsulásnál...

Aztán döntőben meg jobban nyomtam neki, hogy megnézzem mit tudna. De nem lett jobb az időm, mert csúszott úgy a kuplung.

d15b7, 40es belső átmérőjű gyári kipuff, 0,4bar. Igazából utcára készült kicsi turbó, nyomatékos mint az állat.
Ugyanez a szett volt az emelt kompressziós d15b2+mpfi swapposomon is, ott 0,36-bar-al nagyobb teljesítmény volt mint ezen a gyári motoron 0,5barral....

én se csökkentenék kompressziót, bár kérdés hogy mi a cél.

#50116 Szabb +  2017. október 8. 12:55:16 re: #50114 (degumentes 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Van horvátoknál is 100-as nafta.
pl. nagyobb INA kutakon, minden Cordux kúton.
98-as meg kb. mindenhol van.

#50115 LINSZTER +  2017. október 8. 10:51:07 re: #50113 (bütyök + )  ←  ‹›  +1 | rejt
Erre van egy nagyon egyszerű és hihetetlen megoldás. Ha valamiért 95-öst tankolsz bele, akkor nem kell eszetlenül padlózni és nem lesz semmi gond. De van pl oktánszámnővelő meg mindenféle csodaszer is. Amúgy meg 95-össel is fel lehet programozni egy bizonyos szintig olyan motort ami nem alacsony kompressziós (itt gyári ESi. VTI értékre gondolok pl).

#50114 degumentes 0  2017. október 8. 10:41:03 re: #50113 (bütyök + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Horvátba nem tudom mi a helyzet mostanában:) de osztrák, német, olasz, szlovén, autópályák melletti kutakon, mindegyiknél tudtam 100-as benyát tankolni, de minimum 98-asat, sőtt osztrákoknál még volt 91-es is:D
2017. október 8. 12:55:16: megválaszolva Szabb +  által, → #50116 

#50113 bütyök +  2017. október 8. 10:14:02 re: #50108 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ha mondjuk nem versenyre építem hanem hétköznapi használatra és esetleg nyáron le akarok vele ruccanni a horvát tengerhez,ne kelljen már aszerint terveznem hogy hol tudod 100ast tankolni. Mert nincs minden kúton és szerintem egyre kevesebb is van belőlük. Pl.
2017. október 8. 10:51:07: megválaszolva LINSZTER +  által, → #50115 
2017. október 8. 10:41:03: megválaszolva degumentes 0  által, → #50114 

#50112 Márton87 +  2017. október 8. 00:18:45 re: #50106 (LINSZTER + )  ←  ‹›  0 | rejt
nem is kell csak sokan hiszik....én meg aztán főleg nem merem leírni ide :D


#50111 degumentes 0  2017. október 6. 23:42:09 re: #50108 (LINSZTER + )  ←  ‹›  0 | rejt
Jaja, egy tele tanknál 95 és 100 között, van talán még 1000Ft különbség is [SMIL:/smile2.gif] [SMIL:/smile2.gif]
Egyébként nekem is szimpatikus ez a gondolat, hogy emelt kompresszió és valamivel megfújni, nem nagyon csak egy picit:D pl. egy JRSC-vel:D

#50110 LINSZTER +  2017. október 6. 22:17:45 re: #50109 (PelyV(T)i + )  ←  ‹›  0 | rejt
Kinek mi jön be :D
Én jobban szeretem ha azért alul is reagál az autó és nem úgy megy mint egy 1literes valami :D

#50109 PelyV(T)i +  2017. október 6. 21:27:51 re: #50108 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Az a jó, ha alul nem megy, így élvezetesebb ha megjön a nyomás :D
D motornál pont felesleges kompressziót csökkenteni, így is alig van :D
2017. október 6. 22:17:45: megválaszolva LINSZTER +  által, → #50110 

#50108 LINSZTER +  2017. október 6. 19:13:47 re: #50107 (bütyök + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Jah ezt mindig elfelejtem, hogy itt mindenki pont azon spórol amin nem kellene. Egyébként akkor az autógyártók is mind hülyék, hogy magas kompressziósak a turbós motorok. Az 1.5T Civic-nél is 10.3:1 a kompresszió viszony és jól megvan nyomással. Igaz az direkt befecsis és 1.6bar-on már illik 100-ast tankolni. Vagy a K20C1 ami 9.8:1.
2017. október 9. 20:42:24: megválaszolva bütyök +  által, → #50120 
2017. október 8. 10:14:02: megválaszolva bütyök +  által, → #50113 
2017. október 6. 23:42:09: megválaszolva degumentes 0  által, → #50111 
2017. október 6. 21:27:51: megválaszolva PelyV(T)i +  által, → #50109 


2017. október 6. 19:14: Szerkesztve LINSZTER +  által, megtekintés
2017. október 6. 19:14: Szerkesztve LINSZTER +  által, megtekintés

#50107 bütyök +  2017. október 6. 17:27:49 re: #50104 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Gondolom azért csökkentik hogy 95ösre fel lehessen progizni,ne csak etanolra vagy 100asra.
2017. október 6. 19:13:47: megválaszolva LINSZTER +  által, → #50108 

#50106 LINSZTER +  2017. október 6. 14:29:38 re: #50105 (hondalsi + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Aha. És a kis nyomásúban milyen kompresszió volt? Mekkora nyomás? Milyen program? És még kb ezer kérdés lehetne. Magasabb kompresszióval ezerszer jobb a hatásfok. Én akkor se csökkentenék ha nem gyári lenne a belső.
2017. október 9. 20:18:51: megválaszolva nbinszky +  által, → #50119 
2017. október 8. 00:18:45: megválaszolva Márton87 +  által, → #50112 

#50105 hondalsi +  2017. október 6. 14:13:16 re: #50104 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ez is igaz..., lacházán volt is rá példa: kis nyomású turbóval, rosszabb időt ment mint én a sima szívóval! [SMIL:/smile5.gif]
De azt gondolom, mindenki azt csinál, amit akar csak nem biztos hogy van értelme!
2017. október 6. 14:29:38: megválaszolva LINSZTER +  által, → #50106 

#50104 LINSZTER +  2017. október 6. 13:41:34 re: #50102 (hondalsi + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ez a "ha turbózol akkor csökkentened kell e kompressziót" is egy akkora fail. Egyátalán nem kell azt csökkenteni, max nem kell nagy nyomással fújni.
2017. október 6. 17:27:49: megválaszolva bütyök +  által, → #50107 
2017. október 6. 14:13:16: megválaszolva hondalsi +  által, → #50105 

#50103 hondalsi +  2017. október 6. 13:40:26 re: #50102 (hondalsi + )  ←  ‹›  0 | rejt
A helyedben megnézném hogy milyen vastag a hf.tömítés, ha jól tudom több vastagságban lehet kapni, és raknék bele egy vékonyabbat..., így gyakorlatilag mint ha síkolnál.., és mégsem [SMIL:/smile5.gif]

#50102 hondalsi +  2017. október 6. 13:23:29 re: #50101 (sacaekvti 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Egy szónak is száz a vége..., " bütyök"-nek teljesen igaza van, felesleges síkólni, mert ha turbózol akkor csökkentened kell e kompressziót.
Ha meg jók a gyári csapágyak, egy őrületes butaság azokat cserélni.
Sok +++ Le elbírnak
[SMIL:/smile5.gif]
2017. október 6. 13:41:34: megválaszolva LINSZTER +  által, → #50104 
2017. október 6. 13:40:26: megválaszolva hondalsi +  által, → #50103 

#50101 sacaekvti 0  2017. szeptember 29. 23:00:37 re: #50100 (bütyök + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Én nem akarok kompressziót növelni (túlzottan) csak azt kérdeztem mennyit érdemes síkolni :) nem akarok púpos dugót sem,higy a blokkom felrobbanjon ,ha tubósítoj vélwtlenül :)
2017. október 6. 13:23:29: megválaszolva hondalsi +  által, → #50102 

#50100 bütyök +  2017. szeptember 29. 19:22:45 re: #50098 (sacaekvti 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Hát a turbósításhoz épp hogy meg kell bontanod a blokkot,ha nem akarsz reszkírozni. Most emelni akarod a kompressziót,de ha megfújod akkor viszont csökkenteni kell. A terveid ütik egymást. Ezt még át kéne gondolnod [SMIL:/smile5.gif]
2017. szeptember 29. 23:00:37: megválaszolva sacaekvti 0  által, → #50101 

#50099 grego +  2017. szeptember 29. 15:36:34 re: #50098 (sacaekvti 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
OK.

#50098 sacaekvti 0  2017. szeptember 29. 15:28:12 re: #50096 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Azt nem mondtam,hogy nem lesz a jövőben 200LE fölötti turbós :) így meg ha már ez meglesz ,turbósításkor nem kell a blokkot megbontani ;)
2017. szeptember 29. 19:22:45: megválaszolva bütyök +  által, → #50100 
2017. szeptember 29. 15:36:34: megválaszolva grego +  által, → #50099 

#50097 Márton87 +  2017. szeptember 29. 15:25:39 re: #50096 (grego + )  ←  ‹›  0 | rejt
ja baromság az egész. Sokat azt hiszik hogy eget rengető 10-20le +


Röviden magyarul: Kurvára nem kell verseny csapágy


Ennyi

#50096 grego +  2017. szeptember 29. 15:18:19 re: #50095 (Márton87 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ő írta hogy +5-10LE-t szeretne...és ezért kell versenycsapágy. De közben látom, hogy az ár a fontos. Én a műszaki okára voltam kiváncsi, ha már ki lett domboritva hogy versenycsapágy kell, mert a gyári "gyenge".
2017. szeptember 29. 15:28:12: megválaszolva sacaekvti 0  által, → #50098 
2017. szeptember 29. 15:25:39: megválaszolva Márton87 +  által, → #50097 

#50095 Márton87 +  2017. szeptember 29. 15:15:13 re: #50094 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nem tudom miért következtetsz erre.


Jó a gyári csapágy is, semmi baj vele. Szerintem ha nem minden nap pályázol a Ringen, akkor holt felesleges cserélni


Szerintem az olaj és az elegendő olajnyomás a lényeg
2017. szeptember 29. 15:18:19: megválaszolva grego +  által, → #50096 

#50094 grego +  2017. szeptember 29. 15:11:05 re: #50092 (Márton87 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Értem, tehát 160LE-t még elbír de 170LE-t meg már nem....
2017. szeptember 29. 15:15:13: megválaszolva Márton87 +  által, → #50095 

#50093 grego +  2017. szeptember 29. 15:08:46 re: #50091 (sacaekvti 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Mindenki azt vesz amit jónak lát vagy annak hiszi hogy jó, de én komolyan kérdeztem amit, de nem kaptam kielégítő választ arra, hogy egy 200LE-ig tökéletesen működő gyári csapágy miért nem jó egy 170 LE -re felhúzott motorba.

#50092 Márton87 +  2017. szeptember 29. 15:02:04 re: #50087 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Mikor a kompresszió "megüti" a dugattyút, átkerül az energia az összes többi alkatrészre, így a csapágyra is.

Versenycsapágyak keményebbek, jobban bírják a terhelést.


2017. szeptember 29. 15:11:05: megválaszolva grego +  által, → #50094 

#50091 sacaekvti 0  2017. szeptember 29. 15:00:45 re: #50090 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Bocsi,a 84"es dolgot félrenéztem,84-es CRX-re gondoltam. A leírtak alapján tehát azt sugallod ,hogy fölösleges ez az alkatrész. Semmi baj,te lehte megvennéd a gyárit 50E-ért én meg leszek a filléres jános és megveszem a "szarabbat".
Ez egy jó "extra maradhat" a kocsiban,ha a későbbiekben megválnék tőle,ki tudja a következő tulaj mit akar,de számomra ez egy megnyugvást fog jelenteni ,ha elmegyek egy pályanapra és szétnyűstölöm az autó motorját,akkor az következő nap is ugyan úgy fog működni. ;)
2017. szeptember 29. 15:08:46: megválaszolva grego +  által, → #50093 

#50090 grego +  2017. szeptember 29. 14:49:17 re: #50089 (sacaekvti 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Értem, de ha tudjuk azt, hogy a csapágy üzem közben hozzá se ér a főtengely csapokhoz, mert az olaj ott van közte ergo az olaj veszi fel a terhelést, akkor miért kell spci anyaghasználat? Máshogy tereli az olajat? Jobban megtapad a felületén?

Mondjuk versenykörülmények között elképzelhető, hogy kimarad az olajzás, vagy leromlik a kenés egy pillanatra és akkor jó ha a csapágy nem gyurmából van, és akkor a motor kibirja a verseny végéig, de ez utcára miért is kell ahol azért ez elég ritkán fordul elő?

Ki az aki 84-óta Hondázik?
2017. szeptember 29. 15:00:45: megválaszolva sacaekvti 0  által, → #50091 

#50089 sacaekvti 0  2017. szeptember 29. 14:43:54 re: #50087 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
http://www.aclperformance.com.au/prod_e_bearings.htm

Más anyagokat,rétegeket használnak a gyárihoz képest,persze ezzel nem állítom azt,hgoy a honda gyári B16-os főtengely csapágyai gyengébbek ennél. A verseny caspágyak pedig verseny körülményekhez vannak készítve ,hogy elbírják azt a terhelést. Remélem nem oltogatásból indult ez a kérdés,egy olyan embertől akinek az adatlapja szerint már '84 óta hondázik.
2017. szeptember 29. 14:49:17: megválaszolva grego +  által, → #50090 

#50088 White +  2017. szeptember 29. 14:43:51 re: #50087 (grego + )  ←  ‹›  0 | rejt
Biztos olyan, mint a "JDM piros" jel. Tegnap láttam facen.... :D :D :D
Sírok... :D :D :D :D

#50087 grego +  2017. szeptember 29. 14:20:19 re: #50086 (sacaekvti 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Mitől verseny egy csapágy? Komolyan érdekel.
2017. szeptember 29. 15:02:04: megválaszolva Márton87 +  által, → #50092 
2017. szeptember 29. 14:43:55: megválaszolva sacaekvti 0  által, → #50089 
2017. szeptember 29. 14:43:51: megválaszolva White +  által, → #50088 

#50086 sacaekvti 0  2017. szeptember 29. 14:15:48 re: #50085 (hondalsi + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Elsősorban plusz lóerőket elérni,blokkba nem nagyon nyúlnék bele,csak egy gyűrűzés + versenycsapágyak. Túl magas kompressziót nem szeretnék ,ezért is krédeztem emnnyit érdemes síkolni,portolásról pedig külföldi fórumokon olvastam ,hogy +5-10 LE nyerhető (portolás és polírozás) persze emellé még én 1.8vti tengelyt akarnék és 55-ös kipufogórendszert inti leöömlővel. Ennél többet egyelőre nem akarok csinálni a kocsival.
2017. szeptember 29. 14:20:19: megválaszolva grego +  által, → #50087 

#50085 hondalsi +  2017. szeptember 29. 12:03:38 re: #50084 (sacaekvti 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Hali,

Ebben az esetben inkább az lenne a kérdés..., hogy te mit is szeretnél elérni, csinálni.., csináltatni?? [SMIL:/ketelkedik/Hein36.gif]
2017. szeptember 29. 14:15:48: megválaszolva sacaekvti 0  által, → #50086 


Az eredeti hozzászólás
#50084 sacaekvti 0  2017. szeptember 29. 12:00:58    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Sziasztok, B16 hengerfejből mennyit érdemes/szabad levetetni?
Hengerfej felújítás saccperkb mennyibe fájhat, tudom,hgoy ez állapottól is függ,de akinek már volt az érdekelne :)
B16 hengerfej portolás mennyibe kerül ? Különböző hazai cégeknek a honlapjn azt láttam,hgoy 80-250E HUF ...

Nagyon köszönöm a válaszokat előre is :)
2017. szeptember 29. 12:03:38: megválaszolva hondalsi +  által, → #50085 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.48, 0.43, 0.36
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.053 mp, 42 query