En ugy ertelmeztem, hogy a blokk VTi maradt (mivel "csak" 188 LE lett a komment alapjan), amit linkeltel azt irja, hogy B18C6 arra azt felteteleztem, hogy az a komplett motorra ertendo. De ha rossz a gondolatmenetem akkor is meg fent all a kerdes, mert ebbol nem igazan derul ki, hogy konkretan mi van a motorba/on
Csokinal programozott ITR cuccos VTi-m 8850nél volt teljesítmény csúcson (188le), 9000-en volt a limit.
Jah! Az óra pont az utolsó osztásig lendült ki. Mennyire szépen szólt...
Semmi sem lebegett, zoxo nélkül tette a dolgát.
Amúgy a VTi rugó a szívó oldalon csak szimpla, ha oda is dupla kerül sokat bírhat. Bár én 15e Ft-on nem spóroltam, hogy remegjen a lábam 8500 felett.
Nekem 8200-re van belőve a tiltás, ergo még kicsit lentebb is ment ha a gyári 8250rpm-et vesszük.
Azt gondoltam ~8400-8500ig ki lesz tolva, de ugye a gyári rugók, meg ugye az se baj ha a szelepek sem vernek be.......fő a biztonság!
Hja, várjunk, de te 1,8 vti-ről beszélsz, nem 1,6-ról. Csak nekem a vti az egyből az 1,6 vti-t jelenti, 1,8vti eszembe se jut ilyenkor. Arra a magas fordulat nem igaz, amit írtam, az 1,6-os esetében van, de oda is kell a szívósor meg jó kipuff. 1,8-nál nem gáz, ha nincs 8400 fölé forgatva, itr is "csak 8600-at forog, és ha nincs se szívósor se jobb kipuff meg kompreszió se, akkor felesleges is addig forgatni, még ha itr tengely is van benne. Ettől függetlenül még 84-5-600-ig se forgatnám gyári rugóval, de minimum betennék a kipuff oldalra is belső rugókat.
Eszembe sem jutott spórolni ezen. Akkoriban is sokat kérdeztem utána, olvastam itt mindent. Attól, h volt olyan, ami széthullott a rugó miatt,még ez nem azt jelenti, h ez így nem jó. Lehetett régi széthasznált szar is símán, ami miatt széthullott. Nekem lehetett vagy 80-90 ezer a kocsimban amikor megléptük, és a mai napig tökéletes. Különben Csoki csinálta az egészet, és a legkisebb panaszom sincs rá.De nem ringre építet versenyautót csináltunk, ami éjjel-nappal ott fut. Viszont civilben nagyon keményen hajtva van a gép, és a mai napig egyetlen hibája sem volt az autónak ebből adódóan. Meg szinte amúgy sem.
Spórolsz (vagy más) egy 20ezer Ft-os rugószetten (használt itr) meg egy kis plusz szerelésen, kockáztatva a széthullás veszélyét (láttam már felrobbant vti motort gyári szeleprugóval még gyári tengellyel is nagy fordulat miatt), nem értem én ezt. Meg rákölt az ember a tuningra egy csomó pénzt, hogy minél erősebb kocsija legyen, aztán pont megöli egy ilyen dologgal a motorban rejlő lehetőségeket, mert ITR tengellyel egy vti vígan forog 9000et vagy még akár többet is (általáben eköré szoktam rakni ilyen motoroknál a tiltást, de azt is leginkább biztonsági okokból), valahol ott lehet a teljesítménycsúcsa, persze megfelelő kipuffal meg lehet nem árt az itr szívósor sem, akkor ne fojtsuk már meg 8400-nál meg 8600-nál azt a motort ezzel bukva akár több, mint 10lovat csúcsban.
És nem csak az felelőtlen sztem, aki benne hagyja a gyári rugókat, hanem aki ennek tudatában még meg is írja a programot 8400 meg 8600as tiltással.
Ha jól emlékszem nekem 8600-ig van kitolva, de már rég vezetem, az Öcsémnél van. De ki volt használva igencsak rendesen.
Zolinak meg ha jól emlékszem GSR tengelyei vannak.
Most biztos sokan legyintenek mert sok-sok embernek működik ez a gyári vti szelep + itr tengely kombó, de engem lebeszéltek vagyis nem javasolták mert több szeleptörést is meséltek amik itt fórumon nem nagyon említettek sokan.
Lehet hogy ez az arány nem túl magas de én úgy vagyok vele (és sztem zolynet is) ha már rálocsoltam egy raklap "pézt" akkor ne szakadjon már be 8600-nál mikor rántom 1ből-2be mert ott leszek öngyilkos.
Persze ez én elővigyázatos hozzá állásom.
Tehát a kijelentésem a "többi sallangra" egy teljes szelepgarnitura cserére irányult. Ennek ellenére én lennék a legboldogabb ha lenne egy nagyobb tengelyem csak most nincs rá kavics.
mármint mire gondolsz?Mondjuk kellett volna még egy kipufogó oldali szett dupla rugó,hogy bírja a kb. 8600+os fordulatot ami olyan 15-20K befektetés lett volna még.De ezzel egyen arányúan nem kb. 5-10 LE jön hanem a duplája.
Még mindig tartom magam ahhoz,hogy a legjobb ár/érték arány az EK9/ITR tengely+szeleprugó,meg persze megfelelő szívó-kipufogó oldali mod-ok.Nem egy gépet tudok amik ezzel elérték a 185 LE+ körüli értékeket.
Van igazság abban amit az autónepper írt.
A progi előtt volt 5500rpm-nél az a hátbarugós érzés, ami most inkább hátba billentős csak, az hiányzik.
Nem mentem most se tiszta kört, se utas nélkül, így az sem igazán derül ki hogy akkor jobb lenne-e a történet vagy sem. Ha levesszük az utast meg a jobb első ülést akkor sztem -100kg és 1mp-el jobbat megyek, illetve ha nem szúrnék ki 1kanyart esetenként amire rámondom h akkor most ezt a kanyart nem tudom bevenni emiatt úszik el a jó kör, ....blalbalbla,
egyszóval a 2:21-es időt szerintem hoznom kell.
Majd szeptemberben Lacházán megnézem 402méterem mi a kotta.
Emiatt a hátba rúgás dolog miatt nem tudom azt mondani hogy jobban megy-e vagy nem.
De ahogy mondták 2-3lovat nem érzel meg, 15-20at már igen, de itt ez esetben természetesen szó sem volt ekkora +lóerőkről. Még csak azt sem tudom kijelenteni amit szoktam mondani hogy alul nyomatékosabb. Sokat vezetek az alsó tartományban is, itt sem észlelek túl sok változást.
Nehogy a végén belevágjak egy nagy tengelyt hogy érezzek valamit, nehogy!
Ja még pluszban egy elég erős szembe szél is volt a célegyenesben, így még az is rádobhatott arra hogy kurvaunalmas volt a végére érni. Legnagyobb sebesség (gps-el mérve nem telefonnal) 174km/h volt.