Nyáriból a Falken FK 452 jobb lehet, mint a ZE 512. Az F1 és a Potenza 720-as nagyon jók, mondjuk a Br.720 utódja ebben a szegmensben az ER 300 vagy milyen kódú, tán aszimmetrikus guma...
2006. február 10. 12:25:39: megválaszolva grego + által,
→ #172
Mindenben igazad van. Csak annyit tennék hozzá, ha itthon a fizetésekhez lennének igazítva az árak, vagy az árak a fizetésekhez és nem kerülne itthon sokkal drágábba minden mint kint, pl lexus lámpát USA-ba veszel 20 dolcsiért, itthon eladják 40 e.ért.... Akkor én se rendelgetnék a netről, mert azért én is szeretem megnézni előszőr amit megveszek és utánna kifizetni. De sajnos még szállítással együtt is bőven jobban jövök ki akármiből mint itthon.
Ez érdekes hozzászólás volt, én az utóbbi hat évben ilyet nem tapasztaltam, pl egy 195/50r15-nek kimondottan kemény az oldalfala, legalábbis átlag feletti. Aki meg /70 vagy /80-as gumival pályaversenyezni akar annak mindegy milyen az oldalfal, avval ugysem lehet szögletes kanyavételt produkálni.
Nem véletlen az első kb 500 km-en volt ez a bizonytalan érzés, mert ezt sokan elhibázzák hogy akkor vonnak le következtetést amikor még nem "járatódott" be a gumi.
2006. február 10. 10:06:57: megválaszolva Pörzsi + által,
→ #161
Nem tudom, hogy néztétek e a Frei Dosszié - Sanghaj (Kína) adását. olt egy pár érdekes információ, ami visszavezethető a világgazdaságra: mondjuk, hogy 7-től 21-ig dolgoznak és vmelyik kínai munkás 65 Ft-os óra bérért valamint havonta 2 vasárnap szabad. Természetesen ez nem igaz az összes kínai munkásra, de nagyrészük robotol! Ezzel nem tud versenyezni egyik ország sem.
Az biztos hogy nem egyenletesen olcsó, kb 50% az esély hogy olcsóbb mint itthon , téli gumiban KUMHO-t néztem novemberben és mi ingyenes felszereléssel 2500 ft-tal adtuk darabját olcsóbban mint a gumik.com.
Ez olyan mint a TESCO, azt hiszik az emberek hogy az az olcsó mert néhány lényeges dolog tényleg az, viszont amit még beteszel mellé a kosárba az már drágább mint bárhol, és ezzel már ki is lett kompenzálva az árszint.
2006. február 9. 09:34:59: megválaszolva Bally + által,
→ #129
azért pont ma néztem és a gumik.com sem olyan olcsó már mint régen volt. Itthon vannak olyan gumik amiket olcsóbban meg lehet venni és szintén házhoz hozzák.
2006. február 9. 09:22:02: megválaszolva tschokker + által,
→ #128 2006. február 8. 20:18:16: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #121
Csoki! Engem a Nankang-gal kapcsolatban az érdekelne, hogy kis kopás és használtság után nem e válik hangossá.. Én ettől fosok, mert a Firestone Sz40-em ezt csinálta.. Eleinte csöndes volt, aztán egyre hangosabb, miközben még 70-80%-os a profilmélysége... Melyik nyári gumit szerinted az amelyik csendes és az is marad az olcsóbbak közül?!
A 103-as hsz-eddel teljesen egyetértek, én is ugyanezt élem át az én szakmámban... De hát ugye ezt a kormányt sem én szavaztam meg..
2006. február 8. 19:49:28: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #115
a marshallt felejtsd el nagyon gyorsan,az egyik autónkon az volt ,olyan lágy az oldalfala hogy a kocsit ugy tudtuk úton tartani mint a régi filmeken,kormány jobbra-balra hogy egyenesen menjen a kocsi
Szia Csoki!
A gumik szelepének minőségéről mi a véleményed? Van két transitom az egyiken többször volt már defekt, de mint kiderült a szelepek mentek tönkre. Ebből is van jobb és roszabb minőség?
Egyszerre több témát feszegettem a hozzászólásomban, most megpróbálok egyet kifejteni.
A netes vásárlással nekem az a legnagyobb bajom hogy ott lehet szinte mindent venni, viszont vannak olyan dolgok amiket nem lehet rögtön felhasználni, ilyen például egy gumiabroncs is. Egy fényképezőt vagy szemüveget vagy hasonlót megvesz az ember, megérkezik és kicsomagolás után használható. A gumihoz meg kell egy felszerelő műhely is, emelővel, beállási lehetőséggel, szerelőgéppel meg centírozógéppel . Szóval a lényeg az hogy az elmúlt években változott a szituáció ebben a témában, először megjelent a gumi a METRO polcain, majd a TESCO és már az éjjel-nappali kis abc-ben is lassan árusítják "hozzáértő" emberek. Újabban megjelent az interneten is a gumiárusítás. Viszont eddig mi gumisok a gumieladásból és a szerelésből éltünk, és a szerelési díjak alacsonyak voltak. Engem nem érdekelne hogy ki hol veszi a gumiját akkor ha a felszerelésért megfelelő összeget kapnánk amiből egy vállakozást és egy műhelyt fenn lehetne tartani, viszont nem ez a helyzet mert az emberek furcsán néznének ha hirtelen megemelkednének jelentősen a szerelési díjak. Én megértem hogy általában senkit nem érdekel az hogy másnak mi a jó és kevesen veszik figyelembe a hazai termékeket meg a helybeli vállalkozások érdekeit, mindenkit az ÁR érdekel (egyébként engem is) .
Lehet hogy egy ilyen gumik.com-nak sokkal keveseb a költsége , és egy 45nm-es helységből két számítógéppel irányítják az egész vállalkozást és nem is értenek a gumihoz csupán a logisztikához.
Szóval előbb utóbb el kell majd dönteni hogy egy helyi vállalkozást támogatunk vagy egy németet, ha ez igy folytatódik akkor meg fogunk tizedelődni és a köcsög multik majd jól lekaszálják a hasznot és nem lesz munkánk se meg pénzünk se.
A gumis tevékenység szezonális egyébként, olyan mint az idegenforgalom nyáron, aki abból akar megélni annak egy évben 2-3 hónap munkája van és akkor kéne annyit keresnie hogy a holtidőben fenn tudja tartani a műhelyt, és ezt szerelésből nem lehet megcsinálni mert akkor 10000 ft-ért kéne egy gumit szerelni. Ezért próbáltunk mi is a holtidő kitöltésére valami mást is kitalálni, de a tuning és a teljesítménymérés is hasonló irányban megy mint a gumi, netről megveszik a csippet meg a tuningot aztán a fenekükkel meg a hátukkal lemérik a lóerőt, és tüdővel meg orral az AFR-t.
Itt tartunk mi magyarok, a hülyeségnek van a legnagyobb kultúrája !
Bocs a kirohanásért, nem neked szólt. A rendszert meg a politikát hibáztatom mert az kényszeríti ebbe az embereket.
Hankook és Marshall gumák? Egyébként a Nankang lenne az amit még rá mernék rakni a kocsira, de lehet, hogy megérné az a plusz 6k egy Kumho 712 szettért. Kissé tanácstalan vagyok, ezért is szeretném minél több ember véleményét meghallgatni, mérlegelni, aztán dönteni.
NANKANG NS II gumikat már adtunk el és szereltünk meg centíroztunk, jó minőségűnek tűnik nem volt gond még vele, viszont nem túl régóta és nem túl nagy darabszámban fordult elő nálunk.
WANLI nem tudom milyen, nem volt még "szerencsém" hozzá. FULDÁT nem szeretem , szinte csak rossz emlékek fűződnek hozzá.
2006. február 8. 19:30:00: megválaszolva st185 0 által,
→ #114 2006. február 8. 17:15:10: megválaszolva Vincent + által,
→ #99
Bár nem engem kérdezel, de ezek az olcsó kínai licenc-gumák a Yoko AWS stb. mintázatai. A keverékeik minőségéről nincs fogalmam, majd Csoki megmondja a frankót!
Akkor téged, mint hozzáértőt kérdezlek meg, hogy nekem mit ajánlanál 20k alatt 215/40R16 méretben. Eddig Fulda Carat Extremo volt a kocsin, de nem éreztem túl jónak. Nem éreztem kellően ragaszkodónak az úthoz . A gumik.com-on van egy néhány számomra ismeretlen márka is: Nankang, Wanli (ennek mintája hasonló a yoko avs-hez). A Kumho 712-t kifejezetten tetszetősnek találom, de az ECSTA sem rossz. Leginkább nem nagy sebességű autózásra, rajtolásra kellene, hanem kanyarstabilitásra, kopásállóságra. és sajna karkaszgyilkos vagyok mert nem függőlegesben áll a karkasz, mivel 9 coll széles a felnim, de csak 215-ös gumát tudok a kerkjárati ívbe szuszakolni.
A netes vásárlást illetően igazad van Csoki, viszont ne feledd, hogy azért régebben a hazai nagyker árak brutál mértékben voltak távol a valóságtól...
Mi meg fizethettünk.
Ma már kőkemény piaci verseny van, látszik is az árakon. Csak a hülye (bocs) vásárol az ún. listaárakon.
MARSHAL-t 6 éve árulunk és az egyik legmegbízhatóbb gumimárkák egyike téliben és nyáriban egyaránt, KUMHO is jó meg a FALKEN hogy a középáras kategóriákat emeljem ki. Sokszor egy drágább gumi nem tud annyival többet mint amennyivel drágább, és egy nagyon olcsó nem annyival olcsóbb mint amennyivel szarabb vagy gyengébb. Gumisként nekem lényeges hogy se nekem se az ügyfélnek ne legyen gondja a gumival ! Szerencsére az utóbbi 9 évben nem volt sok reklamálós ügyfelünk !
gumik.com-on ha valaki vásárol vagy bárhol interneten akkor ott nincs személyes kapcsolat, vagy ez érvényes vásárban vett használt gumira ,nem lehet visszamenni reklamálni, nem ott szerelik fel és ki sem centírozzák. Tehát akár szart is árulhatnak, legfeljebb aki egyszer befürdött az nem vásárol többet. Szerintem a gumivásárlás az egyik legbizalmibb dolog, mivel ha valaki autóban ül és halad akár 50-nel vagy 150-nel akkor minden pillanatban az élete is függhet tőle hogy mi van az autója négy kerekén. Van olyan gumi ami szétszakad 100-as tempónál egy kisebb kátyuban kanyarodás közben és árokban végzi az autó vagy egy fán, és ugyan ezt a kátyut zokszó nélkül elviseli egy másik gumi akár 10-20 alkalommal is.
A hülye gumiteszteket meg felejtsétek el amik újságokban vagy neten vannak , mert egyoldalúak részrehajlóak és egyfajta autón egyfajta állapotú gumikat tesztelnek le. 10-20 ezer km futásteljesítmény után teljesen megváltozna a sorrend, elsőkből utolsók lennének és fordítva.