Remekül összefoglaltad.
Mindenből lehet jót és rosszat is venni. Annyit hozzátennék, hogy a H22 is hajlamos csapágyas lenni, már jó párról hallottam, amivel ilyen gond volt. Az már egy másik kérdés, hogy ez a motor hibája, vagy a nem megfelelő karbantartásé... Én is így vettem az enyémet, ki lett cserélve egy jóra és azóta boldogság van.
És hogy a fogyasztásra is írjak valamit: Csak akkor marad 10 alatt, ha nem városban használják. Nekem 8,5 és 11 között mozog használattól függően.
Nekem is azt mondták De amikor mértem kb decire kijött a 9 liter
Nekem eleve nem tetszett az 5gen első lámpája, na meg az utastere is más világ. De az valóban tény, hogy ha egy szépet, jót veszel, akkor nem a motoron és a küllemen fog múlni, mindenképp nagy élvezet
Bármelyiket érdemes venni, amelyik jó állapotban van. Ne a motor legyen az első szempont, hanem az állapot.
Ha 2.3-asból van jó vétel, akkor azt is nyugodtan megveheted csak bele kell kalkulálni egy esetleges motorcserét is. ( tulajdonképpen ez bekövetkezhet egy F20 vagy H22 motor esetén is) De akkor mehet a helyére egy F20 és mehetnek rá a 2.3 sallangjai, aztán már csak P28 ECU-t kell szerezni, programozni és azzal is meglesz a 155-160paci.
Sőt tudtommal a 2.3-asok jobb felszereltségűek voltak, tehát még előnyben is részesítem a 2.0-hoz képest, ráadásul ebben az esetben nem kell majd leömlőt, szívósort vadászni, mert ez már ugye adott lesz.
A H22 meg megint egy külön kategória, annak is megvannak az előnyei és a hátrányai is. Erősebb, de drágább is. Van akinek megéri, van akinek nem.
Összegezve, ha 2.0-t veszel, akkor majd úgyis venni akarsz hozzá sok sok cuccot, hogy kicsit erősebb, jobban felszerelt legyen, ha 2.3-ast akkor nagy valószínűséggel egy másik motort, ha H22-t, akkor meg... ki tudja mit hoz a jövő.
Tehát a lényeg, azt vedd, amelyik a lehető legjobb állapotban van azok közt, ami belefér a keretbe.
F20A Dohc non vtec , Japó belpiacos 4.gen accordban tuti volt,
abban viszont nem vagyok biztos, hogy prelude-ban is. Nagyon úgy tűnik, hogy ott csak az F22B dohc non vtec és a H22 motorok különböző variációjuk volt. F20B dohc vtec pedig a Torneo-ban...
Hú..Hát az 4gen valamivel jobban tetszik..talán az "japánosabb" vagy nem is tudom ,hogy fejezzem ki ... eleve jobban szeretem a régebbi verdákat.. csak attól félek a crxekből kiindulva gondolom ehhez sem a legjobb az alkatrész ellátás... h22 9 liter ? én olyan rémtörténeteket olvastam ,hogy 12-15 közt... bár ezt nem tudom elhinni..ha csak nem végig vtec felett túrázik..
és melyik a 4-5gen közül? Annyira különbözőek kinézetre, hogy furcsa, ha mindkettő azonos mértékben tetszik
Nekem 4gen 4ws h22-m van, vegyes közlekedéssel (BP - agglomeráció között, némi m0 ls vtec próbálgatás is ) 9 litert eszik. ÉS az én igényeimhez mérten teljesen jól gyorsul
Érdeklődni szeretnék ha esetleg Prelude-ra esne a választásom..Mit lenne érdemes?Melyik generáció?melyik motorral? Azt már tudom ,hogy a 2.3ast kerülni kell..
Főleg az utolsó ,és az az előtti generáció érdekelne.. Nekik mik a jellemző típushibáik? Első körben az F20al szerelt variáció a kiszemeltem.De a h22 sincs elvetve.
Mennyire dinamikus ezzel a motorral?Youtubeon néztem pár vidit..Ha tippelnem kéne nagyjából az Esi civic szintje lehet..csak a súlya miatt aggódóm.. az F20 motorral lehet valami okoskodni ,hogy némi plussz pacihoz jusson az ember.Láttam valahol ,hogy létezik F20 DOHC VTEC is. A blokkjuk azonos vajon a többi f20-éval?A fogyasztása hogy alakul normál és dinamikus vezetés esetén?(nem számít igazából ,csak kiváncsi vagyok ) ..Bocsi ,hogy regény meg 1000 kérdés egyszerre.
Még valami ..Ha esetleg valaki tervezi eladni a Preludját március\április környékén.Akkor lehet ,hogy vevő lennék rá ..Köszönöm!