Mivel ez egy EPROM, ezért a figyelembe vétel csak úgy mehetne, hogy egy külön PIC(vagy más mikrovezérlő) figyelné a körülményeket, és egy nagyobb(512, 1024) EPROM program területeit kapcsolgatná az ECU MCU-jához. Azt nem tudom, hogy lehet-e menet közben is váltani. Ha csak adat táblák vannak az EPROM-ban, akkor lehet, ha program is van akkor nem, csak úgy, hogy az ECU-t resetelni kell egy pillanatra az átkapcsolás előtt.
Azért ez egy kicsit bonylultabb megoldás lenne, mint a sima chippelés.
Az átkapcsolhatóságról nincs infó?
Részterheléses üzemmódban is lehet változtatni vagy csak a 75-80%-os gázpedállenyomás utáni fix táblázatadatokban? Mit szólsz a téli és nyári verzióhoz ami figyelembe veszi az időjárási sajátosságokat is?
2005. május 24. 11:59:55: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #816
Nem rossz az ötlet. Talán az lehet az egyetlen problem, hogy Pécs tőlem 160-180 km. Pedig mi kis országban lakunk...
Mindenesetre az ötlet nem elvetélt, mert én tudok EPROM-ot is égetni, egy kis előkészület után. (már olyan régen égettem ilyet, hogy azt sem tudom hol van az erre való égetőm. Ma már a PIC világban nem használunk EPROM-ot.)
Persze a lényeg az EPROM táblák megismerése, módosítgatása, próbálkozás különféle paraméterekkel, esetleg egy chippelt EPROM kiolvasása stb. Ha erről lenne infó azt szívesen látnám!
A második linknél csak végeredmény és megoldási módok vannak, a konkrét megvalósításban az első link tud segíteni. Egyszer össze kéne jönni néhányunknak, aki érintett az ügyben és beindulhatna a project. KOCZEKÁNAK vannak tapasztalatai HONDA csippeléssel és az első linkkel kapcsolatban, nekem meg teljesítménymérő padom van, neked meg PIC , EPROM ...stb a hobbid ha jól látom. Kéne egy csippelhető ECU és kipróbálhatnánk az autóinkon.
2005. május 24. 11:42:57: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #810