Mivel ez egy EPROM, ezért a figyelembe vétel csak úgy mehetne, hogy egy külön PIC(vagy más mikrovezérlő) figyelné a körülményeket, és egy nagyobb(512, 1024) EPROM program területeit kapcsolgatná az ECU MCU-jához. Azt nem tudom, hogy lehet-e menet közben is váltani. Ha csak adat táblák vannak az EPROM-ban, akkor lehet, ha program is van akkor nem, csak úgy, hogy az ECU-t resetelni kell egy pillanatra az átkapcsolás előtt.
Azért ez egy kicsit bonylultabb megoldás lenne, mint a sima chippelés.
Az átkapcsolhatóságról nincs infó?
Sajnos ebben nem tudok segíteni, mert régen(és ma is) magam építettem az ilyen progizókat. Esetleg építeni tudnék(ha nem találom meg a régit. Lehet, hogy már szétszedtem, de egy PIC-el lehet csinálni egyet "könnyen". De nem a gyorsaságomról vagyok híres!
Részterheléses üzemmódban is lehet változtatni vagy csak a 75-80%-os gázpedállenyomás utáni fix táblázatadatokban? Mit szólsz a téli és nyári verzióhoz ami figyelembe veszi az időjárási sajátosságokat is?
2005. május 24. 11:59:55: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #816
Nem rossz az ötlet. Talán az lehet az egyetlen problem, hogy Pécs tőlem 160-180 km. Pedig mi kis országban lakunk...
Mindenesetre az ötlet nem elvetélt, mert én tudok EPROM-ot is égetni, egy kis előkészület után. (már olyan régen égettem ilyet, hogy azt sem tudom hol van az erre való égetőm. Ma már a PIC világban nem használunk EPROM-ot.)
Persze a lényeg az EPROM táblák megismerése, módosítgatása, próbálkozás különféle paraméterekkel, esetleg egy chippelt EPROM kiolvasása stb. Ha erről lenne infó azt szívesen látnám!
A második linknél csak végeredmény és megoldási módok vannak, a konkrét megvalósításban az első link tud segíteni. Egyszer össze kéne jönni néhányunknak, aki érintett az ügyben és beindulhatna a project. KOCZEKÁNAK vannak tapasztalatai HONDA csippeléssel és az első linkkel kapcsolatban, nekem meg teljesítménymérő padom van, neked meg PIC , EPROM ...stb a hobbid ha jól látom. Kéne egy csippelhető ECU és kipróbálhatnánk az autóinkon.
2005. május 24. 11:42:57: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #810
uszilard! Neked foglalatba van az EPROM? Nem tudod kiolvasni a tartalmát? (Én lehet, hogy ki tudnám egy kis előkészület után.) Esetleg nem beszélhetnénk meg?
Múltkor kipróbáltam kettesben, nekem 6500-6700 között szabályozgatott le. Nagyon drasztikus a dolog(rángat mint a fene), de nem a gyújtást veszi el(káros a benzin a lambdára és a katára így töményen), hanem az injectorokat, tehát a benzint. Egyébként nem tudom, hogy mennyit menne, mert 180nál még nem mentem többet vele, de egyszer ki fogom próbálni.
Én is hallottam a 180-as határról, de nem biztos, hogy ez pontos értéknél jön be. Ezért lehet, hogy neked 190 körül csinálja. Szerintem ez leszabályzás és nem más hiba.
2005. május 24. 08:38:32: megválaszolva yaffa 0 által,
→ #800
Nekem szabályzott már le előzés közbe de nem tudom mennyinél, most meg írt chip van benne az meg nem szabályoz.Ha más fokozatba tovább megy a fordulat akkor ott tényleg lehet, hogy valami a sebességet figyeli.
2005. május 24. 06:14:02: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #799
6200nál megy pirosba, 6500-ig pörgettem már, nem szabályozott még le. Itt még 5500 körül járt csak.
15"-ös felnik vannak rajta, 195/60-as abroncsok.
Javasolták, hogy a gyertyákat nézzem meg, illetve, esetleg a direktszűrő okozhatja az elgyengülést.
Megnézem még a kompi ad-e ki hibakódot.
Ugyanis nem az erő fogy el, hanem egyértelműen történik valami, ami leszabályozáshoz hasonlít.
2005. május 24. 06:08:00: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #797 2005. május 23. 21:43:47: megválaszolva Gunnar + által,
→ #795
Felhasználói lehetőségek
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges. Moderáció és szabályok